Maandag en weer maar een regendagje ?!


Omdat ik het buiten toch maar zie regenen, wil ik iedereen wat blij maken met een bloemetje, al is het maar met enkele krokussen die bloeien !  Ach wat wil je, tegenwoordig wordt je dan ook meestal wakker met de regen die de morgen opfrist, echt mooi is dit niet, de bloemen wel maar zo wakker worden en je ogen openen en zien dat  alles nat is om je heen als je naar buiten kijkt !  Echt fraai is dat niet te noemen maar we krijgen niet veel beters te zien in de laatste dagen dus ja, dan kijk ik nog liever naar een afbeelding van bloemen, eender welke het zijn !

In ieder geval beginnen we de week er weeral mee in de hoop dat er in de komende dagen ook wel eens wat mooi weer zal bij zijn maar dat weet je immers nooit echt vooraf, het is pas wanneer je het ziet dat je het gelooft, eerder niet meer want mooi weer is niet dik gezaaid in het vroege voorjaar !  Al kijken we naar uit naar de bloemen die gaan komen, de sleutelbloemen bloeien overal, in alle soorten, ik zocht ze op in het domein waar we vroeger vaak kwamen, ik zocht ook naar paddenstoelen, want die zullen er ook nog wel zijn wanneer het altijd zo nat is gebleven, ik zocht telkens naar nieuwe dingen al zaten ze vaak onder een stuk hout verborgen, ik vond ze waar ze ook maar mochten zijn !

Dan ging ik ook op zoek naar de dikke knoppen van de wilde kastanjebomen, die dikke groene knoppen die komen weldra ook weer open en geven dan in ieder geval mooie groene blaadjes maar vaak ook die mooie witte en roze kaarsen van de wilde kastanjes, daar keek ik vaak naar uit maar je wist nooit vooraf wanneer die er zouden te zien zijn, de ene keer was het vroeg in het seizoen en de andere keer zag je ze pas wanneer de weldoende zonnestralen alles wat kwamen opwarmen, het was wisselend en het frustreerde je ook wanneer je eens niet naar buiten was gegaan om te keuren hoe ver die knoppen reeds stonden . . . ja die tijd is voor mij ook weeral voorbij, hier staan geen wilde kastanjes of ik heb er toch nog geen gezien, hier staan andere bomen en die houd ik in de morgen, wanneer ik zit te ontbijten, echt wel goed in het oog, kwestie van niet veel te missen van de aankomende lente en de gevoelens die dit met zich meebrengt wanneer alles aan het ontluiken is.

Hier zit ik weldra weeral tussen het groen als het weer wat meewil natuurlijk, ik denk dan aan de bomen die hier in de omgeving van mijn woning staan, ze komen al snel met hun blaadjes die nu al klaar zitten om weer tevoorschijn te komen, al is er wel een grote boom minder om van te genieten maar we zien welwanner het zover is dat het groen verschijnt, het kan vlug gaan wanneer er weer eens een dag met zon zal zijn en dat krijgen we vast en zeker ook wel eens te zien !  Nadien kan het alles in het groen zetten, veel is er niet meer voor nodig.  En water hebben ze vast en zeker ook voldoende gekregen dit jaar, samen met het einde van vorig jaar, toen was alles overal oververzadigd en ik denk dat dit nu ook wel het geval zal zijn !  Meer water hebben we nu echt niet nodig en de ondergrondse reserves zullen zeker voldoende zijn aangevuld, al denk ik dat het voor bepaalde velden al meer dan genoeg is geweest en dat ze oververzadigd zijn.  Zo las is bij Ani dat haar tuin weer wat veel water heeft gekregen maar ze zit daar dan ook wel met een grote tuin, al vind ik het erg dat je daar nu niet kan komen en alles zompig is !

En verder ben ik aan het zorgen dat hier alles klaar is om die nieuwe tv te zetten, ik hoop dat alles goed verloopt en dat ik die goede man in huis krijg die me heeft verder geholpen toen ik al een tijdje zat te sukkelen !  Ja, we zien wel hoe het zal verlopen, hopelijk gaat alles vlot en krijg ik goede werkmensen binnen want dat maakt vaak het hele verschil !  Hopelijk gaat die nieuwe tv wat langer mee dan de 6 jaren dat mijn vorige tv heeft opgebracht maar ik was daar wel echt tevreden over, hij begon het laatste jaar wel kuren te krijgen en meestal is dat een teken aan de wand dat er toch ergens iets scheef loopt wat later ook werd bewaarheid toen hij op een vrijdagavond begon te flippen en de geest gaf !!!  Het beeld ging opeens gewoon weg, van boven naar onder ging dat witte scherm bij mekaar en toen alles zwart was geworden was er geen hulp meer nodig en gaf hij de geest, letterlijk !  Voordien dan ook nog die momenten dat die te pas en te onpas maar op sprong door één of andere impuls die hij kreeg of dacht te krijgen, wat toen ook niet echt normaal was . . . 

Morgen zal ik wel laten weten hoe alles verlopen want ze zeggen wel dat ze morgen in de voormiddag moeten die komen zetten maar of dat ook zo gaat zijn valt steeds af te wachten, in ieder geval heb ik gans de voormiddag vrij gehouden en in de namiddag zien we dan wel hoe het allemaal is verlopen, ik heb op safe gespeeld en alles wat op dinsdag was voorzien, heb ik op een andere dag gezet zodat die gans vrij is, je weet maar nooit !

En zo gaan we die nieuwe week weer beginnen in de hoop dat het verder wat rustiger zal worden, we zien wel als er wat tijd is tussendoor en en krijgen we weer wat andere dingen te doen, we zien wel hoe alles verloopt, ik moet nog naar de winkel gaan om die zaak met de potjes met salade nog uit te leggen en een vergoeding te krijgen voor wat ik ben misgelopen !  Dat is ook nog zoiets, ik ga niet door de regen lopen om voor die enkele euro's een tegoed te krijgen, ze moeten maar even geduld hebben, ik moet dat met hen ook hebben als er iets niet in orde is ! 

Maak van deze nieuwe week nog een mooie week, ook al zal er wel weer wat regen bij te pas komen maar we trekken ons plan er wel mee, zo zou ik het toch doen en er het beste van maken.  Geniet van je maandag in de hoop dat daarna alles weer wat beter kan worden, vooral dat rotweer maar ja, wat doe je eraan ?!  Groetjes.




Reacties

  1. hey dag Chrisje
    ja van die regen krijgt de mens het op zijn heupen he...het mag nu wel stilletjes aan gaan stoppen. laat ons hopen dat we de komende dagen het voorspelde mooiere weer krijgen en we extra kunnen genieten van die zonnestraaltjes...de bloemetjes die nu in de tuin al te voorschijn komen zullen er eens te meer schitteren.
    Ben benieuwd of die man geweest is en je nieuwe tv is geïnstalleerd...we zullen het wel weten he...
    Vind het altijd zo leuk om hier te zijn en je dagelijkse bezigheden te lezen...je kan het allemaal heerlijk beschrijven.
    een lieve groet en nog een heel fijne avond. Cecile

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!