Zaterdag, weekend en eerder een rustdag . . .

 


Vandaag zijn we echt in het weekend aangekomen, al begon dat reeds gisteren maar toen had ik nog wat andere katten te geselen : ik ben namelijk terug naar de tandarts geweest.  Maar deze keer eerder om de draadjes eruit te halen die de wonden in mijn mond wat dicht hielden en die zouden nu aan het genezen zijn blijkbaar.  Ik heb er in iedere geval geen last meer van maar die hoofdpijn in de vorige maanden kan dus zoals eerder reeds gezegd van alles komen, zowel van die allergie als van de implantaten te zetten.  Je bukt immers voorover wanneer je wat van de grond wil oprapen en ik denk net dat daarom die felle hoofpijn begon en niet meer ophield dan tegen de avond aan, ik had het zelf al wel bedacht maar ook die allergie zal er zeker geen goed hebben aan gedaan, wat nu zo goed als zeker is.   Want de wonden zijn zo goed als geheeld en ik was eigenlijk bang dat er daar wat zou aan schelen maar neen, daar zou het niet kunnen van komen blijkbaar.  Al is van dit alles niks voor 100% zeker, dat heb ik er zelf uit opgemaakt.

Dus er weer eens met een bang hartje er naartoe gegaan, het was al van 9u dat ik daar in de wachtzaal zat en ik ben al blij dat ik op vrijdag geen hoofdpijn meer heb gehad, wel kreeg ik van hem wat in mijn voeten omdat ik niet sneller weer bij hem stond maar hij weet niet dat ik geen vervoer heb om zo maar even snel over en weeg te geraken naar hem toe maar ik heb wijselijk gezwegen, hij weet ook niet wat ik allemaal al aan de hand heb gehad vroeger, alleen hoef ik dat niet aan iedereen te vertellen.  Maar toen ben ik ook van tandarts gewisseld omdat die eerste me zo vaak reeds had pijn gedaan, hij zegt nu dat ik echt gevoelig tandvlees heb en dat kan best zo zijn maar ik ben het beu om steeds pijn te hebben, dat is gans wat anders en daarom ook ga ik er telkens met een bang hart ook naartoe.  

Als ik op voorhand weet wat er gaat gedaan worden dan kan me dat niet schelen, als je er naartoe moet gaan om geholpen te worden dan zij het maar zo, hij zal me wel helpen als hij er wat kan aan veranderen.  Zo reageer ik dan wel maar de vorige keer kwam alles zowat in een stroomversnelling omdat er terug een ingreep moest uitgevoerd worden voordat ik weer terug naar huis toen kon gaan.  Ik was zo doodmoe toen ik thuis kwam en alle spieren deden terug pijn, mijn hals was stijf, ik kon bijna niet spreken, een heel tijd heeft het geduurd voordat ik iets kon eten en toen dat was gedaan was ik zo moe dat ik daarvan zou in slaap zijn gesukkeld in de zetel, ware het niet dat ik dan weer al die medicatie ook nog eens moest nemen, niet eenvoudig als je weer een grote stap hebt moeten terug zetten !

Volgens mij is er ook geen probleem met die nieuwe implantaat omdat ik geen lek pijn heb gevoeld toen hij mijn voorlopig gebit moest eraf nemen en herstellen, om het daarna weer op dezelfde plaats te zetten.  Ook zo goed als niks pijn gehad toen alles weer zo goed als normaal was in mijn mond en tijdens het eten was ik ook heel voorzichtig omdat alles nog zo gevoelig was, ik heb dan ook maar een kommetje soep en nog een halfje meer nadien, gegeten met een sandwich met een sneetje Zwarte-Woud-ham ertussen.  Voor vrijdag was dit dus mijn middagmaal en daarna heb ik nog maar eens van mijn sandwiches gegeten met wat broodbeleg erbij.

En vandaag ben ik niet zinnens om heel veel te toen, gisteren heb ik een aantal bloesjes en pulletjes uitgewassen en vandaag zal ik dan maar het beddengoed doen zodat ik in een fris bed kan stappen en hopelijk goed slapen, het mag ook wel eens wat minder zijn dat een mens doet en ik had op vrijdag wat opgenomen programma's bekeken, kan altijd natuurlijk.

Of er vandaag veel regen zal vallen, ik weet het niet zo goed eigenlijk, ik denk eerder dat het een twijfelachtig weekend zal worden, ook wat het weer betreft, maar geen nood, ik ga me rustig houden en zorgen dat ik mezelf wat kan verzorgen.

Nog een heel fijn weekend wens ik iedereen toe en geniet maar van ieder moment, ook al moet je meestal binnen blijven omwille van het weer maar ook dat mag wel eens, het hoeft niet altijd buiten te doen zijn.  En genieten kan ook binnen, soms heb je er niet zoveel voor nodig maar ik ga toch proberen om er nog het beste van te maken.  Nog een fijne zaterdag vandaag en tot een volgende keer.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!