Vrijdag, weer met regen . . . pfff . . .


Black Friday, neen, ik herdoop de dag is Happy Friday, dat zint me meer dan die zwarte vrijdag, ik weet niet hoe jullie het bekijken maar ik neem iedere dag zoals hij komt en dan benoem ik dat ook zo !  Zo kreeg ik in mijn mailbox een mailtje van een bedrijf waar ik tussendoor wel eens wat bestel en die vrij goede kwaliteit hebben ook en omdat er nu vandaag toch weeral iets werd af gedaan van de prijs keek ik eens rond tussen de aanbiedingen en ja hoor, er stond wat tussen waar ik al even naar op zoek was . . . maar steeds te duur vond.  Ik vulde mijn bestelbon in en keek naar de prijs, zelfs twee keren ging er iets van de prijs, af, meer dan voldoende om me te doen beslissen en toe te happen, zeker vandaag.  Nu is het alleen nog een aantal dagen wachten totdat mijn nieuwe aanwinst hier ten huize wordt besteld ! 

Ach, het mag ook wel eens een beetje een geluksdag zijn voor iemand, ik ben er niet rauwig om dat ik steeds mijn aankopen heb uitgesteld tot ik een degelijke aanbieding vond voor wat ik eerder al zocht, is nu mijn voorraad zo goed als aangevuld met dat wat ik eerder dacht aan te kopen, neen nog niet volledig want er is nog één item dat ik graag had in huis gehaald en dat er nog steeds niet is, misschien krijg ik vandaag ook nog een goede (lees verminderde) prijs om hier voor te betalen, dan staat mijn besluit vast . . . alhoewel, ik kan nog wel een dag of wat wachten tot ik de mogelijkheid heb om ze te passen, dat zou wel beter uitkomen maar of ik zo lang nog kan wachten, geen idee eigenlijk, we zien wel . . . ! 

Tot zover mijn bezigheden in de morgen, al heb ik daarna ook weer met volle overgave, alles goed gestofzuigd zodat ik weldra ook aan de vloer kan beginnen.  Of ik daarmee in de voormiddag zal klaar komen weet ik niet want ik ben dan ook nog met de was en met het drogen van een aantal stukken bezig, dat vraagt soms ook wel een beetje aandacht, een mens kan niet alles tegelijk doen maar wel veel tegelijk, tenminste als je vrouw bent !!!  Ja, lach er maar mee, ook ik bezondig me daaraan om met een groot aantal dingen tegelijk bezig te zijn maar het loont soms ook wel.  Zeker als je weet dat je op een voormiddag vrij veel gedaan kan krijgen, ook tegelijk voor een gedeelte, want poetsen met nat en tegelijk ook nog eens douchen, zoals ik vaak in mezelf zeg dat dit niet kan, is nog altijd niet mogelijk . . . tenzij ik overal sprinklers of zo zou staan hebben natuurlijk !!!  Een mens mag wel eens lachen en vandaag ben ik blij en goed gezind, waarom, geen idee, alles viel vrij goed mee van in de morgen, al was ik niet om achten uit mijn bed gekomen maar wel iets later dan verwacht en nu hoor ik ze van uit twee kanten roepen op mij, de machines kunnen alleen niet meer verder dus ik ga ingrijpen en ze verder helpen, de sukkels !

Alles draait weer op volle toeren en ik heb ondertussen ook al overal gestofzuigd dus wanneer ik hier gedan heb met jullie wat wegwijs te maken in wat ik soms allemaal uitzet in een voormiddag, dan kan ik ook aan de vloer beginnen al had ik eerder gedacht aan dat in de namiddag te doen, de andere activiteiten krijgen wat voorrang en als ik nog warm wil eten op de middag dan heb ik dat ook nog tussendoor te doen en ja, dat is niet op  één-twee-drie gedaan ook niet.  In dat verband heb ik ook nog wat nieuws : ook ik kan bepaalde belangrijke dingen echt wel vergeten met zoveel dingen tegelijk te willen doen . . . zoals gisteren.

