Vrijdag, we zijn eindelijk aan het einde van deze week aangekomen . . . pffff!


Zelf wens ik ook iedereen een heel fijn weekend toe maar eerst moeten we nog doorheen de vrijdag geraken, de rest komt als vanzelf en ik hoop dat die dagen wat rust in zich zullen hebben.  Het is nog maar donderdag in de vroege namiddag wanneer ik dit logje hier neerzet, ik zit hier namelijk uit te blazen van het winkelen, het was niet echt op een loopje maar het leek me wel dat alles weer wat samen kwam en dat ik er uiteindelijk danig begon van te zweten ook !

In de namiddag had ik die nieuwe enkellaarsjes weer aangetrokken, het was nog op de middag eigenlijk maar ik had een paar zachte broodjes gegeten met een lekker belegsel en dat alles ging zo snel naar binnen dat ik vrij vroeg al in de zetel zat en naar het nieuws ging kijken.  Daarna is dan ook alles in een grotere versnelling gezet en was ik dus al klaar om te gaan winkelen en nu maar oppassen dat ik niks vergeet, zo dacht ik bij mezelf.  Ik had dus al een volle kar toen ik aan de kassa kwam maar ik dacht er ineens aan dat ik toch nog mijn boekjes en wat geld had vergeten te vragen, die boekjes kon ik zelf wel nadien nog gaan halen en dat deed ik ook en tegelijk vroeg ik dan of ik al geld kon krijgen, ik had immers maar een klein bedrag te betalen maar ja, ik was dat eerder dus ook mee vergeten te vragen en daar stond ik dan weer zonder dat ik nog wat meer dan een paar Euro's in mijn portefeuille had zitten.  Maar gelukkig werd alles ten goede geregeld en ik toog naar huis toe met mijn volle boodschappentas op wieltjes en met nog een bijna volle tas die ik aan de andere hand droeg, daar zaten dan ook weer een aantal broodjes in samen met nog wat kleine spullen die weinig wogen en ook die boekjes die ik later had gevraagd.  

Toen ik hier aan onze appartementen kwam, zag ik dat er een koppel ook naar zijn bakken aan het zoeken was ik had die van mij echter al zien staan voordien maar toen ging ik pas vertrekken naar de winkel en daar kan je die bak niet echt voor gebruiken, alhoewel dat echt ook wel zou kunnen maar dat doe je niet omdat je er toch altijd je afval in dumpt !  Snel had ik mijn koopwaar naar binnen gebracht, dat wat gevoelig was aan warmte ging al snel in de koelkast, de rest staat samen met die broodjes, klaar om naar beneden in de kelder te leggen in mijn diepvriezer zodat ik er weer voor een week of nog wat meer tegen kan.  Ik vond hier en daar nog wat hapjes voor met de feestdagen en ook dat was welkom, ook die gaan de diepvriezer in als dat al mogelijk is.  Want op sommige verpakkingen staat echt wel dat je die niet kan invriezen en ik geloof ze zeker als het erop staat en dan gebruik je dat maar beter wanneer je gewoon eens wat anders kan eten.  Ik ben dan ook al een paar van die gerechten aan het uitproberen, wat ik goed vind is voor herhaling vatbaar maar ik eet dit niet iedere dag, zelfs niet iedere week of iedere maand, ik hou dat voor op een moment dat je nu eens echt geen tijd hebt om zelf wat in mekaar te steken om lekker te kunnen eten !

Vandaag is nu net zo een dag, ik had zo goed als geen voorraad meer in huis, niet van verse groenten of van vers vlees, en dat heb ik dan wel meegebracht maar ik ga vandaag gewoon een portie lasagne eten zodat ik ook mijn maag heb gevuld voordat het avond is geworden !  Er staat nog een flesje witte wijn open en daar ga ik een glas of zo van drinken zodat ik in de avonduren rustiger ben en hopelijk wel snel de slaap zal vinden.  Ik ben daardoor ook altijd moe geweest in de voorbije dagen maar wat wil je als je pijn hebt en daardoor niet in slaap geraakt ; het resultaat is dat je dan toch nog een pijnstiller neemt maar dat je daarom nog niet langer slaapt, en dat slaaptekort werkt bij mij dan in de ganse dag erna nog door, ja, de ene mens kan daar beter tegen dan de andere maar ik verdraag het gewoon niet, niet de pijnen en ook niet dat slaaptekort.

