Goede Vrijdag, ook een mooie dag ?!


Vandaag Goede Vrijdag, een paar dagen voor het feest van Pasen.  Het zijn vooral de echte christenen die dit vieren maar iedereen weet wel ongeveer waarover het hier gaat.  Ik ga er niet verder over uitweiden maar ook op Witte Donderdag had ik een uitjes met mijn jongste dochter en mijn jongste kleinkind, we togen naar Leuven, ik wou nog wat nieuwe kledij aan kopen maar ik wist wel zeker wat ik wou hebben : twee broeken als ik vind wat me goed past en ook twee geklede bloezen, daar zal ik het dan wel weer mee doen zeker voor deze zomer ?!  Al ga ik tussendoor nog wel eens wat aankopen hier of daar, misschien naar Aarschot nog eens gaan en daarna zien we wel.

Ik wist dus vooraf vrij goed wat ik wou en wat ik zou aanpassen en kopen ook, een zwarte geklede broek en nog een lichter van kleur voor in de zomer maar geen witte broek, wel een ecru zodat ik er weer even tegen kon.  Kleuren die met bloezen goed te matchen zijn, eender welke kleur dan ook.  Er was zoveel maar zoveel zou ik niet aankopen, nu toch niet maar misschien later wel eens, we zien wel verder naar het seizoen toe en hoe ik me voel met wat ik nu heb gekocht.  Aanvullen kan altijd met nog wat andere kleuren, dan lijkt het weer een gans ander geheel, ik hou van wat afwisseling.

Nu zou ik nog wat lingerie moeten bij kunnen kopen zodat ook dat weer is aangevuld, ik had namelijk een aantal stukken die een lelijke kleur hadden gekregen omdat ik ze eens iets te warm had gewassen en dat is nefast voor die fijne spullen.  Ik wist het wel maar ja, wat doet een mens soms al niet, ik deed het niet met opzet maar het was te laat.  En die welke ik nu heb weg gedaan wil ik wel weer aanvullen zodat ik voldoende stuks heb om er een tijdje tegen te kunnen.  Dan moet ik nog op zoek naar een paar passende beha's want die welke ik nu draag zijn echt wel aan sleet onderhevig en zitten niet meer zo goed als wel zou moeten zijn.  Maar dat zijn dingen die ik alleen kan beslissen of dat goed is of niet goed zit, ik wil ook daar weer wat nieuwe stukken van aankopen en daarna zien of ik er nog enkele bij koop, niet alles tegelijk, want ook die lingerie kost wel wat, mijn budget is meestal wel voldoende maar niet overdrijven ook niet, ik moet nog gewoon verder kunnen leven zodat mijn spaargeld niet opgesoupeerd wordt door nieuwe kledij aan te kopen, er komen nog rekeningen binnen zonder dat het om kledij gaat ook.

Het was een fijne dag ook, we waren meestal eensgezind, de ene had hier wat nodig en de andere wou ginder eens gaan kijken of hij iets vond naar zijn gading maar ja, als er niks is of je ziet niet dadelijk wat je wou dan wil je de dag ook niet verdoen door te blijven zoeken, we zijn samen op de middag iets gaan eten en iets warm drinken zodat we daarna weer verder konden gaan.  Ik heb toen nog een nachtkleedje aangekocht omdat ik dit wel mooi passend vond voor mezelf en als het straks gewassen is kan ik het wat strijken zodat het klaar is om gedragen te worden.

Mijn andere nieuwe kledij ga ik ook wassen en strijken zodat het klaar hangt om gedragen te worden.  Zo wordt ook weer deels mijn kledij wat aangepast, ieder seizoen een stukje bij, hier een bloes, daar een paar schoenen, ginder nog een lange broek en voor de zomer een topje in deze kleur, nog een ander dat je altijd tussendoor kan dragen, ik doe het systematisch om mijn garderobe aan te passen, zo blijf je steeds voorzien van voldoende stukken om af te wisselen, zou ik ook moeten doen met vestjes maar ik zie er tegenop om er eentje te kopen omdat ik er nog een paar hangen heb waarvan ik dacht dat ze nog passen, ik was gans verkeerd erin, ik geraak in mijn mooie lederen vest al niet meer in dus die andere kan ik ook wel weg hangen of weg geven want ze zitten me te eng, dat komt ervan als je weer een paar kilo's bent bij gekomen.

Als nu ook die kleine stukken nog worden aangevuld hier en daar dan kunnen we weer voor een jaar of wat verder doen, tenminste als ik dan weer niet te veel bij kom.  Maar al dat shoppen heeft wel opgebracht dat ik erg gezweet heb onderweg, wat stappen, hier passen, daar passen en dan weer verder, ik woog wel een paar kilo's minder toen ik mijn kledij thuis heb gewisseld en me toen weer goed voelde om er nog een aantal uren mee door te gaan, met werken bedoel ik dan, niet met zweten.

Misschien iedere dag een vol uur wandelen, het zou me goed doen maar dan krijg je nooit gedaan wat ik eerder heb gedaan : een hele tijd gestreken aan pullovertjes en lichtere spullen die je in het voorjaar zowat draagt !  Nadien alles in de kleerkast gelegd op twee stapeltjes en we kunnen weer voor even verder, tot de zomer korter bij komt en we aan de lichtere bloesjes gaan beginnen, alleen zijn er daar ook wel enkele bij die wel moeten gestreken worden en dat is niet echt mijn dada wanneer het warm weer is buiten.  Maar ik spreek daar nu zo over net of ik weet dat we een warme zomer zullen krijgen, niks is minder waar, maar het is steeds afwachten om te zien wat het weer dan zal doen.  En pas dan kan ik in volle glorie mijn nieuwe spullen showen, 

Nog een fijne vrijdag wens ik iedereen toe en sorry als ik je verveeld heb met mijn gedram over die kledij maar dat is toch iets wat iedere mensen nodig heeft, een beetje goed gekleed gaan om je iets beter te voelen in je vel, het kan en het voelt goed aan wanneer aan die drang ook is voldaan.  Zo voel ik me vandaag zo rustig en voldaan, op naar het Paasweekend, en daarna nog de maandag ook waarop velen thuis zijn.  Ik hoop op een dag mooi paasweer zodat de chocolade niet verregend wordt en de kinderen weer kunnen paaseieren rapen, dan is het feest voor hen en later smullen maar niet ziek worden van al dat lekkers !

Geniet nog van de vrijdag en van een verkwikkend weekend dat er voor velen aan komt, de schoolkinderen zijn thuis van school want ze hebben vakantie, hopelijk krijgen we wat mooi weer maar dat is steeds afwachten.  Maak er vooral mooie dagen van voor iedereen.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!