Woensdag, de week is al half . . . !


Inderdaad is de week al goed gevorderd en ik heb in de voorbije dagen nog niet echt veel uitgevoerd van wat ik zinnens was om te doen, alleen was het niet echt mijn schuld maar het kan altijd beter !  Vandaag zou ik daar toch wel iets willen tegen zeggen zodat ik niet alles tegen het einde van de week moet afhaspelen, ja, iets regelen kan gemakkelijk zijn . . . ?!

Zo kreeg ik vandaag ook de mensen over de vloer die voor mijn nieuwe tv zouden zorgen, zorgen dat hij omhoog hangt en ook zorgen dat hij goed werkt, maar dat zijn twee verschillende soorten mensen die dat moeten doen en dan loopt er hier of daar al wel eens wat mis ook !  Het was al naar de middag toe dat ik telefoon kreeg van de winkel waar hij gekocht was, ze zouden pas komen rond 12u, of misschien tegen 13u of ook nog wat later zou kunnen.  Ja, dan zit je daar al de voormiddag klaar om alles te laten doorgaan, ik had ook al een lijstje gemaakt om naar de winkel te gaan maar dat was buiten de waard gerekend.  Mijn voormiddag was dan ook al zo goed als voorbij eer ik nog wat ging eten, ik had honger want was ook al meer dan een uur vroeger opgestaan, gewoon omdat ik wakker was geworden en dan maar ben opgestaan omdat ik dan weer wat meer voordien kon doen . . . in de hoop dat ze op tijd zouden zijn !

Wat blijkt achteraf dus dat er twee mannen samen mijn nieuwe tv zouden ophangen aan de muur en daarna er nog iemand anders zou komen om die volledig af te stellen naar mijn wensen, als dat maar goed kwam, dat wou dan ook zeggen dat die twee mannen toch ook wel ietwat werk hadden om alle leidingen zowel voor stroom als voor verbinding met internet en dergelijke juist achteraan op dat tv-toestel juist te leggen, er waren daar plaatsen voorzien om leidingen, draden dus, doorheen te leggen en die dan ook wat vast te leggen zodat wanneer het toestel weer mocht van de muur gehaald worden, niet alles ineens naar beneden viel maar goed vast bleef zitten, je had alleen de contacten los te maken van de stekkers hier en daar en meer hoefde er dus niet.  Ik had daar zo mijn bedenkingen bij want ik was zinnens om ook die soundbar van vroeger nog te gaan gebruiken, daar komt een fijne klank uit en die is goed regelbaar ook, al had ik die afstandsbediening nog niet zo vaak gebruikt maar dat zou wel lukken.

Dus de tv hing daar en een tijdje na de eerste twee mannen, kwam dus de derde bellen en ik liet hem binnen, het was die man die ziek was geweest en nu terug aan de slag moest gaan.  Hij vroeg hoe ik alles wilde en ik vertelde hem dat ik graag de klank van de tv zelf wou horen maar die klonk toen zo dof zodat ik al dadelijk besloot om die alleen op mijn soundbar te laten horen want dat kon je goed regelen naargelang er muziek speelde of er gezongen teksten bij kwamen en dergelijke meer.  Die soundbar werkt eigenlijk als een versterker met die extra erbij dat je goed alles kan afstellen naar je zin.  Alleen bleek dan geen soundbar mogelijk te zijn wanneer je ook de klank van de tv liet op staan, alleen als die dus uit stond ging de klank via de soundbar, wat ik raar vond maar hij weet  het aan de tv die nu tegen de muur reeds hing en dat er daar nog andere draden voor nodig waren om alles te verbinden wou je dat het mogelijk was om de twee te laten spelen.  Voor mij was het goed zoals het nu werkt maar wat als iemand anders eerst de tv wil aanzetten en dan nog eens geen klank  hoort en denkt dat er wat scheelt, ja, dat kan maar zoveel mensen zitten er ook niet aan mijn tv, dat zijn alleen familieleden maar het is nu aan mij om die te laten weten dat ze de klank van de tv dus nooit zullen horen zoals die nu staat afgesteld.

In de opening van mijn tv-kast staat ook maar alleen nog de tv-box van de provider en liggen een paar afstandsbedieningen, meer dus niet, alleen de afstandsbediening van de tv zelf heb je nodig om daar de instellingen of zo aan te passen, je legt alles best bij mekaar zodat je niet moet gaan zoeken als er wat scheelt.

