Woensdag, een nieuwe dag en ietwat beter weer ?!

 


Ja, dat weer buiten, vandaag weeral wakker geworden met natte stenen buiten en dat voorspelt niet zoveel goeds, nu lijkt alles wel op te drogen maar blijft het ook zo, geen idee en we kunnen maar hopen op beter weer . . . morgen misschien ?!

Daar hoop ik dus op en daarom ben ik zinnens om vandaag weeral alles proper te maken zodat ik dat voor het komende weekend al niet meer moet doen want dan ben ik weer maar eens weg naar een verjaardagsfeestje, ik vind het fijn om te gaan en ik geniet daar dan wel van maar het is een dag dat je hier zelf niet veel meer kan doen.  En ik begrijp het wel dat ze dit op een zaterdag doen, maar eigenlijk was een zondag voor mij beter omdat ik dan toch meestal niet veel uitvoer hier in huis, behalve iets lekkers voor mezelf klaar maken !

Een geluk dat ik gisteren reeds alles een goed heb gestofzuigd zodat ook dat weer uit de voeten was gedaan.  Het afstoffen heb ik dan ook vrij snel daarna gedaan maar ondertussen liggen er al weer wat spullen op mijn tv-kast, zodat ook die orde weer wat verstoord is en ik dat wel mag opruimen.  Alleen mag ik dit niet te ver weg leggen want het is iets waarmee ik op dit moment bezig ben en waar ik gisteren nog wat info heb over verkregen.  Verder had ik nog wat vragen maar ik denk dat die reeds zo goed als beantwoord zijn ondertussen, ik ga gewoon mailen en zegge dat het gewoon mag doorgaan zoals het gezegd is en dan ben ik weer even gerust tot ze eraan beginnen.  Daarna zien wat er nog moet gedaan worden hier en daar zodat ook alles weer terug hersteld is wat hersteld moet worden, niet altijd gemakkelijk maar het moet dan maar gedaan worden op het moment dat ik daarvoor tijd en plaats maak.  Ik weet het, het is allemaal nog vaag maar ik weet zelf niet wat ik erover moet denken en doen, daarom zijn er anderen om raad aan te vragen die er meer ondervinding in hebben dan ikzelf.

Nadat ik dit logje hier heb gezet, wil ik dan gewoon ook verder doen zoals ik bezig ben, ik was alles wat aan het opruimen en tot nu toe is dat gelukt behalve in die ene kamer, daar liggen en hangen nog wat gewassen spullen die ik wil opgeborgen zien en ook daar zal weldra een einde aan komen, eerst doen wat ik dacht te doen en daarna verder werken zodat alles weer opgeruimd en netjes ervoor komt.

Ik denk er ook aan dat ik nog geen paastakken in huis heb gehaald, dat had ik andere jaren wel vroeger maar nu blijft dat achterwege omdat ik zelf nergens of bijna nergens kan geraken zonder eigen vervoer, ja met mijn voetjes alles te voet afleggen, ik weet het maar daar kruipt ook tijd en moeite in en dan kom je soms wel eens doodmoe terug thuis zodat ik toch ook mijn voeten wat meer wil sparen.  Herinner je die "bijna" buiteling nog van op vrijdag, toen heb ik me nog recht kunnen houden maar het scheelde niet veel, dat had ook nog wat stijve spieren als gevolg en dat is nu ook weeral van de baan al voelde ik het in de week toch nog wel even in mijn rug maar ja, ik kan ook wel eens op een ander moment mijn rug hebben pijn gedaan zonder dat je er iets van weet.  Ik moet zelfs al oppassen wanneer ik mijn klein trapje hanteer en er wil op stappen, dan heb ik nergens steun voor mij en dat is zelfs al moeilijk geworden, ik durf zelfs niet meer dat kleine trapje op gaan, tenzij ik me aan mijn kasten of wat dan ook kan vast houden, ik moet leren van dat grotere te gebruiken, daar is een hogere steun aan en die is handiger . . . maar ook wel zwaarder om te verplaatsen !

Ik had het er gisteren nog over toen ik hier een koppel op bezoek had en die vertelden me dat ze me zagen toen ik hier aan mijn brievenbus stond en ik dus ook nog mijn boodschappen bij had, toen kwam ik dus terug thuis en maakte mijn bus leeg.  Maar dan gewoon claxonneren dag heeft geen zin want je bent zo voorbij en daarna krijg ik je pas te zien dus niet doen, je schrikt alleen de mensen op en het heeft geen zin omdat ze niet zien wie je bent !  Ik zou wel de nummerplaat herkennen maar meer ook niet . . .

En zo gaat de week ook weer stilaan voorbij, op alle dagen heb ik dus al iets te doen, dat is goed maar dan moet ik er nu wel kunnen mee beginnen om alles proper te maken en de volgende dagen, dan zien wel wel.  Ik ga jullie nu nog een heel fijne woensdag toewensen en wat er in de volgende dagen zal gedaan worden, dat zien we dan wel, je weet maar nooit wat er nog uit de bus komt !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!