Vrijdag, we gaan naar het weekend toe !


 Ja, we gaan naar het weekend toe en dat is gewoonlijk wel iets om naar uit te kijken, alhoewel dat deze keer wel wat minder interessant kan zijn dan anders, ik ben namelijk ziek geworden, dat werd zo ineens op mijn lichaam gesmeten!  Ik voelde dat alles pijn deed, ik had koude handen en mijn voeten leken wel als bevroren, ik kreeg maar geen warm, wat ik ook deed of wat ik ook bij aan trok, het hielp allemaal niks, ik voelde al eerder op de dag een hoofdpijn opsteken maar die bedwong ik door een pijnstiller te nemen.  Zo dacht ik toch maar die hielp niet echt veel en in de namiddag liet die hoofdpijn zich nog wat meer voelen.  

Ik dacht dan bij mezelf, ja, dat komt door de tandarts, er werd weer in mijn hoofd gewerkt aan die implantaten, vijsjes vast draaien en aanspannen, mijn voorlopig gebit eraf nemen en er met een ander stuk proberen om dat vast te zetten, allemaal voorbereidingen voor mijn definitieve tanden dus, alle stukken moeten kloppen want anders zit het niet goed en dan heb je er ook niet zoveel hulp van als gedacht.  Uiteindelijk moet alles zo vast in je mond zitten dat het wel lijkt of je oud gebit van vroeger is er weer terug, dat dit millimeterwerk is kan je wel begrijpen !

Nadien zat ik in de zetel naar een opname te kijken, ik was immers in de loop van de voorbije week vaak afwezig geweest, soms een hele dag maar meestal maar het deel van een dag zodat er hier en daar nog wel opgenomen programma's stonden die ik niet had gezien en die ik volg.  Ik neem ook wel hier en daar een programma op wat mijn interesse weg draagt maar wat ik niet dagelijks bekijk, het zijn die gewone dagelijkse dingen die ik nog niet allemaal had gezien en dat wou ik toch ook uit de voeten doen voordat het weekend eraan komt.

En nu zit ik hier met koorts, ik voel me een beetje slapjes, ik kan niet goed recht op mijn benen staan want die willen niet altijd doen wat ik wil doen, ik ben alleen bang dat ik er eens door ga en dat ik daar een smak zal maken, daar ben ik maar bang voor.  Ik was begonnen met mijn koorts te nemen tegen de avond aan en ik zag die thermometer van uur tot uur een hoger cijfer aanduiden, toen het bijna 39° was, ben ik gestopt, ik heb dadelijk wat pillengedoe bij mekaar gezocht en een paar ervan ingenomen, het liep immers naar de nacht toe en ik wou toch ook dat die koorts zakte zodat ik wat genot had van mijn slaap, al zou die niet zijn zoals anders maar ik heb niet liggen dromen en dat is toch ook al een groot voordeel.  'k Had ook mijn halve bed wat hoger gezet zodat ik het wat gemakkelijker had wanneer ik begon te hoesten en dat loont telkens echt wel, mijn hoofdkussen was kletsnat van het zweet maar dat heb ik met een badhanddoek verhopen, nu dat goed laten drogen en daarna kunnen we in de avond weer gerust naar bed toe trekken.  Zou ik nu ook die lakens nog van het bed doen en wassen of zou dat overbodig zijn, immers deze nacht kan ik daar terug liggen zweten en dan is gewoon die wassen nutteloos geweest want ze moeten terug de wasmachine in !?

Deze morgen heb ik mijn ontbijt genomen, niet zonder eerst de huisarts op te bellen, wanneer ze zal komen weet ik niet maar dat geeft niet, ik loop zo toch niet weg, ik wil goede raad van haar om al die dingen wat te verhelpen waar ik momenteel last van heb . . . eens goed slapen zou daar ook wel een goede hulp bij zijn maar dat komt wel, tenminste, dat denk ik toch.  Het is net of mijn gelaat zit weer volgepropt met dat slijm in die gezichtsholtes, gaat dat een gewoonte worden, vraag ik me af ?!

Nog een fijn weekend wens ik iedereen toe, ik hoop dat ook ik er wat kan van genieten tussendoor en dat er iemand mijn boodschappen kan doen, want dat durf ik nu echt niet aan, zeker niet door die regen al kan dat ooit wel eens stoppen.  Geniet nog van dit weekend ik ga ook proberen in de mate van het mogelijke, en anders, gewoon eens doorslapen zoals anders, is ook niet zo slecht.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!