Vrijdag na dat winderig gedoe van gisteren . . . !!!


Wat felle bloemen op mijn blog, het is gewoon om snel wakker te worden . . . als ik dat al niet was na die stormachtige dag en nacht die we hadden.  Al is er deze keer geen plant omgekieperd of gevallen zoals je wil, vorige keer met die felle wind was het wel zo, nu hoorde ik die blazen en fluiten, dat had ik de vorige keer niet maar toen kwam die misschien uit een andere richting ?!  In ieder geval voel ik me vandaag heel goed uitgeslapen, ik wou nog wel wat blijven liggen maar dat is niet gemakkelijk als je de lakens wil wassen !!!

Dus daar ben ik al mee begonnen, al ben ik ook reeds vroeg eens uit mijn bed gekomen om een plasje te doen, dat moet ik wel doen op het moment dat ik goed wakker ben en nog wat lig na te genieten, anders krijg ik echt wel hoogwater en zou er kunnen overstroming van komen en dat is iets wat we niet willen.

Gisteren was het niet echt mijn dagje toen ik rond 18u een boterham of twee ging eten, ik zette alles mooi klaar en ik keek naar mijn potjes die ik had meegebracht van het warenhuis, die waren al een paar dagen eerder aangekocht en ik wou er nu toch wel eens van genieten ook.  Ik sneed mijn sandwich door een wou al dadelijk alles vol smeren met de inhoud van zo'n potje toen ik even mijn mes nam en toch eens roerde in de inhoud, verdorie, dat was weer verkeerd, de inhoud stemde weeral niet overeen met wat ik in gedachten had en dat erin was, weer die canadese kreeftensalade, iets wat ik graag eet maar wat er weer niet was in gedaan, ze beloven iets en maken je hart week door wat je gaat proeven maar je eet gans iets anders : weer die tonijnsalade met ananas erin !!!  Dat kan nu toch niet, ik dadelijk dat potje weer dicht en nam een ander, meestal heb ik er wel een paar meegebracht en zo ook deze keer, ik nam dat met hespensalade, dat leek me wel te zijn wat ik had gevraagd want ik heb dit potje zelf zien vullen ook !

Nadien heb ik me bedacht, had eerst een reactie geschreven op wat ik eerder had ontvangen van de centrale van Delhaize zelf en heb het ze eens goed ingepeperd dat ze dit met mij niet meer moeten doen, iets beloven dat erin zit en dan vullen met iets wat goedkoper is misschien maar ook een gans andere smaak heeft, dat doet men niet met vaste klanten.  Als het een winkel was hier in de buurt dan zou ik het overal rondbazuinen dat je daar beter niet meer die producten aankoopt, nu moest ik ermee verder doen zoals het was maar ik was weer eens gesjareld !

Dan maar de telefoon genomen en de winkel opgebeld waarop ik prompt iemand aan de lijn kreeg waar ik met mijn klacht terecht kan.  Die zei me gewoon van met mijn rekeningen, want het zijn er al twee deze keer, naar ginder te komen en daarna zouden ze wel een regeling treffen, dit kon gewoon niet meer, vanuit de centrale krijgen zij vaak niks door van al de klachten die de klanten hebben.  Dus als ik daar mensen zie staan zijn er dat allemaal die wel wat hebben dat niet juist is gelopen in dezelfde winkel, wat vaak nogal wat mensen zijn als je weet dat ik er maar één of twee keren op de week kom, ja, zo zie je maar dat ik er meestal niet alleen sta en dat iedereen er wel wat te vertellen heeft ook !

Nu moet ik dus met mijn bewijzen er naartoe trekken, ik neem mijn potje mee dat gevuld is met iets wat ik toch niet zal opeten, ik kan dat soms wel eens eten maar ik laat die tonijnsla liever links liggen, ik ben niet de vrouw er naar om daarvan wat te eten, ik ben ook telkens bang dat ik weer hoofdpijn zal krijgen en als ze hun zaken niet verbeteren dan zullen ze mij niet meer zo vaak zien en neem ik eerder wat uit de kommen die in de verstoog staan, ja, dat is ook mogelijk al zijn het vaak andere dingen die daar worden ten toon gesteld.  Ik hoop dat ze weer van die lekkere canadese kreeftensalade komt en dat ik er weer snel kan van eten ook zonder dat ik moet opletten wat er precies in dat potje is gedaan !!!  Het is iedere dag dus toch wel weer opletten en niks nemen wat kan tegenvallen, die grijze noordzeegarnalensla die mag er voor mijn ook wel zijn !

En dan zeggen ze dat een ezel zich geen twee keren aan dezelfde steen stoot, wel ik had het dus wel voor en ik wil het niet meer meemaken dat je denkt weer wat lekkers tussen de tanden te krijgen en bedrogen uitkomt, voor twee keren zelfs, deze keer hebben ze me zeker niet meer liggen.  Maar toen ik de laatste keer mijn keuze uit die slaatjes maakte, stond er een meneer voor mij die ook wat moest zoeken tot hij vond dat hij nodig had, ik hoop maar dat hij datzelfde mee had naar huis dat hij wou hebben en ook niks verkeerd zoals ik nu reeds twee keren heb aan de hand gehad.

Alleen vind ik het niet zo goed dat de centrale die dingen niet dadelijk doorgeeft aan de filialen, ik weet ook wel dat daar een heleboel papieren zullen bij te pas komen maar neem zoals ik de telefoon en laat ze weten wat er scheelt zodat alles snel kan verholpen worden, wie weet hoeveel mensen zijn er net zoals ik in gelopen dat je die canadese kreeftsalade had meegebracht en uiteindelijk thuis bedrogen uitkomt !!!  Het zijn natuurlijk geen grote dingen die zijn gebeurd, dat begrijp ik ook wel maar wat met mensen die allergisch zijn aan bepaalde dingen en die zijn er meer dan je denkt, wat als zij ziek worden van wat ze eten en wat ze dachten te krijgen zijn misgelopen ?! 

Dit zal vast nog een staartje krijgen ook, ik denk dat ik mijn rekeningen van die dagen zal meenemen om te laten zien dat ik dit en dat en heb betaald ook maar ik hou mijn potje bij zodat ik kan bewijzen wat ik hier hoger allemaal heb geschreven, daarna doen zij er maar mee wat ze zelf willen, ik kan geen tonijn meer zien op dit moment.

Nog een heel fijne vrijdag wens ik iedereen toe en zie maar dat je ook niet bedrogen uitkomt wanneer je naar een dergelijke zaak gaat als ik, alleen ik zou beter eens ergens anders naartoe gaan waar ze ook die dingen hebben en waar ik misschien geen twee keer dezelfde fout hoef te maken zoals je weet dat ik heb meegemaakt.  Geniet van het weer dat vandaag weer iets gemilder te werk gaat blijkbaar, ik zie wel de bomen in mijn buurt bewegen maar ze worden niet zo gegeseld als de dag ervoor, toen deed het wel weer lelijk en ik hoop maar dat er niet te veel slachtoffers zijn gevallen, al heb ik nog geen nieuws bekeken vandaag.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!