Woensdag, een regendagje ?!


Een heel fijne dag vandaag maar ik betwijfel of ik er zo graag doorheen zal gaan als het vandaag regent, want ik moet immers op de middag naar de kapper en dan wil je ook weer fijn gekapt thuis aan komen, ook al is er niemand die hier op me wacht, maar ik verwacht er toch telkens weer iets beter uit te zien dan voorheen.  En ik meen dat de meeste vrouwen dat zowel denken, dan misschien toch maar een paraplu mee nemen maar wat als ze fikse wind geven ?!  Dan helpt die paraplu ook weeral niet en moet je al zien dat die heel weer naar huis kan komen !

Ach ik ga er mijn hoofd niet over breken maar ik ga rustig in mijn zetel zitten en wat naar tv kijken, ik heb op dinsdag al heel wat rond gelopen, gaan winkelen ook dus, hier alles zowat opgeruimd wat ik opgeruimd wou hebben, weet ge ik zat met wat zonneproducten die reeds vervallen waren en die heb ik bij het huisvuil gedaan, ik weet niet of dat mag maar waar moet ik er anders mee naartoe ?!  Er zijn zelfs nog busjes bij die volledig afgesloten daar in de kast staan zoals ze werden aangekocht.  En waardoor komt dat dan, omdat ik in de voorbije jaren niet meer met vakantie ben geweest.  Ik kocht altijd op voorhand wat van die spullen aan en als je ze niet verbruikt dan staat dat daar en vervalt dus ook, wat dus nu ook het geval was.  Dan nog wat andere zonneproducten die zo goed als leeg waren en die zijn er ook maar bij in gegaan.  Krijg ik in mijn voeten dan is het maar zo, ik heb gedaan om goed te doen en die hier eeuwig en altijd maar laten staan, dat wou ik ook niet want ze nemen plaats in en dat is er hier al niet zoveel dus dat wou ik het huis uit en als het me lukt dan ben ik tevreden.

Ik had van de winkel dan ook witte selder meegebracht maar die moest nog gekuist worden en versneden en dat heb ik deze namiddag dus ook dadelijk na de middag gedaan.  Nu, wanneer ik mijn warm eten heb genuttigd, heb ik er een portie van klaar gemaakt en dat smaakt altijd zo lekker, zeker met wat zalm erbij !!!  Ik zag dan ineens dat ik hier nog een potje room had staan, zo van die room die snel indikt en die heb ik bij mijn saus wat gedaan, ik neem altijd wat kookvocht van de selder en melk en deze keer dus ook room . . . en het was om je vingers van af te likken als je ze al in de saus had gedoopt !!!

'k Had nog andere spullen meegebracht van het warenhuis maar dat waren eerder gewone dingen en ondertussen denk ik eraan dat ik heel waarschijnlijk iets in mijn kar heb laten staan toen ik naar huis kwam, ik dacht dat ik 5 potjes met kervel had meegebracht maar thuis aangekomen vond ik er maar 4, had ik dat wel meegenomen ging er dan door me heen of was ik verkeerd daarin.  Straks toch eens mijn rekening nakijken en zien wat daarop te lezen is, dan weet ik ook wat er gaande was.

In de namiddag heb ik dus opgeruimd en een deel al naar beneden in de afvalcontainertjes gedaan zodat ze al zo goed als klaar staan om morgen te laten leeg maken, ja, op een dag kan een mens soms heel veel gedaan krijgen als je alles in je hoofd houdt wat er nog moet gedaan worden.  Maar soms loop ik ook al eens als een kieken zonder kop daar rond en weet ik niet meer precies waarvoor ik gekomen was en moet op mijn stappen terug keren om dan uren erna pas er terug op te komen dat ik dit of dat nog moest doen ook !  Net zoals aardappelen mee naar boven brengen, zonder dat kan je geen aardappelen met selder in witte saus maken samen met die zalm !  Dus ik ben een paar keren te veel over en weer naar boven en weer naar beneden moeten gaan en terug.  Al is dat wel met de lift want net hier aan onze inkom is er geen trap naar beneden, gewoon omdat ze daar plaats moesten hebben om wat anders te kunnen zetten, raar maar waar !

