Vrijdag, we sluiten deze week af !


 Al regen van in de morgen, dus ja, dat valt wat tegen met het weer maar om hier binnen te blijven verder doen zoals ik gisteren ben geëindigd, dat zie ik niet zitten . . . ik ben namelijk weer even weg gedommeld voor een half uur of zo en het nieuws is dus op dat moment gans aan mij voorbij gegaan !  Ja, die dagen beginnen er meer een meer tussen te komen maar het ligt ook wel wat aan mijn moeite met inslapen wanneer ik in mijn bed lig !  Je mist dan om te beginnen al een paar uren van die avond en ja, dan zijn de nachten maar kort en dan kom je in de volgende dagen wat slaap te kort zoals je ziet !  Ik schrok wel even toen ik weer wakker was want ik had een film op staan en die had dus al die tijd al door gelopen zonder te stoppen, dat kan je dan ook wel weer voor krijgen maar  het was toch nog meer schrikken dat het nu al zo laat was geworden !!!

Ach, zoiets kan goed dienen als intro maar het is ook ergerlijk voor jezelf als je bedenkt dat je dit wel meer hebt voorgehad in de voorbije weken, ik hoop dat met het stoppen met pijnstillers, er weer een moment komt dat ik gewoon 's avonds zo moe ben dat ik in mijn bed in slaap kan vallen, maar hopen is goed maar erin lukken is nog wat anders !
Maar nu terug naar gisteren, ik heb toen alles gestofzuigd wat maar gestofzuigd kan worden, nadien heb ik dadelijk mijn emmer half gevuld met water en daarna nog een volle waterkoker met zo goed als kokend water erbij gedaan, samen met mijn sopje dus dat er reeds in was om de vloer te poetsen . . . en ik ben begonnen met mijn living weer wat toonbaarder te maken. Tussen die werken door heb ik dan nog snel hier wat opgeruimd, daar wat weg gedaan wat weg mocht zoals nog wat oud papier, van magazines die ik nu toch niet meer nodig had en die dingen meer, nadien gewacht tot alles overal opgedroogd was, maar dat verloopt snel als je vloerverwarming hebt, en ik kon iets gaan eten op de middag.  Dat had ik dus ook gedaan maar wel mijn warm eten gehouden tot op de middag, ja, ik had voordien al gewinkeld dus dat was ook al van de baan.  Ik was naar de chocolatier geweest hier in de buurt, ik had een boekje gehaald in een winkel waar ik normaal niet regelmatig kwam en dan was ik nog zinnens geweest om bij de juwelier naar binnen te stappen maar dat kon niet omdat ik mijn bonnetje niet bij had wat ik nodig heb om mijn horloge op te halen.   En ik wist feitelijk ook niet meer zo zeker wat hij had gezegd, op halen of wachten totdat ze telefoneerden . . . maar daar zat ik ondertussen toch al een half jaar op aan het wachten, dus ja, op die week kwam het nu ook niet meer aan, en daarbij, op zaterdag, morgen dus, is dat ook nog mogelijk, ik zie wel wat ik ermee doe als het morgen is !

Dus toen het rond zessen was in de namiddag, toen maakte ik mijn warm eten klaar en at dat smakelijk op, ik genoot en voordien had ik dan nog een glas wijn gedronken, ik zag dat daar nog staan, dat kletske in een fles en dacht, die ga ik nog leeg maken en straks zien we wel verder.  De drukte van de dag, samen met het poetsen en het warme eten, heeft me dus daarna doen in slaap sukkelen in de zetel, ik had er deugd van gehad, dat wel maar veel meer doet een mens daar ook niet mee dus ja, ik zou nu in het vervolg wel willen dat ik op de middag eens in slaap zou vallen en dat ik daarna nog mijn ganse namiddag zou hebben om hier in huis wat te doen . . . alles was aan een opknapbeurt toe want met die wind komt er dan ook weer meer stof naar binnen en ja, op een donkere kast zie je dat heel goed liggen, ook op de zwarte onderdelen van mijn tv en de soundbar die op de lage maar lange kast ligt die onder de tv staat.  Pas op, mijn tv staat daar niet op, die heeft geen poten om op te staan, die hangt gewoon tegen de muur en dat vind ik veel veiliger voor alles en nog wat, ook krijg je zo geen krassen op je kast !

Al die dingen die ik hiervoor heb opgenoemd, die deden mij dus gisteren de das om en zodoende heb ik nog niet alles gepoetst wat ik wou gepoetst zien, maar daar wordt ook vandaag nog een mouw aan gepast en dat wil ik nog wel gedaan krijgen ook.  Alleen niet weer in slaap vallen nadat je van die warme maaltijd hebt genoten op de middag, het is al middag en ik heb nog geen warm eten op mijn bord liggen maar daar ga ik nu dadelijk eens voor zorgen en daarna horen jullie mij hier niet meer.

Dus die wandeling van gisteren naar de plaatselijke handelaars heeft me wel goed gedaan en ook dat is iets wat ik moet onthouden als ik gegeten heb, daarna best nog een wandeling doen, als het weer het toelaat tenminste, dat is allemaal dus goed om me te laten slapen, ook al is het in de loop van de dag en niet 's nachts, ja, wat moet dat moet maar hé !

En nu ga ik voor mijn middagmaal zorgen, ik hoop dat ook jullie je niet te moe maken want dat is voor niks goed, ik heb nog heel wat te doen voordat het nieuwjaar is geworden en daarna, wel dan zien we wel verder, is nog meer dan een week eer het nieuwe jaar er weer is.  Dus geniet van ieder moment dat er te genieten valt en laat niks voorbij gaan van wat je graag hebt of doet of ziet of eet . . . voor mij is dat nu pasta en die ga ik opwarmen zodat ik snel weer verder kan doen na de middag.  Groetjes en een fijn weekend !




Reacties

  1. Hallo Chrisje 't is wel elke keer nen hele boterham om te lezen haha. Ik zou zeggen neem zelf het voornemen eens om het wat rustiger te doen haha. En dat in 't slaap vallen, gebeurd hier ook zene, stukken van 't nieuws of film missen. Eigenlijk zou je s morgens tv moeten kijken en in de namiddag werken. Ik wens je ook hele fijne feestdagen!! met je familie samen, en een goed begin van 't nieuwe 2024. Veel liefs Alfy

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!