Maar ondertussen is toch al mijn tweede vuilbak ook alweer op zijn plaats in de kelder gezet, wat ik nu nog moet doen is mijn eetwaar naar beneden en daar proberen kwijt te geraken op een plekje waar nog ruimte is in die diepvriezer, ik vrees dat ik ietwat veel heb meegebracht maar daar passen we wel een mouw aan.  Ik kan nog altijd van die broodjes er hier laten liggen in de koelkast verpakt en alles, dan drogen ze ook niet uit en dat doet niet af aan de smaak als ze koud hebben maar ik hou daarvan want eer je aan het eten bent in de morgen zijn die al lang weer opgewarmd, zeker als je de verwarming dan iets hoger hebt gezet in huis !

En vandaag brengen ze dan na de middag mijn hometrainer, ik hoop dat er eentje is waar ik goed kan op zitten en die je goed kan afstellen want anders zal dat nog niet veel verhelpen aan die stramme spieren en pezen in mijn been waar ik steeds die pijn voel van mijn heup.  Wat wel goed is dat je lichaam dan niet telkens mee moet en blijft zitten op die fiets en je alleen je benen oefent en dat is wat ik nu echt wel nodig heb, het geeft niet hoe hoog die staat, als ik goed mijn benen kan plooien en redelijk recht zitten en niet hangen, dan ben ik al dik tevreden.  Maar er staat bij op de papieren dat ze die wel helpen afstellen op de hoogte en afstanden die je nodig hebt, dus ja, we zien dan morgen wel hoever we ermee geraken.

Tegen die hometrainer ben ik altijd tegen geweest omdat die steeds ergens in de weg staat, onze woning is niet zo groot en de living die staat echt wel helemaal vol met meubels die we hadden meegebracht, ik wou er gewoon geen afstand van doen omdat het toch prijzige dingen zijn die je hebt en waarvan de staat nog heel goed is, ook al is de tafel al een aantal jaren oud maar de stoelen zijn eerder eenvoudig maar wel zijn de zit en de rugleuning volledig bekleed met een goede leersoort, gelijkaardig aan die welke waaruit de zetel is gemaakt, wel iets verschil in kleur omdat de stoelen eerder greige zijn en de zetels in taupe leder.  Maar de kleuren vloeken niet met mekaar, het is net of het moet zo zijn, ik zie er niks mis aan en ik heb graag mijn stoelen, ze zijn weliswaar zwaar maar het geraamte is dan ook uit eik gemaakt en dat wil zeggen dat ze vrij stevig zijn ook !

Eindelijk is mijn zweet wat meer opgedroogd, nu ga ik nog snel naar de kelder toe om die grote tas leeg te maken, ik hoop dat er plaats genoeg is maar ik kan altijd mijn kipgyros mee naar boven brengen, want die ga ik in de komende dagen klaar maken, ik heb alles in huis gehaald en dat zal wel weer eens lekker smaken, al kan ik die niet met rijst eten, mijn voorlopige gebit is daar niet goed voor, daar zouden te veel stukjes rijst achter blijven hier en daar en een ontsteking wil ik liever vermijden, dus zal het misschien wel gewoon brood worden, wie weet, ik zal nog zien.  Ook stokbrood met krokante korsten is niet voor mij aangepast dus dat kan al zeker niet, pasta misschien, ik zie wel wat ik ermee doe.

Nog een heel fijne vrijdag wil ik iedereen wensen en straks gaan we weer het weekend in, geniet van alles waar je zin in hebt en maak van iedere dag een mooie dag, meer moet dat toch niet zijn !!!  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!