Woensdag, nog even uitzieken . . . !


Een fijne dag wens ik iedereen toe, ik hoop dat je ook niet ziek bent zoals ik want dat virusje heeft me goed te pakken, ik ben al voor de tweede week aan het hoesten en pas nu begint dat rusten zijn vruchten af te werpen, gelukkig ben ik iemand die nogal wat voorraad opslaat van alles en nog wat in de vriezer steekt, dus eigenlijk ben ik vooruit op wat er gebeuren gaat, ik voorzie dingen, van dit een pakje of drie van dat iets meer want dat eet ik graag en dan nog de overschot van de selder in pakjes doen en invriezen, ja, het kan ook anders maar nu kan ik teren op wat ik reeds had voorbereid.  En ook die ingreep aan mijn tanden en implantaten zetten, had ik wat voorbereid, niet zoveel van alles maar iets van bepaalde dingen die je wel eens op overschot hebt.

En vanaf vandaag begint het echte genezingsproces heb ik me voorgenomen, ik sta maar slapjes op mijn benen en ben nog echt niet in staat om veel werk te verzetten maar ik ga toch beginnen met wat te stofzuigen, dat had ik me voorgenomen want je ziet nu overal pluis verschijnen, ja, ik zit hier 's avonds ook met mijn tv-dekentje over mijn benen in de zetel, raar maar waar, die benen die krijgen altijd kou blijkbaar en dan moet je zorgen dat je niet helemaal verkilt.  Je te warm induffelen is niet zo gezond als je echt ziek bent want je hoeft niet op ieder moment hier te zitten zweten.  Dit zweten is om weer gezond te worden, mijn stem is er weer en ik kan terug al iets zeggen . . .  maar tegen wie, ik ben hier alleen en dat is niet zo gemakkelijk allemaal.

Ik ben dus in het stadium aangekomen dat ik weer werk begin te zien hier en daar en waar ik ook eerst ga mee beginnen is met het wassen van de handdoeken die in mijn linnenbak zitten.  Er ligt nog wel andere was bij ook zoal van mijn lingerie en ook dat wil ik uit de voeten hebben zodat je op tijd en stond wat verse kledij kan aantrekken, dat zweten is goed om de slechte dingen uit je lichaam te krijgen en is vermoedelijk wel het begin van de genezing, ik hoop het tenminste.  Maar ik ga geen afspraken aan gaan die ik niet kan nakomen, die er reeds stonden van vroeger die blijven natuurlijk maar dat is geen erg, die moeten in de komende weken nog komen allemaal.

Maar ik maak me zorgen om mijn haren, die stoppen maar niet met groeien en ik krijg weer een soort van coronakapsel, kent ge dat die veel te lange haren.  Ja, ik ben iemand waarbij de haren nogal snel terug aan het bijgroeien zijn maar ik ga ze voor vandaag nog maar eens zelf wassen en dan zien we wel tegen het einde van de week aan.  Ik ga geen overhaaste beslissingen nemen met mijn afspraken, ik voel me nog ziek en ik ga me daarnaar gedragen ook, in de mate van het mogelijke natuurlijk.  Dat wil zeggen dat ik toch al aan de slag wil gaan met dit en dat en dat ik bezig wil blijven, een beetje kan maar maak je toch maar niet te moe want dat ben je nogal snel als er een virus je heeft overrompeld !

En voor nu voor iedereen die zich wat ziekjes voelt of gewoon ziek thuis is : neem vooral je tijd want het is iets wat in je lichaam blijft doorwoekeren en in de kortste keren zit je weer thuis en bent zieker dan voorheen.  Dat wens je natuurlijk niemand toe maar luister vooral naar je lichaam, ik deed dit deze keer niet snel genoeg en zit er nog wel even mee maar we zien wel, er komen nog wel mooie dagen.

Om nu over mooie dagen te spreken, ik las eerder al dat het vandaag niet veel zou regenen, gelukkig maar, het mag ook wel eens anders zijn dan altijd die regen, het was weer overal hoog blijkbaar als ik zo het op de radio hoor.  Maar geen nood, hier zijn de zieken het aan het uitzweten en dat is ook misschien wel een goed teken, alleen kan ik me er moeilijk naar plooien maar het moet wel, ik kan gewoon niet anders !  Hou jullie vooral rustig thuis als je ook ziek zou zijn en overhaast vooral niks, ik ben alleen en ik help me al die tijd reeds met de voorraad die ik eerder op sloeg, wie dit ook doet die heeft nog iets om mee verder te doen wanneer het al eens moeilijk is zoals wanneer je ziek bent !  Een goede raad, doe dit ook en je bent weer twee weken verder eer je weer naar de winkel moet gaan !  Nog een heel fijne dag verder en maak er ook weer een mooie dag van voor jezelf, eender op welke manier.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!