Maandag, een nieuwe week en ander weer ?!


Deze week is weeral zo'n gebroken week, de afvalophaling wordt gewijzigd, onze week wordt in twee gedeeld en omdat dit nog niet genoeg is, gaan ze bij ons nog de kelder helemaal poetsen voordat het zomer zal worden !!!  Dat wil dan zeggen dat alles eruit moet wat er niet in thuis hoort, of tenminste dat waar moet gepoetst worden.  In de privékelders wordt dat niet gedaan maar verder moet alles zoveel al mogelijk naar buiten of ergens anders plaats vinden.  We hebben wel een stalling voor de fietsen die overdekt is maar of die daar allemaal een plaats gaan vinden, dat weet ik zo niet.  Voor de afvalbakken zal de oplossing gemakkelijker zijn die kunnen gemakkelijk in de privékelders worden gestald voor die ene dag !  Al weet ik zo op voorhand dat je dan in je kelder niet veel plaats meer hebt als er al wat in staat zoals bij mij, een diepvriezer en een opbergrek neemt ook plaats in en ik heb daar zo nog een opvouwbaar tafeltje in open staan, kwestie van een boodschappentas kwijt te geraken wanneer je wat naar beneden doet voor in je vriezer !

Waar al die wagens een plaats gaan vinden, ik weet het zo niet, er zijn dan in de voornaamste straten dan nog werken aan de gang, er komt ook nog kermis in de gemeente en ja, dan weet je zo ook dat alles al zal volzet zijn met de wagens die daar ook in de omgeving staan, was er nu geen ander moment dan op dit om dat te laten uitvoeren, soms denk ik toch dat er niet echt goed werd over nagedacht over de consequenties om dat op deze vrij drukke periode te doen, maar al goed, ik heb geen eigen wagen die naar buiten moet dus daar hoef ik me al geen zorgen over te maken en over mijn kelder, als die vol staat  dan zien we wel waar we nog iets kwijt kunnen zonder dat je erin moet zijn !  

Ik ga toch eerst eens kijken waar mijn korrels staan om onder in mijn potten te doen wanneer ik wat verplant, ik dacht dat er nog waren maar ik zie die niet zo dadelijk.  Alleen weet ik niet precies of er nog in die grote bakken wat zit, ik doe dat meestal zo van in die grote bloembakken nog wat andere kleine dingen te zetten zodat dit allemaal niet te veel plaats in neemt en dan spaar je daarmee toch al wat ruimte uit, alleen is het zo dat die bakken op de ene zijde staan van mijn rek in de berging en net daar kan ik er moeilijk aan ik moet eerst mijn trapje wat verhuizen of gewoon omdraaien zodat de treden naar de andere kant zijn gericht zodat ik er kan in kijken zonder dat ik ze eraf moet nemen.  Want ja, zo bovenin die ruimte zitten zoeken is ook niet handig maar wat doe je met spullen die je maar één keer per jaar nodig hebt, en dan nog alleen bij het oppotten van bloemen en planten ?!  Ik had er al wat ruimte meer voor gemaakt maar nu heb ik lager ook nog een deel van een rek staan, misschien zelfs wel een hele legger en dat zou wel handig zijn, daar kan ik bij zonder mijn trapje te moeten gebruiken !

Maar weet ge, dat ik eigenlijk ziek ben en hier mijn tijd zit te verdoen nadat ik van mijn ontbijt heb "genoten", ik zit al dat lekkers weeral uit te zweten, ik ben was dwaas in mijn hoofd, ik sta niet meer vast op mijn benen en waar dit aan ligt, ik weet het niet maar vermoedelijk zit dat ook al in mijn hoofd, ik heb namelijk een ontsteking van die sinussen.  Zo zat ik op donderdagavond in de zetel en ik voelde me niet zo lekker, ik dacht aan een verkoudheid zoals altijd maar ik nam toch mijn koortsthermometer bij de hand en nam mijn koorts, niet zo'n erg eigenlijk maar ik voelde me niet lekker, ik had te warm, dus dat wou zeggen dat mijn temperatuur waarschijnlijk aan het omhoog gaan was en dat moest ik wel in het oog houden !  Dat deed ik dus ook en toen het nog niet laat was had ik al 38,7° en dat is echt wel koorts bij mij want de normale temperatuur voor mij zit meestal lager dan 37° zo ongeveer 36,7°.  Ik vroeg aan de dochters wat het beste was om daartegen in te nemen, ik had brufen staan en ook dafalgan, er werd me aangeraden om de twee samen te nemen, of gewoon twee dafalgan.  Ik nam een brufen in en een dafalgan, al was dat een bruistablet maar zo werkt dat ook wel.  Ik vertelde hen ook dat ik naar de huisarts zou bellen.  En ja, die was op vrijdagmiddag hier voor een onderzoek en schreef me de bekende medicijn voor die ik nodig had, alleen had ik nog een keelhoest erbij en daartegen kreeg ik een siroop met codeïne voorgeschreven.

