Maandag, heel wat frisser en een nieuwe week . . .

 


Oef, terug wat frisser weer en iedereen kan opnieuw rustig herademen na die heel warme dagen die we toch ook gehad hebben.  Met die dagen werd er door mezelf niet zoveel gedaan eigenlijk, wel wat de machines laten werken maar veel meer niet eigenlijk.  Al heb ik ook weer niet helemaal stil gezeten, ik heb wat gepoetst zoals altijd en veel opgeruimd hier en daar.  Och een mens zoekt toch altijd wel iets om mee bezig te zijn, ik doe dat toch en tussendoor is die opruimactie wel eens nodig ook.

En mijn koolstoffilter is eindelijk terecht gekomen, met de goede soort die ik heb kunnen zetten in mijn dampkap, al had het wel wat voeten in de aarde en ben ikzelf met de jongste dochter ervoor moeten op pad gaan, ja naar een fysieke winkel en niet meer op internet want dan geraakte het heel zeker niet opgelost.  Zo blijkt nu dat wanneer je zo een filter bij een bepaalde firma bestelt, waar ik altijd vertrouwen heb in gehad, dat het steeds diezelfde verkeerde filter is die je te zien krijgt want op de afbeelding staat de juiste, dus er wordt gewoon maar een andere naar je opgestuurd !  Heel erg vervelend wanneer die dan weer niet past in die dampkap van jezelf !  En mijn dampkap is een Miele en ik wou dan ook de originele filter erin kunnen steken, al weet ik wel dat er ook een soort van "namaak" bestaat die ook wel kan passen maar dat durfde ik niet aan dus hield ik me braafjes bij de juiste, al koste die heel wat meer dan die welke ik nu in mijn dampkap heb zitten !  Is minstens 30 € verschil en dat voel je al in je portemonnee !
Bij die zaak aangekomen, waar ik me opnieuw heb laten verleiden om een filter te bestellen door iemand aan de telefoon, daar wou ik eerst die filter zien voordat ik die mee naar huis kwam, dat was de reden dat we er naartoe waren gereden.  Maar omdat ikzelf geen eigen vervoer heb, geraak ik daar niet zomaar en ja, ze waren daar heel bereidwillig om me te helpen.  Terug de verkeerde die ik in mijn handen kreeg en dan maar gezocht naar een dergelijke die erin kan klikken zoals ik wel nodig had, ik wou nu ook weer niet dat die filter daar gewoon zou uitvallen, al kon die misschien wel passen.

Op zaterdag stond er hier een gekleurde medeburger aan de deur, hij had me getelefoneerd omdat hij niet precies wist waar hij moest zijn, ik vertelde het hem en zou dus naar de voordeur gaan, waar ik hem dan ook heb ontmoet en ik schrok want ik verwachtte niet dat die levering er zo snel zou zijn, ja hoor, ze was er en het bleek nog de juiste te zijn ook !  Meer moest dat voor mij niet zijn, ik zal de volgende keer ook daar wel eens te rade gaan voordat ik ergens wat anders bestel, je weet maar nooit, voor die prijs kan ik wel wat moeite doen ook !

Na de middag verwachtte ik nog een andere levering, van het warenhuis hier in de buurt, of alles goed zou zijn wat ik heb gevraagd wist ik niet vooraf natuurlijk, mijn waren werden toen ook geleverd, 3 grote dozen die je gemakkelijk kan dragen en die vrij sterk zijn ook.  Ze staan nu nog leeg in mijn keldertje omdat ik ze niet dadelijk kwijt kon, het karton is veel te groot en ik heb er nog wat andere kartonnen dozen staan die ook in stukken moeten gedaan worden om in de papiercontainer te geraken, daar ga ik me nog wel even kunnen aan verwarmen eer het zo ver is.

En nu een ietwat frissere week gaan we tegemoet, het mag ook wel zo zijn, het is tenminste aangenamer, het deed wat te veel van het goede, ik hou van de zon maar als ze zoveel warmte geeft dan hoeft het voor mij ook weer niet !  En krijgen we regen, ik hoop het, het mag voor alles en nog wat, ik heb mijn bloemen laten staan, als het niet te lelijk doet dan laat ik ze gewoon een fikse bui krijgen zodat ik ze weer niet meer hoef te gieten !

Geniet nog van een opfrisbeurt voor je woning, alles goed verluchten en we kunnen weer op de normale manier verder gaan . . . nog een fijne nieuwe week toegewenst en die koelte is voor iedereen welkom, tenminste dat denk ik ervan !





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!