Maandag, een nieuwe week en mooier, en warmer weer ?!

 

 

Ook wij wensen voor onszelf een mooie nieuwe week want er staan weer heel wat werken op het programma !  Niet dat die moeten maar ik doe het graag en dat is veel waard als je ergens aan begint.  Zo wil ik mijn hele terras opruimen zodat ook dat er weer eens toonbaar uit ziet, met die wind en al die rare dagen dat het regende en dan weer de zon er even doorheen kwam, een mens is dat snel beu en tracht naar mooi weer . . . maar ook naar een opgeruimd terras.  En dat nog het liefst van alles met ook weer wat bloemen die ons heel de zomer kunnen verblijden, telkens als we op staan en dat mooie aanblik te zien krijgen, meer hoeft een mens in de morgen niet hebben om goed gezind te zijn !!!

Maar ook weet je dan zelf dat je er weer moet invliegen en doorzetten totdat het weer zo mooi is als het vorig jaar was in de periode dat er zonneschijn was.  Ja, die zonneschijn hoort erbij maar die heb je niet voor het kiezen, die komt wanneer de zon vind dat het de tijd ervoor is, zo niet moet jij je tevreden stellen zoals het weer op dat moment is, mooi of niet, regen of zon, we hebben er niks aan te zeggen !  Ja, werken zal je ervoor moeten doen en zo was ik in de week al in de weer met mijn zaaibak op poten uit te kuisen, leeg maken eerst en daarna zorgen dat hij er weer proper voor komt, ik ga die namelijk aan de dochter geven, ik heb dat toen gekocht maar steeds staat die voor mezelf in de weg eigenlijk en als je er niks meer mee doet dan doe je dat beter van de hand.  Ik weet dat zij er goed gebruik zal van maken, dus ja, liever zo dan hier met te veel spullen op mijn terras zitten.

Een paar dagen geleden heb ik ook al wel iets gedaan op mijn terras, ik heb de potten naar vooraan op het terras gezet zodat ik ze ook weeral wat mest kon geven, ik moest ze eerst wel wat gieten en daarna zorgen dat ze mest kregen, maar dat doe je best op een avond zodat die geur niet steeds in je neus blijft hangen.  Niet dat het zo'n erg is dat je dat ruikt maar het trekt gemakkelijker weg tijdens de nacht en in de morgen is alles dan terug vergeten maar de planten zoals laurier en olijfboompje hebben weer wat voedsel gehad zodat ze verder kunnen voor even.

Verder heb ik toen ook nog een hoop bladeren weg gedaan, eerst samen geveegd en daarna in een emmer gedaan zodat ze niet terug gingen vliegen, in het vorige weekend had ik alles goed dicht bij mekaar gezet zodat ze niet konden gaan vliegen met die wind die er toch ook wel geweest is, maar geen erg, alles stond er nog en is ook steeds blijven staan, gewoon omdat er niet zoveel wind is gekomen als er eerst wel werd gedacht, dat scheelt ook natuurlijk en uiteindelijk is alles geblust zonder dat er veel schade werd aangericht, hier toch.  Ik weet niet of dat in het ganse land veel minder was dan eerst gedacht maar ik meen toch niet zoveel ervan gehoord te hebben, iets wat in andere toestanden wel zou geweest zijn en dan vooral in de media, want die springen op zulke dingen nog al snel op !

En warmer weer, ja, dat mag ook wel eens zijn, ik zie het zitten om wat warmer weer te krijgen, dat weer zoals we nu de laatste tijd kenden met wind en regen en kou zijn we allemaal beu, we zijn het anders ook al een paar keren gewoon geweest en eigenlijk zouden we terug willen naar dat goede weer van toen, al was te veel ook echt wel te veel, nu kregen we te veel water te verwerken en dat hoeft nu ook weeral niet.  Nu hoor je de mensen niet meer klagen dat alles te droog is maar dat is snel weer verholpen als het een drogere periode is die we gaan krijgen, al hoeft heel droog dan ook weeral niet maar niemand heeft het daarbij voor het zeggen, we ondergaan wat het weer ons te bieden heeft, het is nooit anders geweest !

Wat ik vandaag zou gedaan willen krijgen is een deel van mijn was maar ook nog een paar planten verpotten en daarna kunnen we gaan uitzien naar wat bloemen en dergelijke, we zien wel wanneer, niet te snel alles willen gedaan krijgen maar wel zorgen dat we ons gerief in huis hebben zodat we er kunnen aan beginnen wanneer de tijd daar rijp voor is, komt ook nog wel.

Dan moet ik er nog bij vertellen dat er reeds 3 dagen zijn waarop ik afspraken heb, dan met de ene, dan met de andere en eens gaan uit eten ook, het kan allemaal en ik hoop dat het mooi wordt zodat we ervan kunnen genieten.  Dus zal ik vandaag maar beginnen op mijn terras als het even mooi blijft.  Ik dacht eerst te gaan verpotten en in de namiddag misschien mijn was gaan doen, kwestie van even uit te rusten, mag ook wel zijn denk ik zo want de hele dag bezig zijn, neen, dat is echt niks voor mij !  Ik wil nu ook wel wat genieten zo tussen de bedrijven door en wie kan me dat kwalijk nemen, ik doe daar niemand kwaad mee en het komt ten goede aan mezelf.

Nog een heel fijne nieuwe zonnige week wens ik iedereen toe al zal niet iedere dag even mooi zijn maar dat nemen we erbij.  Geniet van ieder moment en maak ook van alles het beste, we hebben al triestige dagen genoeg gehad met die regen.  Nog een fijne maandag voor ieder van jullie en tot volgende keer.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!