Er was alles in huis om kipvidé te maken en ik had me erop verheugd want dat zou wel weer eens lekker smaken . . . en tegelijk heb ik voor een paar dagen eten, tenminste, dat dacht ik toch !  Ik had reeds soep gemaakt van kippenfilet en kippenballetjes, die was goed gelukt en alles veilig koud in de koelkast opgeborgen, ook mijn champignons.  en ik begon gisteren aan de champignons, sneed ze in stukken waar nodig en tegelijk wou ik ook dat alles zou klaar staan, alles samen in een kom doen en daarna de saus maken, het kooksel van de soep was ook hier aanwezig en dat was goed voor mijn basis voor de saus op kip, champignons en kippenballetjes !  Ja, ook die waren er voldoende in voorraad, ik had er een aantal van die voorgekookte balletjes meegebracht uit de winkel, moeite gespaard om ze te rollen en te koken.

Mijn saus was redelijk goed op smaak gebracht, dacht ik toch want ook mijn smaak is niet zoals die vroeger was, komt nog altijd door dat virus dat me liggen had, ik proef alles maar niks smaakte zoals het voordien smaakte dus ja, het is steeds gokken of dat lukt.  Toen ik dacht dat mijn binding goed zat en dat de smaken er waren, deed ik de saus in mijn kom die ik had klaar gezet met alle andere ingrediënten erin, en ik zag dat het goed was, ze smaakte tenminste lekker maar niet de smaak die ik gewend was, ach, dat lag dus echt wel aan mezelf.  Daarna die kom in de microgolfoven gezet en dit voor een bepaalde tijd in gang gebracht om het op te warmen en eens door te verhitten zodat de smaken in mekaar over gingen en één geheel waren zoals het hoort !

Toen dit zo goed als klaar was, proefde ik het geheel en zette mijn pannetje op het vuur en begon mijn stukjes aardappel te bakken, ik zou seffens kunnen smullen van die vidévulling met een paar gebakken aardappelstukken die ik van de vorige dagen had over gehouden na het koken van de aardappelen !  Alles werd op tafel gezet en ik dacht in eens toen ik aan het eten was : eigenlijk is daar seffens zoveel niet meer van over, hoe zou dat toch komen, geen idee en ik at verder, tot me opeens inviel dat er geen kippenstukken er tussen lagen !  Ik was die vergeten toe te voegen, die lagen nog mooi gekookt en alles in de koelkast te wachten op een opwarmbeurt in de lekkere saus, want dat het lekker was dat kon ik ondertussen wel beamen !

Wat ik daarna heb gedaan : mijn gekookte kippenborst genomen en die in stukken versneden en bij de rest van de groenten en saus met champignons gedaan !  Meer kon ik nu niet meer doen en morgen maak ik opnieuw wat verse saus al zal het dan wel met een bouillonblokje moeten gebeuren want die kippenbouillon die ik maakte, die was opgebruikt, ik had die immers zo ver laten inkoken dat dit een compact geheel was geworden om de saus mee te maken, samen met wat melk en kruiding.

Zo zie je dat je soms wel met wat te veel tegelijk bezig kan zijn maar ja, het kan ook een goede oplossing krijgen als je er tijdig bij bent, of dat ook in mijn geval zo is, zal ik na het verorberen van mij vidé samen met alles wat erbij hoort, nu toch, pas kunnen zeggen of het nog even lekker was, ik hoop van harte van wel want nu is die hoop ook ineens weer heel wat groter geworden !

Daarmee ben ik zo blij dat ik vandaag toch ook wat meer geluk heb gehad, ik kreeg vermindering op de vaste prijs en nog wat minder omdat ik reeds een bestaande klant ben bij hen !  Maar hoe blij ik zal zijn weet ik pas wanneer mijn pakje hier zal aan komen en dat kan best wel even duren maar dat nemen we erbij !

Nog een heel fijn weekend wens ik iedereen toe want dat zit er ook alweer aan te komen en ik hoop dat iedereen er kan van genieten zoals ik.  Want ik ga dat heel zeker wel doen, al weet ik niet of ik daarvoor ook niet eens wat lekkers kan gaan halen om dit allemaal te vieren, wie weet waarmee ik nog allemaal naar huis zou komen mocht ik vandaag nog gaan shoppen !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!