Donderdag . . . weer ander weer en ook iets frisser ?!

 


Op dinsdag werd ik al snel verrast door een overlijdensbericht van een bekende, ik was er zo van geschrokken dat dit in de loop van de dag nog steeds in mijn lijf zat, ik voelde me droef, echt wel getroffen door het overlijden.  Je kan dat soms hebben dat het ene voorval wat harder door werkt dan het andere, ik deed de site open van de begrafenisondernemer en het eerste waar mijn oog op viel wat dit overlijden, raar dat het je zo kan raken, ook al ken je de mensen niet altijd van dichtbij, wel van vaak beelden ervan te zien en gewoon omdat de echtgenote heeft gewerkt bij dezelfde werkgever als ik zelf.  Maar voor de rest heb ik daar niet echt een band mee, wel een soort van vriendschapsband maar toch eerder wat van op afstand.

En woensdag heb ik ook niet zoveel gedaan eigenlijk, wel veel vuil opgeruimd, wat er altijd wel is in een huishouden, al heb ik op woensdag niet echt veel vuil gemaakt van servies, ik heb het eerder rustig gehouden, zowel met koken als met eten en heb genoten van wat er in de koelkast nog in voorraad stond.  Zo at ik gewoon soep met balletjes en een boterham erbij en in de namiddag wat meloen met hesp en gewoon koffie gedronken zodat de dag eigenlijk met een lichte maaltijd, zowel op de middag als voor het avondmaal, in alle rust en zonder al te veel koken werd doorgebracht.  En zo kan het ook wel eens goed zijn, mijn lichaam vraagt dat niet, al die zware dingen en veel opwarmen en koken en dergelijke.  Het vraagt ook eens naar wat lichte kost en zo kan je dat dan ook oplossen natuurlijk.  Het was dan ook nog warm en zodoende moest ik geen oven gebruiken en ook de microgolf maar even voor die soep en verder voor niks anders, ook eens handig meegenomen en nog lekker ook !

Gisteren bedacht ik me in de namiddag en besloot nog mijn glas naar de glasbollen te doen, handig omdat ze niet zover van hier staan eigenlijk, op een tiental minuten ben je er geraakt en ben je zo je glas kwijt, ook goed gesorteerd.  Op woensdag ook nog de containers buiten zetten want mijn gft is redelijk zwaar gevuld, is ook allemaal aan het rotten gegaan, reeds van in het begin en nochtans is het meestal maar fruit en groentenafval dat ik erin steek, veel meer zit er echt niet in, ja wat koffiefilters en van die dingen maar meer ook niet.  Nadat ze weer terug leeg zijn, en dat is dus voor vandaag, zal ik die wel weer mogen uitwassen met wat bleekwater in het poetswater zodat al die geuren weer geneutraliseerd zijn.  Maar dan moet ik die maar best mee naar de keuken nemen, zodat ik ook wat warm water kan gebruiken, dat is meestal toch doeltreffender dan met koud water.

Zo gaat je dag dan ook weer snel voorbij, al dacht ik wel alles hier wat deftig onder handen te nemen maar het is niet vuil, dus wat doe je daarmee dan, wel ik laat het gewoon liggen wat er ligt op vloer en dergelijke, stofzuig eens deftig en als het al mocht vuil zijn dan ga ik er met een natte doek doorheen en het is ook weer opgefrist, meer is er toch niet nodig ?!  Want in de komende week worden er hier wel werken uitgevoerd in onze berging, ik ga een waterontharder laten zetten zodat ik minder kalk heb weg te poetsen in badkamer en in de keuken vooral.  Daar zie je maar al te goed hoeveel kalk er in het water zit, ik heb dan een donkere spoelbak in de keuken en ook een donker werkblad zowel op het eiland als op de uitsparing van het kookgedeelte en daar zie je dan vaak dat er toch wel sporen van kalk achter blijven en tekenen op dat donkergrijze vlak.  Het is nog mooi en niet echt lelijk maar ik wil het houden zoals het origineel was in de nieuwstaat van het geheel.  

En net daarom wil ik die waterontharder zodat die echte kalkaanslag wat meer geminimaliseerd wordt, maar pas, op, onderhoud moet er steeds gedaan worden, eender of het de kraantjes zijn die aankalken en de filters  maar ook zulke dingen vragen wat onderhoud.  Dat doe ik wel graag moet ik erbij vertellen, omdat je achteraf weer met welbehagen er kan op neerkijken wanneer alles weer eens gans zuiver is gemaakt . . . al doe ik dat niet op ieder moment om eerlijk te zijn.  Ook ik hou wel een beetje van mijn gemak maar ik kan gewoon niet zien dat er iets zo lang blijft staan wat er niet meer zou moeten staan, begrijpt ge, ook die overtollige dingen opruimen brengt weer wat meer rust in je leven en daarna kan het genieten beginnen . . . eender wat het weer buiten doet, een opgeruimde keuken en living doet ook je hoofd wat meer laten rusten en dat is mooi meegenomen !

Als dan hier alles weer in orde is kan ik eens tot op het kerkhof gaan en ook laten weten aan Ivo dat ook dit nu weer is opgelost, hij zal hierboven wel blij zijn want daar kennen ze de zorgen om een huis en dergelijke niet, tenminste dat hoop ik toch, en dan kunnen we weldra weer het weekend in gaan en wat uitrusten van al dat werken en zorgen en poetsen allerhande . . . want dat is er toch telkens weer bij !  Nadien ben ik ook weer een beetje meer gerust gesteld zodat ik met een gerust hart weer kan slapen gaan, hij moest maar zo eens niet tevreden zijn met wat ik allemaal hier doe en laat doen in mijn woning, maar geen nood, ik ben er heel gerust in, ik doe geen dingen die hij ook niet zou gedaan hebben mocht hij nog in leven zijn, dat is ook al een geruststelling . . . en voor mezelf, ik ben tevreden zoals mijn leven nu is en dat moet voor iedereen voldoende zijn, al wil ik soms wel eens even uit de band springen, al is het maar in eigen omgeving !

Nog een heel fijne donderdag en wanneer die voorbij is en we naar vrijdag toe gaan.  Dan kunnen we weer naar het weekend uitzien, met Rock Werchter hier in de gemeente Rotselaar is dat niet echt moeilijk, al zullen daar veel jongeren te vinden zijn en veel pret hebben bij de muziek.  Eigenlijk begon dat reeds vanaf woensdag, ik hoorde toch dat De Lijn alweer aan het uitrijden was met hun bussen, wel, die komen hier niet zover vandaan voorbij, al is het nog wel even stappen tot aan het rond punt, maar ze zijn dicht in de buurt !

Geniet nog van jullie avond en voor morgen gezond weer op !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!