Dinsdag, een andere dag . . . !


Hoe fijn deze dag zal worden valt steeds af te wachten, ik hoop op een straaltje zon en minder regen dan gisteren maar of dat ook zal uitkomen, dat is telkens een raadsel waar eigenlijk bijna niemand een antwoord op weet ?!  Ik weet niet hoe het met jullie gesteld is maar die regen zit me dik tegen, toen het mooi weer was ging ik iedere moment dat ik kon op pad, in de voormiddag, in de namiddag en ja, dat doet een mens deugd dat je kan naar buiten trekken !  Ik moest toen wel veel boodschappen doen, de ene keer naar hier dan weer naar ginder en dan nog eens naar de apotheek en dan nog wat anders doen ook . . . maar ik deed het en 's avonds was ik vaak zo moe dat ik zelf niet kon inslapen, ik had me te moe gemaakt met dit mooie weer en dan binnen ook nog bezig geweest, ach, ik had die dagen echt wel graag, ik zou zo weer willen dat de zon er doorheen kwam en dat ik naar buiten kon, ook als ik hier binnen nog werk had liggen of staan of hangen dat moest gedaan worden, ik zou niet twijfelen !

Op maandag heb ik mijn papieren die hier nog lagen ook opgeruimd, dat is weeral van de baan en daar moet je je hoofd niet meer over breken, als nu de rest ook nog eens zou volgen dan zouden we weeral een stuk verder zijn, maar dat komt niet altijd op momenten dat je het zou willen.  Mijn stof ligt nog op de kasten en ik wou ook nog wat poetsen maar daar ga ik vandaag niet meer aan beginnen.  Ik moet immers ook nog warm eten klaar maken en dan vil ik ook voordien nog wel eens wat anders doen dan steeds maar zitten klusjes van hier en daar uit te voeren, dat kan later ook nog maar dat eten wil ik wel klaar hebben tegen het moment dat ik honger krijg !

Gisteren was ik zo moe dat ik vroeger dan anders naar mijn bed ben getrokken, ik zou in slaap zijn gevallen voor de tv en dan ga ik liever naar bed dan nog langer te wachten.  In de morgen van maandag ben ik dan ook nog wat langer blijven liggen, was het omdat het regende dat ik zo goed heb geslapen of wat, geen idee, ik ben goed uitgerust wakker geworden en tegen de morgen nog eens stevig in slaap gevallen, ja terug nadat ik eruit moest om even naar het toilet te gaan en daarna er weer in gedoken en dat heeft deugd gedaan.  Alleen eet je dan veel te laat je ontbijt en dan blijft dat wel even op je maag liggen zodat ik niet snel weer zin had in eten en ik at gewoon een sandwich en een witte boterham, met beleg dat ik vorige week had meegebracht, twee potjes ervan zijn ledig en aan het derde moet ik nog beginnen maar dat kan straks ook nog !

Al de paperassen die hier nog moesten gesorteerd worden, zijn gesorteerd en het grootste gedeelte is in zijn map terecht gekomen, de papieren voor de belastingen die liggen ook al klaar maar wat moet ingevuld worden, dat komt later nog wel, al hoop ik er nu niet op dat ik nogal veel ga moeten betalen want mijn pensioen is herzien omdat dit het eerste jaar is dat ik eigenlijk officieel niemand anders heb met een inkomen, vorig jaar moest ik immers nog mijn echtgenoot voor 17 dagen van dat jaar opgeven zodat nu pas alles in orde zou moeten zijn voor mezelf.  Want je gaat immers steeds een jaar terug over je inkomsten en daar moet je dan ook de bewijzen van hebben, wat ik altijd braafjes bij mijn papieren heb liggen, zo ook weer dit jaar, dat gaat over mijn inkomsten van vorig jaar, dus ja, al die papierwinkel is soms echt wel moeilijk te volgen.  Als ik daaraan begin dan wil ik zeker zijn dat ik niet gestoord zal worden en dat ik daar kan aan verder werken, ook zo aan mijn aangifte van belastingen, dat is niet zo moeilijk als je geen al te moeilijke dingen als in komen hebt, ik bedoel dan van hier een beetje krijgt en dan soms weer van iets anders dat je kan aftrekken van je belastingen en dergelijke dingen meer, dat vraagt wel iets meer concentratie maar toch, even goed je gedachten erbij houden en dan lukt dat wel.

Maar ik hoop dat ze daar nog even mee wachten totdat ik ook alle problemen met mijn eigen dingen kan opgelost krijgen zoals die tanden, daar ben ik nu toch ook al een beetje zoet mee geweest.  De afspraken die ik had gemaakt met vrienden om eens te gaan uit eten, die wil ik nog wel meemaken al worden die nu weer even op het achterplan geschoven, maar we zien wel, soms gaat het beter dan je zelf dacht maar het kan ook moeilijker gaan ook en dat is dan weer een tegenslag !  Daar hopen we niet op en ik ga overal waar ik kan kiezen wat ik ga eten, dat is voor mij het beste van alles, ik kan veel eten maar mijn tanden moeten ook meewillen en sterke drank kan ik nu nog niet aan, zelfs geen glas wijn want ik neem te veel andere medicijnen.

En verder ga ik nu nog wat in de zetel zitten, het is immers nog steeds maandag wanneer ik dit schrijf, ik wil nog wel even kijken naar een opgenomen programma van in de voorbije dagen, er is nog tijd genoeg om daar naar te kijken maar ik wil toch wel bij zijn ook, ik laat niet graag verschillende afleveringen samen komen want dan zit je met een boel waar je moet naar kijken en dan wordt je hoofd er ook niet veel beter van, te veel is te veel, al vind ik het wel een goede ontspanning tussendoor.

Nog een heel fijne dinsdag wens ik iedereen toe, geniet van wat die dag je brengt en maak er zelf ook een mooie dag van, naar het weer hoef je niet te zien, dat weten we toch op voorhand niet wat het gaat doen, doen waar je zin in hebt.  Dat is het voornaamste en dat zal voor mij misschien zijn van eens die ene slaapkamer op te ruimen, niet dat er daar heel veel ligt maar ik was tussendoor voordat het weekend is en dat staat of hangt daar nog allemaal en ook dat wil ik uit de voeten hebben !   Groetjes.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!