Vrijdag, we gaan weer naar het weekend toe !


Het is inderdaad reeds vrijdag, de laatste dag van de werkweek en ook sluiten we het krokusverlof hiermee af.  Maar vandaag is voor mezelf eerder een rustdag, ik wil het eens rustig opnemen vandaag en alleen wat wassen en ook stofzuigen zal er nog wel volgen maar veel meer zal er niet gebeuren hier ten huize van Chris, geloof me, ook ik leg tussendoor de riem er wat af want een mens leeft niet alleen om te werken !

Hiermede is de trend al wat gezet en kan ik verder doen met wat ik bezig was.  Ja, ook hier gaat niet alles van een leien dakje, zo bracht ik in de voorbije dagen wat broodbeleg, zeg maar klaar gemaakte salades zoals "canadese kreeftensalade" en "zeevruchtensalade" mee naar huis, om eens wat anders te hebben dan gewoon een boterham met kaas of met een vleessoort maar ik kwam uiteindelijk wel wat bedrogen uit !  Zo nam ik mijn eerste hap van een broodje met die kreeftensalade maar wat bleek, ik proefde geen kreeft erin maar wel tonijn met ananas, en dat deed me wel een beetje verstomd staan.  Ik nam nog een beet en proefde goed door wat ik at : verdorie alleen tonijn dus, dat was niet wat ik had gewild dat erin zat !  Dat was gans verkeerd.

Ik ging naar de site van de zaak waar ik het had gekocht en wou het daar snel doorgeven dat ze die klaar gemaakte potjes maar eens moest controleren op hun inhoud want wat als er iemand nu eens allergisch zou zijn aan wat de inhoud betrof ?!  Zelf krijg ik namelijk hoofdpijn wanneer er verse ananas wordt gebruikt en ik daar dan zou van eten op dat moment.  Ik wordt daar niet doodziek van maar kan gewoon verder doen maar wat als het erger kan zijn, je weet dit maar nooit !  Prompt kreeg ik dan ook bericht terug om een groot aantal cijfers en controlepunten door te geven zoals de zaak waar ik dit kocht, de datum en ook waarover het ging dat erin zat en wat mis was, waar ik wou dat de vergoeding kwam als het waarheid zou zijn wat ik vertelde, ja, ik kreeg een heleboel vragen te beantwoorden maar ik begrijp dat wel, eender wie kan claimen dat er wat mis is, bewijzen hebben ze ook nodig om alles te verantwoorden, dat zou ik ook doen als ikzelf iets had gemist maar deze keer was het blijkbaar zo dat bepaalde potjes met naam en inhoud erop werden misbruikt om tonijnsalade in te doen en dat strookte dus helemaal niet met wat erop werd vermeld, ook niet de stoffen die allergie kunnen teweeg brengen bij bepaalde mensen en dat zou hen wel eens zuur kunnen opbreken als er wat mis ging !

Wat het resultaat van dit alles nu is weet ik niet precies maar ik heb het gedaan om ander mensen te behoeden tegen verkeerd voedsel dat ongewild misschien wel in die potjes is terecht gekomen, net zoals ik zullen ze verbaasd zijn als ze het smeersel op hun brood krijgen en proeven waarover het echt gaat !

Ik had ook bloemen gekocht in het warenhuis maar die zijn hier nooit een lang leven beschoren, de rozen die laten bijna allemaal hun kopjes al hangen en ik vind het zonde om die hier zo te zien staan, ik moet ze weg doen maar het is spijtig van het geld dat je eraan uit geeft, zo zie je maar dat ze ook daar niet verzorgd worden zoals het hoort, je kan nog beter een levende plant kopen die zal het nog wat langer uit houden dan snijbloemen !  Ach, ze waren wel mooi toen ik alle vazen hier had gevuld, alleen de rode tulpen, die staan nog heel mooi maar voor hoe lang nog ?!  Niks zo vergankelijk dan snijbloemen maar toch heb ik er deugd aan gehad, ik zou er wel alle dagen willen in huis halen maar geen rozen meer, ik weet het nochtans maar wat het doet weet ik niet, die kan ik niet goed houden in huis, zeker als de stelen niet stevig genoeg zijn, ik wijt het daaraan en ik weet ook wel dat met stevige stengels ze heel lang kunnen blijven, al kon ik dat vroeger in Kessel-lo ook niet, vermoedelijk de temperatuur binnen, ik weet het niet, of de lucht die er in de living is, geen idee maar het kan allemaal.  Al heb ik hier wel vloerverwarming en heb ik op de middag hier het raam wel gekiept gezet, het was zo mooi en de temperatuur buiten liep ook hoog op, tot wel 17° heb ik gehoord, ook gevoeld want ik had mijn wintervest aan en dan zweet je als je wat moet lopen voordat je aan de winkel bent !

En voor vandaag staat er ook nog op mijn briefje dat ik naar de kapper moet bellen want de haren worden alweer zo lang dat ik volgende week zou willen komen maar of dat gaat moet ik natuurlijk afwachten.  Ik was vorige keer dat ik er was en is reeds geleden van 4 januari, toen ben ik vergeten een nieuwe afspraak te vragen verstrooid ben ik ook nog wat geworden maar dat zou wel kunnen beteren nu er een deel van de werken hier zijn gedaan met die tv, het is een nieuwe geworden en dan ben ik hopelijk weer voor een tijd gerust, ook mijn waterontharder is hersteld en nog zo wat van die dingen allemaal . . . het zit in je hoofd en je bent er mee bezig als je even tijd hebt om na te denken, je bent er dan zo fel mee bezig dat je alles vergeet wat er nog moet gedaan worden, zo ben ik nu zowat geworden ook !  Als ik het niet noteer dan blijf het achterwege, zo zijn er nog wel een paar dingen die ik moet afhandelen want die reeds veel te lang weg en moet ik op halen . . . zie je wat ik bedoel dat ik vergeet, ik schuif het eerst voor mij uit en daarna gaat het naar de vergeethoek !

Als we dan toch naar de lente toe gaan, wel dan moeten we ook overal maar eens grote kuis houden, ik wil dat opgeruimd zien zodat ik wat meer plaats heb ook in die ene hoek van de kamer, ach, misschien morgen eerst eens over praten met onze oudste dochter, die komt toch ook naar hier wanneer mijn tv wordt geplaatst.  Ik ben al blij dat ik niet alleen ermee zit en dat ik eens een woordje kan zeggen tegen iemand want je zorgen moet je toch aan iemand kwijt geraken ?!

Ik wens iedereen nog een heel fijn weekend toe en geniet er ook maar van, misschien wel met wat regen maar dat nemen we erbij, ik zie dat het hier ondertussen ook weer heeft geregend, zo blijft alles mooi vers !  Je kan er nu we mee lachen maar als je er doorheen moet dan is het niet zo prettig.  Geniet nog van deze vrijdag en maak er een mooie dag van, ook al zal dat binnen te doen zijn.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!