Donderdag, het weekend nadert en dus ook Kerst !


Deze dagen had ik mijn dagen waarop ik veel was vergeten, niet veel speciaal was ertussen maar toch soms ook dingen die je beter niet vergeet en ja, net nu voordat ik hier dit neerzet was er weer zo een moment, ik was zo goed als vergeten om mijn blauwe zak buiten te zetten, al zat die nog niet voor de volle honderd procent vol maar met die feestdagen is er al iets meer dat in die zak gaat omdat er meerdere etenswaren zijn die je toch soms ook in een verpakking koopt die in diezelfde zak mag gaan !  Het was buiten al pikkedonker en ik zag de lichtjes van de vliegtuigen die boven mijn hoofd vlogen zo goed dat ik dacht, die vieren straks thuis weer Kerstmis, want het was een vlucht naar huis toe, voor mij dan toch !

Het begon al deze morgen, maar toen wist ik nog niet wat ik vergeten was, ik ging winkelen en toen ik in het warenhuis was en wat had gekeerd en gedraaid hier en daar en ook nog gebukt gestaan aan een rek waar ik onderaan wat moest hebben, ja, dan weet je ook wel dat een oudere mens al eens duizelig kan worden, zeker als je alles snel wilt laten verlopen en misschien wat te snel weer je hoofd naar boven hebt gedaan, dus niet doen en proberen die houdingen te vermijden als het even kan !  Maar ik dacht daar al niet meer aan, eenmaal terug thuis aangekomen bracht ik dadelijk alles naar de plek waar het moest zijn, het diepvries zette ik in de diepvriezer beneden, de rest, het grootste gedeelte, zette ik in mijn koelkast en een aantal stukken zijn in de keukenkasten beland waar ze een vaste plaats hebben.  Tot zover verliep alles vrij goed, dacht ik toch . . .

Ik wou me nu even laten bekomen eer ik aan mijn eten zou beginnen maar ja, ik zette me even in de relax, ik keek een kwartier naar wat er op tv was voor vandaag en bladerde eens hier en daar door de programma's die ik wou opnemen, ik was vrij rustig.  Toen ik naar het keukengedeelte ging om mijn aardappelen te schillen, ik wou puree maken en dat moet je wel het dubbele van anders aan aardappelen hebben, voor mij dus twee patatten, en ik begon ze te schillen, dat lukte allemaal vrij goed maar ik voelde me zo wat raar in mijn hoofd, wat had ik toch vandaag, ik voelde me moe en wist niet wat er met mij gaande was.  Toen alles klaar stond om te koken en te bakken, toen zette ik me toch maar weer even in de relax en overliep wat ik nu had meegebracht en dacht ineens, heb ik mijn medicatie deze morgen wel genomen ?!  Dat licht voelen in mijn hoofd had me eerst doen denken aan mijn bloeddruk maar meestal is die bloeddruk vrij goed bij mij, hij blijft meestal stabiel en dat is wat een mens nodig heeft.  Al heb ik toen ik dat virus had wel de goede raad gekregen van de huisarts om voldoende te rusten want die bloeddruk stond nogal laag toen.  

Ik zette me recht in de zetel en zag dat mijn medicijndoosje niet op tafel stond, dus ja, dat was het dan wel, dat was de reden dat ik me zo ellendig voelde, ik was bijna in slaap gevallen in de zetel en dat op een kwartier tijd dat ik daar zo zat, toch maar voorzichtig zijn met wat ik nog moet doen aan mijn eten want je zou wel eens kunnen een flauwte krijgen, ik vergeet het nog altijd niet wat ik een aantal jaren geleden heb aan de hand gehad, al die flauwtes die te pas en te onpas op kwamen en daar lag of daar zat ik dan, die wil ik niet meer beleven, en zeker geen bons meer maken met mijn hoofd op de stenen vloer in de badkamer, ik heb er echt wel lange tijd nog altijd pijn in gevoeld op die plek en dat wil je best vermijden.

Na mijn eten heb ik dan dadelijk die pilletjes ingenomen, ik heb er niet mee gewacht, heb me daarna in de zetel gezet en zou in slaap zijn gesukkeld, ware het niet dat er buiten net een sirene af ging, ja, hier rijden vaak ambulances, we zitten hier in een buurt waar er een rusthuis is en dat scheelt wel, je hoort ze vaak rijden maar soms is het ook brandweer en dergelijke, een verbindingsweg van Leuven naar Aarschot waar vrij veel verkeer van hier in de omtrek over komt, in beide richtingen.

Toen ik dus bijna in slaap was gevallen heb ik een film opgezet en geprobeerd om nog wat te slapen, maar dat is me niet meer gelukt, wel even weg dommelen dat je een minuut of twee van de beelden mist maar meer ook niet.  Ik had besloten om op woensdag verder aan niks meer te beginnen, al wou ik eerst nog wel gaan stofzuigen maar dat kan morgen in de voormiddag ook, we zien wel hoe we dan alles regelen.

Ondertussen was ik op zoek naar mijn oude tas met kaartjes van Kerst en Nieuwjaar maar ik meen dat ik een deel daarvan heb weg gedaan, ook de oude teksten die ikzelf had geschreven en verzameld, waar ze zijn gebleven weet ik niet meer maar ik zoek er ook niet meer naar, misschien steken ze hier wel onderaan in die kast maar met wat ik eerder aan de hand had, bleef ik liever rechtop staan !

En zo was mijn woensdag dus verlopen, vol goede moed gestart en ik was dan toch gaan winkelen ook, daarna werd het eerder rusten en tussendoor zorgen dat de vaatwasser zijn werk gedaan kreeg en ik nadien ook de kasten terug kon vullen met het alles wat er proper was uitgekomen, ondertussen had ik ook alweer een deel terug vuil gemaakt en dat had ik wijselijk even afgespoeld in water dat er in de wasbak was overgebleven van voordien toen ik wat had uitgewassen van bakjes waarin ik het afval doe van de keuken zoals aardappelschillen en schillen van appelen en dergelijke dingen die bij het gft mogen gedaan worden.

Gewoon iets vergeten is geen erg, dat krijgt iedereen wel eens voor maar nu de laatste dagen zoveel vergeten hebben, dat is niet zo gezond, met te veel tegelijk bezig zeker en ja, die kaartjes, wel ik vermoed dat ze niet meer in huis zijn, het waren maar overschotjes, de lelijkste van de hoop waren overgebleven, kent ge dat ?  Vroeger de mooiste steeds eerst gebruiken en de andere, ja die kregen een iets minder mooie voorgeschoteld, zo deed men dat toen, nu doe ik het niet meer, ik heb het jaren gedaan en was het beu toen mijn echtgenoot te veel mijn aandacht vroeg en ik me niet in de stemming meer voelde om zelf nog kaarten te sturen naar vrienden en familie.

Nog een fijne donderdag wens ik iedereen toe en geniet van ieder moment dat je kan genieten of maak een wandeling als het weer het toelaat tenminste, zou ik ook nog wel eens willen doen, ik zie wel hoe het er dan uit ziet !  Groetjes.




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!