Vrijdag, we zijn al ver gevorderd in deze week, straks begint het weekend !!!


Het zonnetje komt je al van in de morgen tegemoet, heerlijk toch, ook al ben ik weer gaan wandelen naar het warenhuis toe en ben ik al met bijna vallen weer thuis geraakt, ik had alles bij wat ik moest hebben en nog wat meer ook want dat stond niet op mijn briefje, al had ik er wel ergens een paar vragen bij gezet, kwestie van dit aan te vullen wanneer ik voor de rayon van vis en vlees zou staan.  Daar moet ik altijd op mijn gemak mijn keuze kunnen maken, het is kwestie van goed uit je doppen te zien en geen te grote porties mee naar huis te nemen ook niet.  Want van dat te veel van dit of dat, daar ben je niks mee, tenzij je volk verwacht natuurlijk en dat kan ook best met dit mooie weer maar ja, wie geniet niet graag van dit weertje dat we deze dagen hebben.

En ja, ik had mijn voet zo goed als omgeslagen, hoe ik dat deed weet ik niet maar ik had iets in beide handen en ging van het zebrapad af en stapte op het trottoir waar ik dit aan de hand had.   Ik ging heen en weer en tegelijkertijd vreesde ik van daar een lelijke smak te maken maar mijn evenwicht was op dat moment nog vrij goed en ik zette me recht, bekeek mijn broek die wat vuile vegen had gekregen, ik weet niet hoe maar vermoedelijk van die winkeltas op wielen die ik telkens met me mee neem, en die voet, wel toen ik thuis kwam voelde ik er nog wel iets aan maar er is geen erg voorgevallen en dat stemt me tevreden.  Ik mag er niet aan denken dat ik niet meer naar buiten kan om even een wandeling te maken, vandaag of morgen, we zien wel wanneer dat het beste past maar ik ben zinnens om weer eens een inspanning te doen om enkele kilometers te wandelen, wat meestal echt wel goed doet !

Dat ik daarna nat in het zweet stond hoeft jullie niet te verwonderen want ik heb dadelijk alles in mijn koelkast gedaan en de rest heb ik naar beneden gebracht, dat was voor die diepvriezer, ik had ook enkele kant en klaar gemaakte gerechten meegenomen omdat die nu toch iets minder geprijsd stonden dan anders, ik was eerder ook al zinnens om die mee te brengen maar nu heb ik daar wel even van geprofiteerd ook.  Ik neem alleen mee wat ik graag eet en wat ik graag in voorraad heb liggen, kwestie van snel aan het eten te zijn mochten er nog meerdere van die mooie dagen komen.

Zelf twijfel ik er nu over om mijn winterscherm van mijn planten te halen, maar of dat zo goed is als er nog vorst kan komen aan de grond, ik weet het zo niet, misschien toch maar eens zien of ze niet moeten gegoten worden want die staan al enkele maanden droog en willen in de lente ook wel uitlopen omdat ze hier in volle zon voor het raam staan !  Voorzichtigheid is telkens geboden maar ik kan dat winterdek nog laten liggen zodanig dat ik dat erover kan hangen wanneer er vorst wordt voorzien, als ik er dan weeral aan denk om het ook te gebruiken, anders is dat verloren moeite !

Mijn rug is nog altijd nat van het zweten, tenminste, zo voel ik het aan, ik heb het niet koud want zit hier warm en ik kan nog altijd wat bij aantrekken mocht ik kou krijgen.  Een mens herleeft als je de zon ziet en dat doet blijkbaar iedereen, de kleinkinderen van een dame die hier ook woont, waren als uitgelaten toen ze naar de wagen toe gingen, dat vermoed ik toch dat ze dit gingen doen, of zouden ze nog even gaan wandelen voordat het middag is.  Ik dacht eraan dat ze toch op school moesten zitten maar vermoedelijk is het een vrije dag want ook verderop aan de school heb ik niks van rumoer of zo buiten gezien, dus die zullen ook een vrije dag hebben, deze kinderen zouden anders niet bij oma zijn.  Maar ja, aangezien ik geen kleine kinderen meer heb die naar de lagere school heb en ook mijn kleinkinderen zijn al volwassen, dus ja, dan ben je van al die dagen niet meer op de hoogte.  In ieder geval hebben alle kinderen nu vrijaf die ik zag en bij nader toezien waren er ook wel wat met de ouders in het warenhuis . . . daar denk ik nu pas aan, alleen valt dat niet op wanneer er zo maar enkele te zien zijn terwijl ze thuis of bij hun oppas zijn !

Zelf ben ik aan het wassen geslagen van mijn beddengoed zodat ook dat straks weer fris en proper kan opgelegd worden, ja, daarna nog een pulletje samen met mijn pyjama, allebei donkere kleuren, donkerblauw om juist te zijn, en daarna gaat ook voor mij weeral het weekend in en ga ik rustig genieten van de mooie dagen die er vermoedelijk ook nog zullen komen.  Weet ge dat we hier samen op andere dagen, in het zonnetje gingen zitten op ons terras, wel met een veste bij aangetrokken maar toch, genieten van wat zonnevitamientjes zodat we overal weer terug tegen kunnen.  Dan kan misschien eindelijk die hoest ook eens verdwijnen waar ik nog steeds wat last van heb, niet altijd maar wel zo tussendoor zoals op dit moment ! Ik weet niet van waar dat komt maar het is er en ik geraak het maar niet kwijt !

Of ik in de komende dagen nog veel ga doen, ik weet het zo niet, ik vermoed weer eens goed stofzuigen zodat al dat stof verdwenen is en daarna even met nat rond gaan zodat ook dat weer allemaal proper is en we niet zitten hoesten of niezen !  Maar het is er het weer voor, de ene dag regen en koud en de andere dag wind met veel zon zodat het dikke vest dat je steeds droeg al snel te warm is geworden, ook ik ondervond dit en moet me weer leren aanpassen zoals zovelen zeker ?!

Nog een heel fijn weekend wens ik iedereen toe, geniet van het mooie weer, doe wat je niet laten kunt en als je even tijd hebt, geniet van het zonnetje en een wandeling in de ontwakende natuur.  Groetjes.





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!