Dinsdag, het oude jaar loopt op zijn einde . . .


Een heel fijne dinsdag wens ik iedereen toe, de feestdag van Kerstmis is weeral voorbij en we zijn nu eigenlijk reeds aan tweede Kerstdag toe, een gewone dag, een werkdag zoals er zoals er zovelen zijn, ik vermoed dat de meeste mensen toch weer aan het werk gaan op deze dag.  Maar we kijken reeds uit naar de andere feestdag die weldra er ook weeral is, duurt alweer geen week meer.  

Ook het jaar loopt op zijn einde, ik vind het mooi geweest met die regen die we nu kennen, een mens kan nooit eens naar buiten gaan om een wandeling in open lucht te maken, rond lopen kan men wel maar nooit voor lang want de regen vind ons toch telkens we een voet naar buiten toe zouden zetten.  De kerstspullen krijgen weldra weer een plaats in de kasten of op zolder of waar je ook maar je kerstspullen gaat opbergen, het nieuwe jaar wenkt ons reeds en net dat doet me er nu aan denken dat ik mijn nieuwe kalender ook weer eens naar boven kan halen, gewoon om in mijn lederen mapje te steken waarin ik steeds die agenda bewaar, we moeten reeds uitzien naar die dagen en hopen dat het jaar dat er nu gaat aan komen, mooier is dan dit wat nu zo goed als bijna gedaan is !

Het is me toch telkens wat, die feestdagen, je kijkt er naar uit, de meesten onder ons toch, maar toch is het weer iedere keer aanpassen aan dat nieuwe nummer dat het jaartal telkens krijgt, ik weet niet of je dat zo aanvoelt maar het is toch ook telkens vernieuwen, weer een nummertje hoger gaan in de rij, weer een ander jaar, hopelijk een beter jaar, hopelijk een droger jaar ook, je denkt aan allerlei dingen die zijn gebeurd in het voorbij jaar en hoopt op veel geluk en zegen in het jaar 2024.

Maar over wat is geweest, daar moeten we ons geen zorgen meer over maken, dat is voorbij en we kijken met andere ogen weer naar het nieuwe jaar dat er weldra ook weer is, we hebben weer nieuwe hoop, hoop op een andere toekomst voor wie zijn land is ontvlucht, hoop op geluk en liefde voor wie de toekomst voor zich ziet, en hoop voor iedereen die op deze aardkloot leeft, het mag er zijn voor iedereen, ook voor mij, al heb ik niet echt nog veel verwachtingen.  Ik wil nog wel leven en lekker eten en genieten maar veel meer heb ik niet meer te wensen, ik denk voor mezelf dan ook aan een goede gezondheid en daar doen we dan ook telkens ons best voor maar of dat voldoende is om echt oud te worden met nog de tegenwoordigheid van geest en het vermogen om normaal te leven, ik weet het zo niet, we gaan er allemaal naartoe die reeds diezelfde leeftijd, ongeveer toch, bereikt hebben . . . we hopen nog allemaal op mooie dagen en die hoop blijft toch wel even in ons leven, zeker wanneer we met die regen zitten zoals het weer nu even is  !

Ik wens dan ook iedereen het beste toe in het komende jaar, ik wens dan ook gezond en monter rond te kunnen lopen en doen waar ik zin in heb, alleen die hitte van die hele warme dagen, daar kan ik niet zo goed meer tegen, maar iedereen doet wat hij of zij wil, ik laat leven wat leven wil en als het even kan mogen we allemaal wel 100 jaren worden, zover zijn we daar nu ook weeral niet vanaf.  Ik troost mezelf dan met de gedachte dat het mag om zo oud te worden maar dan liefst wel met behoud van je gezond verstand en nog de beweeglijkheid van een bejaarde mens, al is het met een stok lopen om van de buitenlucht te genieten, we zijn er dan toch nog en ook dat stemt me tevreden.  En zeg nu zelf eens, een tevreden mens is toch ook goed, want als je dan toch zo oud wil worden, wel dan maar met alles erop en eraan, alleen de negatieve dingen moeten we daarvoor ver van ons laten en steeds het positieve in alles zien, dat is een goede ingesteldheid en hou dat vol als je reeds zover bent,  het leven gaat nog steeds verder en het oude jaar is nog niet afgeschreven.

Nog fijne dagen en zie uit naar wat de toekomst ons zal brengen, hopen op betere dagen mag altijd, of je ze krijgt hangt van anderen meestal af en ja, ook die hoop laten we niet varen en leven verder zoals we bezig zijn.  Vergeet vooral niet te genieten en doe er alles aan om je gelukkig te voelen en in die spirit het nieuwe jaar in gaan is een goede ingesteldheid.  Ik ga er een glaasje op drinken en wel wat eten erbij en daarmee gaan we weer een nieuwe dag tegemoet.  Groetjes.





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!