Zaterdag, het weekend is er al even . . .


Een heel fijne dag voor iedereen en geniet er maar van nu het weekend er ook weeral is.  Ik heb ervoor gezorgd dat ik niet veel meer hoef te doen in het weekend dan zorgen dat ik eten heb op de middag en de andere dagelijkse dingen, het zware werk is reeds achter de rug.

Zo was ik op vrijdag reeds vrij snel alles aan het opruimen, het beddengoed van het bed halen en wassen en daarna heb ik me gezet achter mijn stofzuiger zodat ik ook daarmee goed kon rond zwieren en stof en vuil weg nemen, het was nodig want na een dikke week rond lopen in eigen huis en dan dit en dan weer dat te beginnen, was er niet veel werk meer aan alles weg zetten en dat opruimen en ook de poets zou snel kunnen beginnen.  Ja, ik wou mijn vloer nog overal zuiver maken ook en daarbij moet ik hier en daar wel wat omhoog zetten maar dat is iet echt zo'n zwaar werk, als ik dat met de stoelen in de living ook telkens zou doen, dan liep ik wel iedere keer een verrekking op in mijn armen of mijn ribben zouden wel eens kunnen wat opschuiven in de borstkas als je die stoel wat te dicht bij je lichaam houdt.  

Dus met stoelen sleuren doe ik niet als het niet moet, ik zet ze wat aan de kant door ze over de vloer te bewegen en daarna worden ze terug op hun plaats gezet, dat gaat ook al vraagt het wat meer tijd eer je met alles gedaan hebt maar tillen aan redelijk zware dingen dat hoort er bij mij niet meer bij !  Al is er hier en daar nog wel eens wat dat moet verplaatst worden maar als je dat met twee doet dan gaat dat ook wel, maar ik ben alleen dus doe ik het zo weinig mogelijk, wat te begrijpen is.  En tot nu toe bekomt me dat zo heel goed, alleen dat met nat over de vloer gaan dat is nog steeds het zwaarste omdat ik daar ook zo snel als mogelijk mee gedaan wil krijgen maar het is geen koers, dat weet iedereen en toch jut ik mezelf steeds maar op en dat werkt meestal wel averechts !

Dus vlak voor de middag had ik gedaan met poetsen, stofzuigen en met een sopje over de vloer gaan en daarbij ook nog wassen, ja, ook mijn matjes in de badkamer zijn weer proper en droog en liggen terug op hun plek, mijn bed is terug opgemaakt en alles lijkt nu weer heel wat lichter te zijn naar mijn gevoel, al zal er hier en daar nog wel wat te doen zijn aan stof wegwerken maar toch, dat is maar op de kasten en die zijn meestal overal goed bereikbaar dus eens je daar aan begint dan zie je ook snel dat het weer helemaal gedaan is en dat je terug stofvrij door het leven kan gaan hier ten huize van Chrisje.  Ja, lach er maar mee maar het is gewoon zo, zelf hou ik daarvan omdat ik nogal gevoelig ben voor stof en dergelijke en dat ik dan ook loop te niezen, al kan dat ook best wel door hooikoorts komen of door de pollen want ik had mijn keukenraam opengezet, gekiept zoals ze zeggen maar dan komt er ook de lucht van buiten naar binnen en zeker nu dat er wat wind staat, al waait die wind tussendoor ook nog wel fel, tegen de avond aan gaat die wel liggen heb ik het idee.

Op de middag had ik gewoon brood gegeten en ik ben dan in de zetel beland, waar ik zo zalig lag te genieten, ook toen de zon er doorheen kwam en naar binnen scheen, ik zet mijn binnentemperatuur meestal op 21,5° als ik stil zit en dat was in de namiddag al 23° geworden op mijn thermometer, zo zie je dat het hier snel opwarmt, wat niet zo goed is voor in de zomer natuurlijk maar ja, daar zijn andere dingen voor die je dan kan gebruiken !

Dat ik geen zin meer had om nog wat uit te voeren, dat kan je best begrijpen, ik ben zelfs even na de middag toch een moment in slaap gevallen, een moment dat ik niet weet dat ik de beelden heb gezien die ik aan het bekijken was, maar geen erg, ik mis er niet zoveel aan !

Mijn namiddag was dan ook heel rustig en dat zal het vandaag ook wel worden, ik hoef alleen wat eten klaar te maken en daarna ga ik me nog rustig hier binnen bezig houden met wat lezen en wat puzzelen en verder misschien naar de tv kijken of naar sport, we zien wel waar we goesting in hebben op dat moment.

Nog een heel fijne zaterdag en ook een mooi weekend wens ik iedereen toe, geniet van ieder rustig en mooi moment en maak er het beste van.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!