Woensdag, de week is al half . . . !


Gisteren was zo een dag dat ik deed wat me gelukkig maakte . . . maar uiteindelijk was ik ook heel moe !  Je weet nog wel dat ik vorige week een aantal nieuwe spullen had meegebracht waaronder ook een tafeldoek, geen gewone stoffen doek maar eentje van katoen dat geplastificeerd werd, eentje dat vrij soepel is en dat je ook in een aantal kleuren en tekeningen en dergelijke kan aankopen.  

Ik ben begonnen met alles na te kijken wat ik op de middag kon eten maar ik besloot wijselijk om op tijd te vertrekken naar de pedicuren en daarna te zien wat ik zou eten, ik kon beter maar een boterham eten zodat ik in de late namiddag nog warm eten kon op tafel zetten.  Ware het niet dat ik had besloten om nog alles na de middag te gaan stofzuigen en daarna de vloer nog zuiver te maken, want na die sneeuwdagen waren er een aantal mensen, waaronder ikzelf, binnen gegaan zonder mijn schoenen uit te doen en dat liet zijn sporen na op de stenen vloer !  Maar geen erg dat kan je er met poetsen best vanaf krijgen, alleen wou ik daar niet te lang meer mee wachten totdat ik tegen het einde van de week aan toch zou gaan poetsen en zodoende ging ik aan de slag, ik had er zin in maar ik weet van mezelf dat ik op tijd en stond moet even kunnen rusten zo tussendoor, wat ik dus ook wel gedaan heb maar toch ben ik tevreden en moe.

Die vloer was dus weer proper en al droog ook, ik begon met mijn oude doek van de tafel af te doen en wat op te vouwen, dat kon er vandaag nog wel bij, ik kon dan vandaag wat minder doen en alleen zorgen dat ook het vuilnis weer eens was verzameld en de containers naar buiten gedragen vooraan waar ze die komen ophalen op donderdag !  Ondertussen had ik al mijn groenten opgezet om wat te stoven, witloof in een pannetje met voldoende boter, een tikje vocht erin gedaan en laat die maar garen op hun gemak zodat ze mooi mals zijn, en dat waren ze, ik kan het getuigen.  Ik had zelfs 3 heel dikke kroppen in dat pannetje liggen maar het smaakte weer heerlijk, daar zorgt die boter dan mee voor om dat zo zacht te houden, een deksel op dat pannetje beschermt het geheel tegen uitdrogen want dan kan je zwart witloof op je bord krijgen en dat is echt niet lekker !!!  Dat van mij was heel lekker en ik genoot ervan, nadien heb ik me hier dus aan de computer gezet waar een vliegje me steeds kwam lastig vallen !

Nadat mijn eten naar binnen was en ik goed had gegeten, het vlees erbij was een stukje steak dat ik nog had over gelaten van zondag, dus ook dat smaakte, al had ik het koud gelaten omdat het reeds gebakken en gekruid was, het vormde voor mij voldoende om vandaag mee af te sluiten, als ik maar voldoende groenten op mijn bord heb liggen en daar een paar stukjes aardappel bij en meer hoeft echt niet om mij blij te maken, het is nog gezond ook en ligt niet zwaar op de maag, wat moet een mens nog meer hebben.  En die soep die ik al een paar dagen aan het maken ben, die geraakt er ergens ook wel eens gemaakt, alleen paste dit nu niet in mijn schema dat ik voor deze dagen in gedachten had, jammer maar helaas.

Nu kan ik tenminste in een terug propere woning neerzien op mijn werk en genieten van wat er nog in mijn koelkast ligt en staat.  Daar moet ik echt nog wel werk van maken van die soep want dat vlees blijft ook niet goed zonder dat het gekookt is, de kippenballetjes die liggen al wel in de diepvriezer van toen ik ze heb naar hier gehaal, gekookt en alles zijn ze ook klaar om te gebruiken en meer hoeft dat niet echt te zijn !

Misschien is het vandaag wel de dag om aan die soep eens te beginnen, daar heb je niet veel werk aan terwijl ze staat te koken maar achteraf nog wel natuurlijk als je daar bij die gekookte kip nog champignons wil bij doen en dan ook nog die balletjes, al zijn die laatste al wel klaar om gebruikt te worden, de groenten moeten nog gesneden worden en daarna smullen, is dat een idee voor woensdag of eerder voor zondag, ik weet zelfs niet of ik nog voldoende melk in huis heb want dan moet ik die nog gaan aankopen, dat doet me denken dat ik nog een aantal stukken heb opgeschreven die er niet meer in huis zijn, het zal weer een hoge rekening worden als er nog iets anders bij komt, je weet maar nooit want mijn slaatjes van de winkel die zijn ook reeds opgebruikt of toch voor het grootste gedeelte, zo zie je maar dat er wel altijd wat anders bij komt !

Dus wat het vandaag zal worden weet ik dus nog niet als ik dit hier neerzet maar ik doe mijn best om telkens wat lekkers op tafel te toveren, al is dat niet altijd even gemakkelijk maar ik probeer het toch.  Vlees of vis zou ik kunnen missen maar mijn groenten niet en de boter en andere dingen waarin ze worden gepresenteerd spelen natuurlijk ook mee !  Ach, we zien wel hoe het allemaal verloopt !

Nog een heel fijne dag, geniet van ieder moment en laat toch geen enkel ander moment voorbij gaan om dit te doen, ik probeer dat ook iedere dag te doen, niet steeds met hetzelfde maar ik probeer telkens iets anders, doe jij dat ook.  Groetjes.




Reacties

  1. Intussen zitten we weeral geïnstalleerd in een volledig vernieuwd huisje en genieten we van de zon bij zo'n 20/21 graden meer moet dat niet zijn.

    Ik kan terug zwemmen en dat is heel goed voor mijn stramme knoken want dat stilzitten thuis door dat slecht weer was niet ok.

    Ik zit niet veel voor mijn PC daarvoor is het weer hier te goed maar ik wilde wel even een teken van leven geven!

    Houd je daar goed een dikke knuffel en tot de volgende

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!