zaterdag . . .


We zijn weeral weekend en dat is echt welgekomen.  Vandaag worden we bij onze oudste dochter verwacht om daar samen hun verjaardag te vieren.  En dan hoop ik erop dat er verder ook tijd is om wat te praten en om gezellig samen te zitten en te genieten.  Want dat werd er in de voorbije weken wat te weinig gedaan.

Moet ge weten dat ik op donderdag ook nog een deel in de voormiddag met strijk bezig geweest ben.  Nota bene wel de heetste dag van het ganse jaar, vermoedelijk toch, en dan wil een mens zich bezig houden met de strijk.  Ja, die moet ook gedaan worden en uitstel is op dit moment echt geen optie, ik wil erdoor geraken en dan moet het maar zo gaan, ook al is het zo warm dat de mussen van het dak vallen !

'k Had in de vroege morgen reeds een wasje gedaan van badhanddoeken, die heb je met dit weer genoeg in de was !   Maar dat was niet alles, die moeten nog drogen ook, snel de droogkast in en daarna opvouwen, ook dat was gedaan, nog wat kleine spulletjes opgevouwen en weg gelegd, daarna aan de strijk begonnen.  Ook dat werd een zwaar karwei maar een mens moet er door, willen of niet.  Eerder had ik al wat laten hangen wat nog moest gestreken worden, ook omwille van de warmte, nu moest dat er ook nog bij.  Een zevental hemdjes van mijn ventje, een aantal bloesjes van mezelf, een aantal shorts die werden gedragen en gewassen, ook dat moest eraan geloven.  Dan nog een paar lichte katoenen topjes van mezelf en dat was het dan.

Tussendoor was ik dan ook nog in de keuken bezig, tenminste, ik had mijn ventje daar aan de gang gezet.  Hij kan even goed als ik aardappelen schillen en de boontjes koken, dat moest allemaal gedaan worden onder mijn supervisie !  Ja, lach maar, het zweet liep bij momenten van mijn gelaat af, ik kan nogal zweten maar nu nam het toch uit.  Al is dat achteraf weer snel vergeten ook.  In de namiddag kon ik immers uitrusten bij de kapper, al is dat som ook wel een karwei maar we slaan er ons wel door.

Van één ding was ik toen echt wel verzekerd : ik zou goed slapen ! 

Nog een fijn weekend !!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!