Maandag, nog wat wachten . . . !!!

 


We beginnen vandaag een nieuwe week en er is dus nog altijd geen nieuw geluid dat komt uit mijn tv !?  en dan stelt iedereen de vraag : hoe komt dat eigenlijk, het was mijn keuze om nog even te wachten omdat er een aantal mensen ziek zijn geworden die alles moeten leveren en zodoende moet ik nog wat geduld oefenen om mijn nieuwe tv te verwelkomen.  Omdat ze daarvoor met twee moeten zijn om die op te hangen tegen de muur en om alles voorzichtig te kunnen afwerken ook natuurlijk, er moet met kasten geschoven worden en een tv ophangen is niet zo maar een ding dat je je alleen kan uitvoeren, ook niet wanneer je sterk en slim genoeg bent om dat te doen, je doet het altijd beter met twee en ikzelf durf daar niet meer aan beginnen.  

De persoon die daar het beste in thuis is die is ziek geworden en heeft een tijdje ziekverlof gekregen en wil dat ook uitdoen, wat normaal is als je overspannen geraakt, zijn hart sloeg veel te hard en dat was niet normaal, wat er scheelt, ik weet het niet precies maar zo maar krijg je geen ziekteverlof dus ik wil dat ook respecteren en heb gezegd dat ik nog wel verder kan met die kleine tv, we hebben daar al geld genoeg uitgegeven om een beetje goodwill te krijgen van de baas, het is dan ook een vriend van mijn echtgenoot maar ik tel ook nog mee en kreeg dadelijk wat ik vroeg.  Dus nu geef ik ook toe omdat ik niet dringend die nieuwe tv nodig heb, heb die al wel gans betaald en alles maar dat is normaal, zo kennen ze mij, ik wil alles vooraf in orde hebben al is dat niet zo goed, ik weet het wel want ook ik ondervind dan dat ze zo maar met hun klak soms gooien om alles goed te laten komen maar dan ontbreekt er toch nog wat en dan moet je weeral daarop wachten !

'k Heb het met mijn nieuwe brillen ook aan de hand gehad en ben dus twee keren terug kunnen gaan, ja, ook al had ik aan alles gedacht maar zij blijkbaar niet en zodoende kreeg ik een zonnebril met wit glas erin, heb je dat ooit al aan de hand gehad ?!  Ik niet, en ik wijt het niet aan mezelf maar wel dat ik alles betaald heb, nooit doen dus eigenlijk en maar een deel betalen, meer hoeft niet en het is uiteindelijk boter bij de vis als je begrijpt wat ik bedoel, je hebt dan nog een stok achter de deur om ermee te dreigen dat het allemaal in orde moet zijn voor je daar weer naar buiten gaat !  Al ben ik niet zo voor dreigen maar het helpt om te krijgen wat je wil en ja, ik wil mijn tv wel maar als het niet kan gebracht worden dan pas ik ervoor en stel het liever even uit, het is mijn beslissing niet alleen, we zijn met twee, die welke ze moet leveren en we zien wel wanneer die weer beter is !

Ondertussen kan ik dus niet in de relax gaan liggen omdat mijn voeten dan in de weg zijn om naar tv te kijken, ja, alles went al heb ik die relax niet altijd nodig maar wel in de voorbije week toen dat mijn rug weer begon op te spelen.  Ja, ik had ook met die kast lopen schuiven en dat is niks meer voor mij eigenlijk, ik kan die wat verplaatsen zo opzij zodat ik er achter kan maar meer ook niet.  En ik had toen al meer gedaan en dat is niet zo goed voor je rug, ik weet het.

Maar we doen verder zoals we bezig zijn, ik kan tv kijken naar alles wat ik wil al is het beeld niet zo denderend maar het lukt wel dus we klagen niet en als er daarna weer een fonkelnieuwe hangt dan zal je mij zien stralen wanneer je die kan gebruiken zoals ik met de vorige deed !

We gaan ook nu weer een nieuwe week in en het is de week dat ik naar de kapper kan gaan en er liggen ook al een paar afspraken vast op voorhand, eentje ervan kan nog wijzigen maar we zien wel wanneer deze week op gang komt in de elektrozaak waar ik meestal naartoe ga, het is een soort van goudmijn eigenlijk want er is in de wijde omstreken geen dergelijke goede zaak waar je ook tegelijk een goede service achteraf krijgt.  De mensen weten ook dat ze daar voor vele problemen op dat gebied terecht kunnen en dat ze worden verder geholpen, ook wanneer er stukken aan komen aan de apparaten die ze daar aankopen, ze zijn in goede handen maar ze zitten daar ook met een gekend probleem, werkvolk vinden en behouden is ook een probleem, en daar stokt het soms wel wat, er moet echt wel gewerkt worden en niet iedereen is stressbestendig zoals je weet.

Zelf zit ik hier nu nog altijd in mijn peignoir maar dat verandert seffens wel, eerst nog een fikse douche nemen en daarna mijn haren verzorgen zodat ik er weer een paar dagen tegen kan en dat alles mooi verzorgd is.

Vandaag neem ik alles wat rustiger op en ga ik iets lekker klaar maken, wat dat weet ik nu nog niet maar ik was wel al zinnens om ook een soepje klaar te maken zodat alles in orde is ook al voor de volgende dagen.  Ja, ik werk soms wel wat vooruit ook, als  ik weet dat ik ergens op de middag naartoe moet dan eet ik gewoon een bord soep vooraf en dan kan ik er wel weer voor even tegen totdat ik nog wat anders erna kan eten, zo is de dag wel vaak moeilijk in te delen om iets uit te voeren maar op dagen dat er niet veel uitgevoerd moet worden, mijn leven heel gemakkelijk en kan ik zelf beslissen wanneer wat, vooral over het eten !

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe, geniet van het mooie weer als het er is en probeer verder te genieten van alles wat er is en als alles goed gaat is er er volgende week wel een nieuwe tv, maar nog deze week uitzitten met de kleine dus ja, ook ik moet soms wel eens wat geduld oefenen . . .  Groetjes.





Reacties

  1. dag Chris , ik heb hier weer eens wat bij gelezen terwijl mijn quiche in de oven staat , heb dus ook al wat vooruit gewerkt
    met kasten sleuren ? meisje dat moet je niet meer doen hé ! dat is om rug klachten vragen ---
    je moet je niet gineren om hulp te vragen , vind ik , al ben jij veel jonger dan ik ---
    en in de regen loop ik ook niet , dat is verleden tijd ---ik maak mijn boodschappen briefje en ga als de zon schijnt , haha -- zware dingen zijn voor mijn zoon , die brengt ze mee ---
    alleee , blij wanneer ik jouw op mijn blog lees , het allerbeste en voorzichtig blijven he
    veel liefs van Ani

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!