Omdat ik toen ook al zo wankel op mijn benen stond, vroeg ik de oudste dochter om die medicatie te gaan halen en ook nog een paar spullen in het warenhuis aan te kopen.  Daar kon ik het weekend goed mee doorkomen en daarna zou ik zelf wel weer op de been zijn om mijn boodschappen te doen.  Maar tot nu toe is dat nog niet veel beter geworden, ik zit hier nu weer te zweten en te doen dat het niet meer mooi is, ik ben deze morgen zwetend wakker geworden en dacht van een douche te nemen maar ik voelde me niet goed genoeg om eraan te beginnen, al weet ik wel dat dit me goed zou doen maar als het niet gaat dan is het maar zo, ik zal deze namiddag wel zien wat ik ermee doe, ik ga nog wat zitten zweten en op de middag iets klein eten en daarna hoop ik dat het zal beteren, al heb ik nog niks van die hoestsiroop genomen, ik weet niet zo goed wat ik daar moet mee doen, ervan nemen of niet ?!  Wat als het daarvan is dat ik die onvaste tred heb en wat draaierig wordt ?!  Ik kan er wel beter een koffielepel van nemen en daarna stoppen, dat is meestal wel voldoende om die hoest weg te houden, voordat ik slapen ga neem ik wel een kleine soeplepel, dat zijn meer dan twee koffielepels, daar kan het verschil wel zitten maar dat weet je zo niet.

Wat me ook nog wat bezig houdt in mijn hoofd zijn de bloemen, ik neem ook ieder jaar een pot bloemen mee naar huis om op het graf van mijn schoonouders te zetten, ik heb dat mijn man beloofd en ik blijf dat steeds doen, zou het anders ook gedaan hebben mocht hij mij er niet hebben om gevraagd, zo gewoon zonder nadenken, een normale reflex.  Mijn schoonmoeder vroeg toen in haar laatste jaren ook om steeds bloemen mee te brengen, ik deed het omdat we zoveel hulp hebben gekregen van hen toen ze allebei nog goed waren en dat vergeet ik ook nooit, onze kinderen werden steeds door hen opgevangen, dat vraagt ook wel wat organisatie maar ik wist steeds dat ze goed werden opgevangen, lukte het niet goed voor hen zelf konden ze nog altijd beroep doen op de buren, allemaal mensen die ondertussen al jaren zijn overleden.

Dit jaar ben ik nog niet op pad geweest om bloemen aan te kopen maar het was ook nooit mooi weer, dus ja, om dan dadelijk bloemen buiten te zetten, dat wordt moeilijk, zeker als het aan de grond nog vriest maar tegen dat ik ze nu heb, zal die periode wel voorbij zijn dat is half mei en eer ik er heb zijn we in die periode want mijn chauffeur is ook thuis van het werk met een verbrande hand, eigenlijk haar vingers verbrand, ze is ok-verpleegster en omdat ze zo goed als altijd werkt met handschoenen aan, is dat niet echt gezond om daarmee de mensen te gaan verzorgen, ze moeten eerst terug wat hersteld zijn, ze stuurde ons een foto van haar vingers en we vroegen ons dan ook af hoe dat was gebeurd, ja lomp geweest.  Ze was aan het koken en dacht dat ze haar bord had genomen maar ze nam een hete grillpan vast met het gekende gevolg !

Dus kijken we allemaal uit naar onze werken die nog moeten uitgevoerd worden zoals mijn terras poetsen, bloemen planten en weer alles oppoetsen, je maakt er steeds wat mee vuil en dan hopen dat alles weer goed gaat groeien in de bakken zodat het terras terug mooi is aangekleed . . . er is nog wel heel wat werk aan eigenlijk maar traag zal het ook wel lukken zeker ?!

Geniet nog van deze week want tegen het einde van de week aan beloven de weergoden mooi weer, ik hoop dat ze gelijk hebben !  Nog een mooie maandag toegewenst en maak er ook mooie dagen van !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!