Woensdag, we gaan een lang weekend tegemoet !


Inderdaad, er staat ons een mooi en lang weekend te wachten, we hopen allemaal op mooi weer en volgens de voorspellingen zou het ook zo wel eens kunnen meevallen, mag ook wel eens zijn na alle regen en wind die we de laatste weken kenden.

Aan de vooravond van zulke mooie vooruitzichten ben ik zinnens om zelf nog eens te gaan winkelen, dat ging in de voorbije week niet zo goed, ik zat weer met een ontsteking van de sinussen en dat hoofd wil dan niet goed mee, maar ook de benen stribbelden tegen en ja, als het bovenste en onderste gedeelte tegenwringen dan helpt er geen lievemoederen aan en leg je jezelf maar wat rust op, die rust is nu voorbij en we moeten er ook wel eens terug in vliegen zoals ze dat zo mooi zeggen.  Stilzitten is niet goed maar ziek zijn is ook niet zo fijn dus ben ik blij dat die periode nu zo goed als achter de rug is, al moet ik nog wel een paar van die dikke pillen nemen, tegen mijn goesting eigenlijk maar ik kan maar beter zorgen dat ik me terug wat lekkerder voel dan voorheen.  Daarbij kan de zon ook wel wat goeds verrichten hoop ik, en als ze vandaag niet schijnt, dan misschien morgen wel, we zien wel wat dat ons oplevert.

Vandaag dan weer zelf op pad gaan om die koelkast wat bij te vullen, ze is zo goed als leeg en zo zou dat weer wat moeten bijdragen aan ons goed gevoel, dat tot nu wel even zoek was maar ik hoop dat het snel terug zal komen als ik eens terug op de been ben.  Niet alles zo vlug vlug willen uitgevoerd zien maar ons kalm houden en rustig zijn zodat we niks overhaasten want dat is ook niet goed, haast en spoed is zelden goed zegt het spreekwoord dus ja, we vliegen er terug in, dat hoop ik toch.

Van dit lange weekend zullen we allemaal wel kunnen genieten, in het zonnetje hier alles weer terug proper maken zal er ook wel bij zijn want ik wil hier gewoon weer terug proper kunnen zitten, dan moet er maar afgewassen worden zoals ik heb voorzien.  Ja, niet alleen is het weer wat later met zijn zonnestralen, ook ik moet nu nog terug in gang schieten, na weeral even ziek te zijn geweest moet het maar terug in gang komen ook !  Maar het is ook zo wanneer het steeds maar blijft regenen heeft een mens er ook geen moed meer op om met alles te beginnen, de natte dagen zijn volgens de weergoden zo goed als voorbij, nu krijgen we iets mooier weer maar of het daarom geen druppel meer zal regenen is nog een andere zaak.

Hier in het dorp is het kermis, langsheen de baan staan al en paar grote wagens geparkeerd die op andere plekken geen plaats meer vinden omdat in het centrum alle plaats is ingenomen door de kermisattracties en allerlei toestanden, ook volgen er dansen op bepaalde dagen, ik heb gelezen dat er redelijk wat te doen is en er zal wel volk op de been zijn daar in het centrum waar de meeste dingen plaats vinden, ook ons wijnmuseum is geopend, is een trekpleister, door velen gekend in de omgeving.  Er werd zelfs een gratis glas wijn gegeven wanneer je de flyer hebt gekregen van de regeling van de feestelijkheden, dat lokt altijd volk en de ene brengt de andere met zich mee en zo gaat ook deze periode weer voorbij.

Er zijn ook koersen ingericht volkskoersen eigenlijk, waar mensen van hier kunnen aan deelnemen, en waarschijnlijk anderen ook wel, ik weet het zo niet allemaal wat er te doen is, daarvoor moet ik mijn flyer wat beter bestuderen, maar waarom daar je tijd in steken als je er toch niet aan mee doet ?!  Al spreekt dat bonnetje met gratis glas wijn me wel aan . . . !

Weeral veel geloop en gedoe in de omgeving van het centrum, al zitten we er wel een stukje vanaf, van de muziek krijgen we wel wat mee maar dat duurt geen gat in de nacht en daar zijn we dankbaar voor.  Onze nachtrust is steeds heilig en daar wordt zoals meestal wel goed op gelet ook, bij de jeugd is er al eens wat overlast maar ook na wat aanmaningen geven zij de strijd op en kan iedereen toch nog genieten van wat nachtrust . . . al hebben we dat zelf meestal wel in de hand omdat je ook kan reageren voor overlast als het te lang duurt !

Ik wens iedereen nog een heel zonnig en fijn lang weekend toe, maak er ook een mooi weekend van en geniet van ieder moment, eender waar en hoe je dat zal doen, wat je nu laat voorbij gaan, dat komt nooit meer terug, vergeet dat niet.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!