Woensdag, we zijn al in de helft van de week aangekomen . . .!


Een heel fijne dag wens ik iedereen toe, ik heb me er vandaag op voorzien dat ik de woning zo goed als niet zal verlaten want er komt iemand naar mijn raam zien, ik kan het nog heel goed sluiten maar er is toch wel iets dat me hindert wanneer het zomer is.  Dan zetten die ramen zo erg uit dat je ze soms maar moeilijk, helemaal kan sluiten, wat wel eens moeilijk is wanneer je weg wilt van huis en toch alles mooi afsluiten !  In mijn raamvind ik dan ook van die "ijzervijlsel" binnen waar het raamwerk hangt en ik kreeg de goede raad om dat raam eens te laten afstellen zodat dit niet meer kan voorvallen.

Maar nu nog over gisteren, ik had het goede voornemen gemaakt om een aantal afspraken op dezelfde dag te zetten en ik verwachtte dan ook een pakje, dus wat deed ik, ik zette die allemaal op woensdag, ik moest toch thuis zijn om dat ene pakje te kunnen aftekenen en ja, dan zou ik me daar wel in schikken om het huis niet te verlaten.  Wat echt wel moeilijk is want wanneer je bedenkt dat je ook wel eens naar de kelder moet om wat op te halen, dan ben je al niet meer beschikbaar boven waar de woning gelegen is, al woon ik op het gelijkvloers, in die zin is dat dan ook boven en je bel en dergelijke hoor je dan niet.  Dus is besloot er een rustige dag van te maken en zoveel als mogelijk in huis te blijven, mijn bestelling zou dus ook op die dag gebracht worden.

Ik dacht dat het gisteren op de middag was dat ik de bel hoorde gaan, ik bekeek het schermpje en ik herkende al snel een bezorger van pakjes erin, ik deed heel vriendelijk de inkomdeur open en ga dus naar mijn voordeur van het appartement, daar stond dus die man, heel vriendelijk te wezen met het pakje voor mij in zijn handen.  Het was een man met een tulband aan, je ziet ze tegenwoordig in alle kleuren en vormen als het bezorgers zijn van pakjes.  Maar deze man leek me zo lief en heel vriendelijke ogen bekeken mij toen ik hem vertelde dat ik dit pas op morgen had verwacht, ja het was een meevaller !  Zo kon ik op dinsdag ook gaan en staan waar ik wou maar net die dag had ik niks anders voorzien dan opruimen in de berging, dat is soms ook wel eens nodig !  Want ik heb daar een aantal dozen staan waarin al mijn afval sorteer, de gft die doe ik meestal dadelijk naar mijn container die daar beneden op mijn parkeerplaats staat.

Dus vandaag zal het wat drukker worden met over en weer geloop want ook die afvalcontainers moeten weer eens naar buiten worden gezet en daarna ook terug naar binnen gehaald, ach het is toch vaak een gedoe, zeker wanneer het warm weer is want dan begint ook die afval wat te gisten en te schimmelen zodat je steeds weer maar werk hebt om die bakken na het leegmaken ook weer eens af te wassen.  Ik doe dat graag op mijn eigen tempo en neem ze vaak mee naar mijn keukengedeelte of zet ze buiten op het terras om er wat aan uit te spoelen en dergelijke, en daarna weer verder te doen met propere spullen, wie ze verzorgt en steeds proper houdt of maakt, die kan bogen op bakken die door iedereen gezien mogen worden !

Ja, ik zal wel weer eens met zakken afval lopen sleuren, al is dat vaak geen zwaar werk maar toch zie je er wel even tegen op omdat het toch ook wat geurtjes met zich meebrengt, zeker als die een paar weken daar staat zonder dat er iets wordt aan gedaan of leeg gemaakt maar ja, dat heb je zelf wat in de hand, steeds iedere keer buiten zetten als er voldoende in zit of iets in zit wat je zeker weg wil hebben, al is het maar omwille van het schimmelen en dergelijke.  Deze keer zit er bij die groene afvalcontainer wel wat schillen van fruit in en stukken van rode kool en dergelijke, maar ja, ook dat is goede compost om onder en tussen andere dingen te verwerken en ik hou eraan om die bak ook iedere keer naar buiten te brengen en weer naar binnen te halen zoals het hoort.

Dat doet me eraan denken dat ik nog een paar pompoenen heb liggen in de kelder, daar viel ineens mijn oog weer op toen ik wat ging halen of weg doen naar de diepvriezer.  Dringend is dat nog niet maar ik heb wel een vlekje gezien aan die ene pompoen dus zeker niet lang meer wachten of ze is gans aan het schimmelen !  Daar heb ik ze niet voor mee naar huis gebracht en betaald ook, gratis is er nog altijd niks maar ja, als je die pompoenen in huis wil hebben dan moet je daar ook bijtijds bij zijn of je krijgt er geen meer vast !

En ik die dacht van nog iets te gaan uitvoeren aan die winterbescherming van mijn planten, was er gisteren aan voor de moeite, het is er niet meer van gekomen al wou ik nog wel een aantal nietjes overal in doen zodat alles goed afgesloten blijft in de winter, ook als er wat wind staat want dat is nog het ergste van alles, ook planten zijn onderhevig aan de schommelingen van temperaturen en de wind . . . die geraakt overal doorheen en maakt zo soms hele gaten in je bescherming, daar waar je niet alles vast genoeg hebt samen gebracht, ja, ik moet het nog eens goed bekijken hoe en wat ik er kan aan verhelpen want ook dat is hoognodig, ik mag niet meer uitstellen wil ik niet voor hebben dat alles staat te bevriezen terwijl ik er naar aan het kijken ben en niks ervoor doe !!!

Een dag van allerlei klusjes, ik wil nog eens door mijn keukengedeelte gaan ook met een natte doek zodat ik de voetstappen, die ikzelf heb achter gelaten door het in en uit lopen van mijn living om met die bloemen bezig te zijn, kan weg werken.  Maar dat moet ik niet te vroeg doen want wie weet wat komt er nog allemaal bij kijken wanneer er aan dat ene raam moet gewerkt worden, ik heb er geen idee van maar ik hoop dat het met wat bijregelen zal in orde komen, tenminste zo bekijk ik het.  Maar beter niet te lang laten aanslepen, ooit moet het wel eens gebeuren wil je er verder geen last meer van hebben.

Nog een mooie dag wens ik iedereen toe, ik heb geen idee van hieruit wat het weer buiten doet maar ik hoop ook op een ietwat mooie dag, ook al lees en hoor ik in het nieuws dat het glad kan zijn op bepaalde plekken, ja, wanneer de temperaturen naar beneden gaan en het heeft voordien geregend, dan zit die mogelijkheid er altijd wel in.  Ik kan alleen zeggen dat iedereen het veilig moet houden in iedere omstandigheid die zich voor doet en proberen er het beste van te maken.  Dat ga ik zelf ook doen al zal dat nu al beginnen met opruimen allerhande, er staat en ligt al wat klaar van gisteren, gewoon om het heel zeker niet te vergeten, op zeker spelen doen wat moet gedaan worden ! 

Geniet van alles waar je vandaag mee bezig bent, eender wat het is, maak er mooie momenten van en probeer steeds het goede te doen.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!