Toen ik deze voormiddag ging winkelen toen vlamde er hier een blauwgrijze personenwagen met blauwe lichten en sirene door, die waren blijkbaar ook echt wel gehaast want ze baanden zich verderop naar het kruispunt in het dorp een weg tussen de beide rijstroken, wat niet gemakkelijk is wanneer je weet dat daar een school gelegen is dat de meesten daar gewoon stonden te wachten voor het rode licht, verderop kon ik ze niet meer volgen en/of hadden ze hun sirene afgezet en de lichten maar ik denk dat ze toen reeds uit mijn gezichtsveld waren verdwenen.  Mijn man zaliger zou zeggen : die moeten dringend hun eten gaan ophalen bij de chinees of zo of naar de frituur rijden !!!

Toen ik zowat alles klaar had staan om mijn eten te gaan klaar maken, toen was ik toch zo moe en zette me nog even in de zetel waar ik al prompt in slaap was gevallen, zo zie je maar dat je lichaam ook wel eens zegt dat het genoeg is geweest en ik had geeneens nog op mijn hometrainer gereden !  Daardoor was ik ook later dan anders om warm te eten, zeker tegen de avond aan wil ik dat niet zo laat meer hebben, ik verdraag het niet zo goed meer en zoals je misschien nog wel weet had ik last van mijn maag in de voorbije weken, nu is dat voorbij en ik slaap als een roos, het kan toch zalig zijn om zo wakker te worden wanneer je weer uitgerust en uitgeslapen terug wakker bent geworden, wat voordien niet altijd het geval was.

Hopelijk vergaat het me vandaag ook heel rustig want alles wat ik hier voordien heb verteld dat beleefde ik op dinsdag, vandaag mag het dus ook wel eens rustiger zijn dan het gisteren dus was.  Ik ben dat niet meer zo druk gewoon maar ja, ik had het zelf ook druk gemaakt door te gaan rond lopen van hier boven naar beneden in de kelder en naar de containers op mijn parkeerplaats.  Ik denk dat je dan ook al een hele hoop meters hebt afgelegd, niet van één keer maar wel doordat het meerdere keren is dat ik wat had vergeten of dat mijn vracht te zwaar was, ja, ook dat weegt tussendoor wel eens zwaarder dan je zelf denkt.

In ieder geval zal ik me nadat ik van de kapper terug thuis ben gekomen, maar rustig houden in de zetel en daarvan genieten, dat mag ook wel eens.  En nu ben ik erover aan het nadenken of ik mijn living nog een beurt ga geven voordat ze mijn nieuwe tv zullen brengen of dat ik nog ga wachten ?  Misschien toch maar op veilig spelen en daarna pas alles oppoetsen zodat alles terug proper is gemaakt en dat ik deftig mijn living kan onder handen nemen ! En is dat op dinsdag niet helemaal gedaan, geen nood, er komen nog dagen dat ik daaraan verder kan doen, misschien ook weer eens deftig met een vochtige vezeldoek alles eens onder handen nemen zodat ook dat weer eens is gedaan, ik zal nog wel werk genoeg hebben zo te horen, dus mocht je me eens een dag of wat langer niet vernemen, dan kan ik daar best mee bezig zijn, en nu nog eens gaan kijken naar een compacte stofzuiger, eentje die beter zijn werk doet dan die oude, hij werkt nog wel maar er scheelt wat veel aan om ermee verder te doen.  Ik werk ook liever met goed gerief dan met iets wat maar half werk doet en dat is het geval met mijn oude stofzuiger die toch al meer dan twintig jaren meegaat !

Ik ga jullie nog een heel fijne woensdag toewensen, geniet van de vrije tijd en van alles wat je graag hebt, eender of het zal regenen of niet, of er wind zal zijn of helemaal niet maar in ieder geval maak er iets moois van !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!