Donderdag, terug regen vandaag ?!


Ja, donderdag en gisteren nog maar woensdag maar de week is zo weer voorbij !  Alleen is die virus nog niet helemaal uit mijn lijf denk ik zo, gisteren in de voormiddag voelde ik me niet echt lekker, waarom of waardoor, geen idee en toch ging ik naar de winkel hier vlakbij, ik wou immers eens verse kippensoep maken, de kip ligt hier en ik haalde vandaag nog een groen selder erbij en wat kruiden en dergelijke kan je erin doen en dan heb je een lekkere bouillon en tegelijk kan je dan ook weer die vidévulling maken zoals ik die graag eet.  Ik bracht dan ook genoeg citroenen met me mee naar huis, ik wou nog wat  champignons erbij doen en een lekker sausje erop maken met die kippenbouillon erbij en nog wat andere dingen toevoegen zodat ik ook weer iets lekkers in huis heb.  Daar ben ik nu al van in het begin van de week aan het dromen en uiteindelijk zal het wel eens zover zijn, al is het maar tegen het weekend aan, maar komen zal ze !!!

Dit om alleen maar te zeggen dat ik daar echt wel zin in had en dat dit me ook wel goed zou doen want ik ben nog altijd niet terug op mijne kilo van voor dat virus, ik was ook een aantal kilo's kwijt gespeeld en dat is iets wat niet van mijn gewoonte is.  Op woensdagmiddag had ik ook wat slaatjes meegebracht en eentje ervan wou ik toch eens proeven, de rest kende ik al en vond ik ook lekker maar die tomaat/garnaal in een lekkers sausje en met stukjes tomaat erin die smaakte mij zo goed dat ik er dadelijk nog een stuk brood meer van at !  Mijn maag keerde ook toen ik alles had naar binnen gewerkt en nog wat koffie had gedronken en ik dacht : yes, nu ben ik gered, gaat dat eindelijk eens wat beter gaan ?!

Dat had je maar gedacht, ik voelde me nadien, toen ik wat in de zetel had gerust en alles al voordien had klaar gezet om die rode kolen die ik had klaar gemaakt in de diepvriezer te doen, toen begon ik zo erg te zweten, dat is niet meer normaal, ik ondervond ook op de middag toen ik een bestelling deed aan de vers-toog, dat mijn stem het weer terug begaf, gaat dat virus weer maar eens zijn klauwen in mij zetten om me nog wat kilo's te ontfutselen.  Niet dat die kilo's er niet af mogen maar ik had al zoveel te stellen gehad om die kolen ook klaar te maken en ik was als gebroken op dinsdag.  Dat deed me toen ook besluiten om een douche te nemen voordat ik slapen ging maar ik voelde me echt niet zo lekker, mijn spieren deden pijn, mijn rug voelde stram aan, toen ik in bed lag begon dat ene been weer op te spelen, dat komt van mijn bekken . . . bedacht ik me toen maar iets later ben ik dan blijkbaar toch in slaap gesukkeld.  En ik die dacht van eens goed uitgeslapen te kunnen opstaan, wel ja, ik was er aan voor de moeite toen ik me vlak na de middag niet beter voelde dan wat ik op woensdagmiddag voelde . . . raar toch !

In de namiddag van woensdag ruimde ik alles in de keuken op, stak die rode kool allemaal in de vriezer beneden en toen dacht ik bij mezelf : en nu niet meer gaan afwassen aan die grote kommen, wat ik dus meestal anders wel doe, deze keer was er plaats in de vaatwasser, ik stak er de deksels bij en nog wat spullen die ik ondertussen reeds had gebruikt en zette de vaatwasser aan, voilà, zo gaat dat ook sé !

Daarna zette ik me in de zetel en keek wat naar tv, toen dacht ik eraan, ik wou nog wat groenten stoven en ook nog vlees ontdooien maar dat zal iets voor later zijn als ik wat gerust heb, ondertussen zat ik hier mijn litanie van alle heiligen te prediken en dacht er gewoon niet meer aan om dadelijk weer naar de zetel terug te keren, ik had nog zoveel willen doen maar niks is gelukt, gewoon omdat ik zonder fut zat nadat ik al die dingen op de middag had gedaan zoals winkelen en opruimen en dozen nemen om die kolen in te vriezen, veel was dat niet maar ik bleek echt wel pompaf te zijn.  En ik vrees dat ook mijn avondeten niet zal zijn zoals ik dacht, dan maar een broodje eten met de rest van die garnaalsla of één of ander slaatje dat ik nog had meegebracht, ik was moe en zocht wat rust, en dan kon ik maar beter naar mijn lichaam luisteren.  Al dat over een weer geloop naar de kelder, al doe ik dat met de lift want hier is geen trap naar beneden, wel naar boven, ja, zulke dingen worden er ook wel eens gedaan, dus ja, de avond zal toch nog wel anders eindigen dan ik eerst had gedacht.

Maar ik ga je verder niet meer vertellen over hoe moe ik was en wat ik deed, ik heb gerust en ik hoop van ganser harte dat er eens een dag komt dat me weer prima in orde zal voelen zoals voor dat virus, het is een hardnekkig virus, het zit nog altijd in die keel te woekeren en als ik geen hoest meer krijg dan ben ik al tevreden want dat was ook niet zo aangenaam, en zeggen dat ik daar bijna twee weken mee heb gezeten, zo zie je maar dat het een hardnekkig beestje is, voldoende rust nemen zei de huisarts maar ik moet haar gelijk geven, ik had dat echt wel nodig en geen één week maar twee en dan is het nog niet uit je lijf !

Nog een heel fijne donderdag wens ik iedereen toe, geniet van ieder moment dat je gegeven is en hou het vooral rustig en gezond, dat is niet iedereen gegeven maar je kan het toch proberen.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!