En hoe langer dat ik naar dit beeld heb gekeken in de namiddag van dinsdag, hoe beter ik het beeld vind, ik moet het nog wat gewoon worden maar dat went wel, vroeger stonden de kleuren feller en dat is blijkbaar bij Samsung zo, bij die merk, Loewe, is dat niet, die wordt geleverd met de kleuren die ietwat zachter staan en je kan er zelf wat van maken wat je wil natuurlijk maar dit uitzicht stemt me tevreden, eens benieuwd wat anderen erover denken en zeggen.

Dus nadat die laatste man hier naar buiten was, ik moest dan wel nog dat kabeltje betalen maar dat was snel gepiept, ik had me er wat op voorzien, je weet maar nooit wat er soms nog komt bij kijken allemaal, toen was het al laat in de namiddag.  Ik had nog wat naar tv gekeken naar een soap die ik volg en daarna iets anders opgezet ook nog maar toen kreeg ik zulke honger dat ik besloot om 2 pensen voor mijn te ontdooien, ik heb er altijd in de diepvriezer zitten in geval van, snel een potje appelcompote open doen en je kan gaan eten, wat ik ook gedaan heb, al had ik niet veel brood meer dat ontdooid was, wel genoeg om mee te eten maar ik heb snel ook nog wat bevroren brood uitgehaald zodat dit op zijn gemak kan ontdooien in mijn koelkast !  Ik had echt geen tijd meer om te gaan winkelen en besloot het wijselijk tot morgen te houden, ik verwacht dan wel een pakje maar dat zullen ze wel binnen leggen als ik er niet mocht zijn, ik laat mijn dag nu weer niet bepalen door anderen en zal gaan winkelen wanneer ik er zin in heb !

En dat was het relaas van een bijna ganse dag dat je met zulke dingen bezig bent, ja, nu heb ik die doos ook nog staan beneden in de kelder, ik moest ze echt wel bij houden van die mannen, die heb je nodig wanneer er binnen dit en twee jaren iets moest aan voorvallen aan die nieuwe tv, ik hoop dat er niks mee aan de hand is maar je weet maar nooit, dus ja, ik moet dan maar zorgen dat die doos daar blijft staan, al zal ik er wel een stuk plastiek of latjes moeten onder leggen om ze van de grond te houden, er zou wel eens vocht kunnen komen in die kelder wanneer het nog wat natter weer mocht worden dan het nu al is, je weet maar nooit, steeds voorbereid zijn op alles en dat is het dan !

Een dag waarin ik niet veel heb gedaan, meer wachten dan wat anders maar ja, het was een dag dat je de nieuwe tv kreeg en dat er verder voor alles werd gezorgd, ik hoop dat het zo blijft zoals het nu is en dat alles goed werkt zodat ik er geen klachten van heb, één keer tegenslag maar hopelijk geen twee keren na mekaar . . .  al weet je dat nooit !

Geniet nog van de woensdag, maak er ook een mooie dag van en tot volgende keer.  Groetjes.








 

Reacties

  1. hey Chrisje,
    wat ken ik die allemaal goed, wachten en wachten op mensen die uiteindelijk nog veel later komen dan gepland en daardoor gans je dag om zeep is...de boodschappen die niet kunnen gedaan worden zoals je in gedachten had en je dat weer moet opschuiven naar later...en als alles dan nog verloopt zoals je dacht bij die plaatsing is het ok...maar eens je dingen niet meer kunt gebruiken zoals die soundbar die vroeger wel werkte en dan...al die uitleg daarbij die voor ons soms zo moeilijk is met al die speciale namen ...ja dat maakt een mens moe he...een ganse dag ben je eigenlijk bezig geweest voor niets...gelukkig valt voor jou die nieuwe tv mee...het is ook het gewoon worden van al die nieuwe dingen he...
    hier was het gisteren wachten en wachten op de verpleegster die gezegd had dat ze nog ging komen bij de avondronde om de wonde te verzorgen en uiteindelijk niet is geweest...ook altijd maar uitgesteld om te eten, want je zou juist maar beginnen eten en dan zijn ze er he...maar blij dat we na 1 uur toch gegeten hebben want de maag was serieus aan het knorren en we hadden nog lang kunnen wachten he.
    lieve groet en bedankt voor jouw bezoekje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!