Dinsdag, wat een weer hadden we gisteren toch !? En vandaag ?!


Een heel fijne dag wens ik iedereen toe, gisteren was me het weertje wel, donkere momenten, sneeuwvlagen en de sneeuw die ook bleef liggen op het gras, alles overal nat en windstoten tussendoor, het hield maar niet op, al was het in de voormiddag wat beter eigenlijk maar toen had ik andere katten te geselen.  Nadien ben ik vlak voor de middag begonnen met hier alles eens goed zuiver te maken op de kasten en de zijkanten ook eens onder handen te nemen, met het gevolg dat mijn vezeldoekje, dat licht vochtig was maar niet echt nat, ook snel vuil zag en ik me genoodzaakt zag om het uit te spoelen maar bij nader toezien toch maar beter een nieuw uit het kastje haalde zodat ik verder kon.  

Ach, overal was in die weken voor Kerstmis en ook de week of twee erna stof blijven liggen op de plaatsen waar er versieringen waren en waar de kerstboom stond.  Een mens stofzuigt  wel in die omgeving ook maar niet zoals anders.  Je durft niet met je zwier van anders door gaan want al die ornamenten in en om de boom zouden wel eens kunnen sneuvelen, dat is al gebeurd maar wat nog rest dat wil je dan ook behouden, al kan er hier en daar toch wel eens ergens wat sneuvelen maar voorzichtig zijn is steeds de boodschap !

Ik had in de voorbije week reeds alles opgeruimd, maar ik moest nog wat terug op de kasten zetten ook zodat het er weer wat frisser uit ziet en ik er misschien wel eens een kaarsje in kan branden, niet vaak doe ik dit maar tussendoor wel eens even, gewoon om de sfeer wat te laten veranderen, we naderen immers een verjaardag en dat voelt steeds dan wat gevoeliger aan en je wil dat dan kaderen door die kaars te laten branden zodat ook anderen die hier naar binnen komen, zien waarvoor dat dient.  De geurkaars die steeds bij zijn foto staat die laat ik nooit lang branden maar ik doe het gewoon tussendoor wanneer het me soms wat te machtig wordt en ik mijn tranen niet meer kan bedwingen . . . dan helpt dat als een teken van troost en lijk hij wel te zeggen : och schatje, trek het je niet aan, ik heb het hier goed en maak je geen zorgen !

Nu staat alles weer zoals het voordien ook was, heb terug die tafeldoek opgelegd want dat moest ook nog gedaan worden, ja, soms vergeet je wel eens iets, net zoals ik nu net terug denk aan dat toiletpapier, was ik ook vergeten en de laatste rol was op de hanger gehangen.  Dat wil zeggen dat daar ook drie of vier rollen kunnen gezet worden, drie is het mooiste omdat er dan twee in het ovale korfje kunnen en de derde er parmantig bovenop gezet, ook het toilet mag er verzorgd uit zien, je komt er vaak genoeg !!!

Ik dacht in de namiddag nog eens tot bij de apotheek te gaan maar ik zal dat maar beter uitstellen tot morgen zeker, dan geven ze toch ietwat beter weer, als dat ook weeral niet snel weer veranderd is, dat wisselvallige weer is niet echt goed als je er te voet doorheen moet gaan !

En wij die nu net zouden samen eens weg gaan, de jongste dochter en ikzelf, mijn bril gaan ophalen en naar een winkel trekken waar ik wat nieuwe spullen voor mijn woning kan aankopen.  Of dat zal doorgaan valt nog maar te bezien, alles hangt van het weer af, als ze terug wat meer sneeuw geven is het raadzaam om toch op tijd weer te vertrekken naar huis toe en niet te wachten totdat het donker zal worden !  Maar we zien wel wanneer het zover is gekomen, we gaan niet op de zaken vooruit lopen, tijd brengt raad, we zien wel op datzelfde moment !

Op dit moment zou de zon er weer eens doorheen willen komen maar ik vrees dat de wolken weer te dik worden en dat er binnen dit en een half uur weer sneeuw zou kunnen vallen, waarom komt dat nu zo met vlagen, nu is het weer zo goed als windstil ook maar dan is het net of er steekt een onweer op of zo maar dat is niet mogelijk met zulke koude temperaturen.  En volgens mij is de sneeuw nog niet uit de lucht, ik zie het aan de kleur van de wolken ze lijken wel wat rossiger te worden in de plaats van dat sombere grijs !  Ze hangen dan ook dicht op mekaar geplakt met gans achteraan aan de horizon nog wat licht van de zon blijkbaar, al is het niet zo gemakkelijk meer te zien, er staan hier wat bomen voor en die hebben nog geen bladeren maar ze schermen alles toch wat meer af van mezelf die hier neer zit aan mijn computer !

Geen dag om een heel epistel over te schrijven maar de weerfenomenen komen en gaan ook op een manier die je anders niet zo vaak ziet.  En sneeuwen zie ik wel graag als ik hier binnen warm achter het glas kan blijven zitten . . . dat zal ik deze avond ook nog wel doen en ik vrees dat we daar niet zover meer vanaf zitten, alles hier in mijn living is zo donker als de hel en dat is iets wat ik echt niet zo graag zie, ik heb liever licht en dan nog de zonnestralen, al hebben we die vandaag maar heel weinig gezien !

Nog een fijne dinsdag ga ik iedereen wensen en die beelden van gisteren zoals ik ze hier nu beschreven heb, ze waren echt niet mooi . . . maar zulke dagen komen er nog wel eens tussen, al zie ik ze niet graag komen.  Maak van de rest van je dag weer alles goed door wat zon, door eens naar buiten te gaan of gewoon binnen te blijven en te genieten van alles wat je in huis hebt, ik kan nog wel even verder want mijn koelkast is nog niet leeg !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!