Maandag, een nieuwe week . . .


Of de nu begonnen week ook mooi zal worden, dat valt altijd af te wachten, je weet het immers nooit wat het weer zal doen maar ik hoop als zovelen dat we nog vrij mooie dagen mogen krijgen in de komende dagen !

De voorbije week was voor mij niet zo aangenaam maar dat had niet met het weer te maken, dat was mooi genoeg en de zonnestralen deden iedereen deugd, alles herleefde maar nu hopen we dat we daar ook nog een fractie van mogen krijgen zodat er toch ook nog een mooie dag zal tussen komen, het is altijd koffiedik kijken en hopen dat het zal lukken.  Dat deed me er in de voorbije week weer aan denken dat ik nog altijd geen takken in huis heb gehaald om met eitjes te versieren tegen dat het Pasen gaat worden, ik had immers andere zorgen aan mijn hoofd maar ondertussen is dat weer wat weggeëbd zodat ik er niet meer zit over te tobben, toch niet altijd . . .  !

In het weekend heb ik me vrij rustig gehouden en eens goed nagekeken hoeveel van die medicatie ik nog moet nemen en met dat ene ben ik al zo goed als gestopt, gisteren waren dat de laatste keren dat ik er nog van ingenomen heb maar mijn antibiotica moet ik nog uitnemen en ja, dat zullen we dan maar doen ook zeker.  Al heb ik van vorig jaar in oktober tot nu in maart al meer van dat spul naar binnen dan goed voor mij is, bedenk ik soms, al weet  je dat nooit, in ieder geval heb ik in de voorbije jaren nooit zoveel ervan moeten in nemen maar ja, niet ieder jaar is gelijk aan het voorgaande.  Ik hoop alleen dat dit voldoende zal zijn om er de komende maanden mee verder te doen.

Mijn weekend was dus vrij rustig verlopen, ik had wel een goed gesprek met een buurvrouw, zij kwam iets aan mij vragen en we hebben het daarna ook over andere dingen nog gehad en ja, ik heb haar kunnen verder helpen.  Ik hoop alleen dat ik er later geen spijt van zal krijgen, want eens je met zoiets begint dan kunnen er nog volgen die om hetzelfde komen vragen, ik probeer het in ieder geval bij dit ene moment te houden, het mag geen gewoonte worden, nu heb ik er het volle begrip voor, al ga ik er verder niet over uitweiden.

Mijn warm eten was lekker, een fijn stukje steak dat dik was en mooi rood bleef van binnen, ik heb gesmuld, had er ook nog wat kruidenboter bij gedaan zodat ook de saus lekker smaakte en ik kreeg er maar niet genoeg van.  Maar eens moet je toch stoppen en veel had ik dus niet klaar gemaakt, een portie van groenten en aardappelen die ik de baas kon en daarmee staat nu mijn vaatwasser al te draaien, al loopt het nu pas tegen de avond aan maar ja, eigenlijk doe ik daar wel mijn eigen goesting mee.

Nog een heel fijne nieuwe week wens ik iedereen toe en geniet alvast van je maandag, ik ga dat ook doen tenzij ik zinnens ben om te beginnen met poetsen, je weet maar nooit waar het goed voor is, stofzuigen kan ik hier wel doen maar of er met water ga gemorst worden, dat staat nog niet vast, we zien wel !  Groetjes.








Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!