Donderdag, nog altijd een zwaar hoofd wanneer ik op sta . . .

 


Een heel fijne donderdag voor iedereen en ik hoop dat niet iedereen zich zo belabberd voelt als ikzelf, het zal straks wel weer wat beteren maar ik voel me gans groggy als ik 's morgens op sta.  Komt dat nu door de medicijnen of door het slaaptekort, geen idee, ik zit ermee en begin te zweten wanneer ik iets doe, jammer maar helaas zal er vandaag toch worden geprobeerd om iets meer te doen.

Dat zit zo : gisteren heb ik handdoeken en wat lingerie, samen met wat bloezen van mezelf gewassen en ik wist niet meer waar mijn hoofd stond, ik geraakte weeral niet in slaap en ik steek dat dan op de pijnen in hals en hoofd die ik momenteel heb, het is net of ze gooien bij mij alles op een hoop en zoek het maar uit, zorg dat je weer gezond wordt maar hoe doe je dat terwijl je met dat slechte gevoel wakker wordt, het is niet aangenaam en ik zit dan ook vaak te zweten hier achter mijn computer.  Ja, die moet wel werk leveren natuurlijk, ik zit nog met een aantal afspraken die ik opnieuw moet vast leggen en daarna zien we dan wel weer verder.

Alleen zou ik wel eens rustig willen gaan winkelen maar als je alles te voet moet doen en je staat er nog niet zo sterk op, dan wil dat wel eens tegen vallen, ik zoek een oplossing ervoor maar moet dat dan echt te voet gebeuren ?!  Die kleine verplaatsing is er vaak te veel aan, ik begin er al van te zweten van eraan te denken alleen al !

Maar genoeg over mezelf, ik vernam vandaag dan ook dat er weer iemand in het ziekenhuis ligt van de familie langs de zijde van de overleden echtgenoot, die mensen zijn wel iets ouder dan ik zelf maar dat wil niet zeggen dat ze daarom een slechtere gezondheid hebben, ik zelf ben ook ziek maar ik hoop dat dit snel gaat beteren, het is blijkbaar eerder een virus dat je lang onder de knoet houdt en dat voelt niet zo goed.  En ja, ik probeer wat te doen in huis maar alles wat ik doe brengt zoveel last met zich mee dat je het na even weer opgeeft, dat helpt niet zoveel maar we zien wel, alles op tijd en stond.

Zo zie ik ook mijn bloemen hier nog samengedrukt staat in de hoek van mijn terras, ik zou ze willen onder handen nemen en de grote stokken eruit trekken zodat ik die weldra kan gebruiken om een "tent" te maken voor als ik mijn planten ga indekken tegen de koude die er toch ook wel eens zal aan komen.  Ik steek dan meestal een drietal stokken in de bakken en hang daar mijn vlies over dat ze zal beschermen tegen de vorst, zo raakt dat vlies ook niet de bladeren en geraken ze niet zo snel getroffen door de vorst.  Er zullen er wel altijd dat vliesdoek raken maar daar malen we niet om, alleen de bladeren bovenaan moet vooral mooi blijven want daar groeien de planten mee verder . . . en die laurier die toch al een aantal jaren mee gaat, die wil ik wel behouden als het even kan.  Verder doe ik dat ook met de olijfboom, ook die heb ik nu ondertussen al een aantal jaartjes en die blijft het goed doen hier, ik hou van die planten omdat ze de eentonigheid breken, zeker in de winter maar vooral in de zomer wanneer ze bloemen krijgen en als er vruchtjes aan staan, ook al worden die niet rijp natuurlijk maar toch.

En zelf zit ik hier weer danig te zweten, ik moet nog mijn pilletjes in nemen en van die hoestfles en daarna trek ik naar de badkamer, ik ga me eens deftig verzorgen zodat ik me weer ietwat beter kan voelen achteraf, een opkikker zeg maar voor je lichaam.  Ook al ben ik daarna moe en moet wat neerzitten in de zetel eer ik weer met wat anders kan beginnen . . . en dat anders is nog mijn droogrek leeg maken en weer terug opbergen . . . en zo gaat de voormiddag weeral voorbij zonder dat je er erg in hebt.

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe, geniet van ieder moment dat je gegeven is en maak van ieder moment ook een mooi moment.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!