Donderdag en vandaag naar de kapper, eindelijk !!!


De donderdag begint vrij goed voor mij, 'k heb gisteren vrij veel kunnen doen hier met opruimen en met nazien van wat er nog moet gedaan worden, 'k heb ook wel heel wat afstand afgelegd, al was het maar in de kelder van de ene kant naar de andere kant, van de berging weer naar de kelder toe en daar mijn containers vullen, containers gaan naar buiten dragen en daarna weer maar eens terug datzelfde gedeelte doen om ook nog het karton van die doos waarin mijn vest werd gebracht, dat karton eerst in kleinere stukken gedaan hier boven op de tafel en daarna in een zak gezet om mee naar beneden te nemen.

Mijn nieuwe kussens werden al snel in de overtrek van die geel/gouden kussens gestoken en dat was nu net wat ik moest hebben, iets wat niet altijd snel plat ging als je er eens ging tegen zitten !  Dus die oude vulling, de overtrekken van die binnenkussens was ondertussen ook al op verschillende plaatsen los gekomen en ik had er goed aan gedaan om nieuwe te bestellen, dat was nog een voordeel bij al het werk dat je ermee hebt !  Dus de oude kussens zitten al in de bak met restafval, mijn gft-bak staat ook al buiten en morgen werken we in de omgekeerde richting, dan moeten we die beide bakken weer naar binnen halen, hopelijk zijn ze niet te vuil want het is echt wel een modderpoel geworden op die zijberm naast de rijbaan !  

Met die regen en wat wagens die er steeds geparkeerd staan, het zijn dan meestal nog niet van de lichtste maar van die gesloten bestelwagens zal het er niet erger meer mogen op worden, ik hoop op lichte nachtvorst zodat ze alles weer wat doen opdrogen, zou goed zijn voor alles.  Alleen is het dan echt wel koud aan het worden en dat zijn we ook niet meer gewoon in de laatste maanden maar die regen kan iedereen ook best wel missen en misschien dat er ook wel eens wat winterse neerslag kan vallen, het kan maar het hoeft niet echt voor mij want ik moet er dus zelf door om naar de kapper te gaan!

In de namiddag waren de mensen hier om verschillende mankementen aan ramen en deuren te verhelpen, bij mij werd er een nieuw binnenwerk gemaakt want blijkbaar deed dat oude niet echt meer wat het zou moeten doen.  Toen dat nieuwe binnenwerk erin zat, probeerde de ene man of het op alle manieren ook zijn werk deed en ja, hij had voor wat ik een paar keren reeds aan de hand had, er bleef ergens een metalen gedeelte hangen zodat hij dat raam niet kon sluiten, ik vertelde hem dat ik dit eerder ook al had gehad, ja, dat moet ook alle kanten uit kunnen mee draaien want het is uiteindelijk ook een raam dat je gans kan open zetten en al die dingen doe ik er regelmatig mee en ik vrees dat er daardoor te veel speling was gaan zitten op het binnenwerk, of het nu beter zal gaan weet ik niet maar volgens hun zeggen zou het nu gemakkelijker open en dicht te doen zijn, vooral dat dicht doen, wanneer de zon erop heeft geschenen.  Ik zei hen dan ook dat ik daarmee het meeste last ondervond omdat deftig dicht te doen, ik moest vaak wel een drietal keren proberen eer heel dat mechanisme wou doen wat ik ervan verlangde en dat is erg vervelend als je weg moet !

Daarna ben ik eens met de stofzuiger rond geweest want hier en daar werd wel wat vijlsel en ook nog een soort van zagemeel, achtergelaten op de vloer, echt vuil was het niet maar als je dan toch daar twee stofzuigers staan hebt, kan je er best eentje van nemen om alles weer mooi op te ruimen en lijkt alles weer wat mooier, de zon scheen dan ook nog in de namiddag en het was goed weer geweest om aan die overkapping van de planten in bakken nog wat te doen met dat nietmachine maar daar ben ik wijselijk vanaf gebleven, er komen nog dagen dat ik dit kan doen en tot nu toe valt nog niet alles uit mekaar, we zullen zien morgen of zo, met een vestje aan kan je er weer wat beter tegen en kan ik eraan beginnen, het hoeft daarom geen zonnig weer te zijn maar ik zou het wel het liefste droog houden. 

Voor woensdag had ik genoeg gedaan, zo bedacht ik mij, ik voelde dat ik bezig was geweest maar ik keek toch ook uit naar een rustig moment.  Dat kreeg ik toen ik naar een film aan het kijken was die op het eerste gezicht niet veelzeggend was maar uiteindelijk wel mijn volle aandacht kreeg . . . totdat ik weer even wegzoefde en in dromenland was aangekomen !  Lang duurde het helemaal niet maar ik kon er weer voor even tegen !

Nog een mooie donderdag wens ik iedereen toe, geniet van ieder mooi moment en als ik weer thuis ben van de kapper, dan zet ik me vast en zeker neer in de zetel om wat te genieten, misschien nog snel een korte douche nemen om alle haar van mijn lichaam weg te spoelen en daarna trekken we maar snel onze warme winterse peignoir aan en daaronder de pyjama, zodat we de avond kunnen in gaan zonder al te veel kou te voelen !  Groetjes. 

 


 

 

 

 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!