Dinsdag, de dag is al bijna half voorbij !


Een bloemetje om de dag mooi mee te beginnen, al is die van mij al wel een viertal uren oud of zelfs nog iets meer, maar daar gaat het hier niet om, ik wil de dag mooi beginnen en dat doe je dan meestal met een ontbijt.  Maar even voordien heb ik me aan de computer gezet om iedereen op facebook te verwelkomen en daarna begon ik de digitale krant te lezen, als ik het nu niet doe dacht ik, dan vergeet ik dat weeral en zit ik straks in de late namiddag daar nog mee bezig, en dan is er ondertussen al zoveel mail en dergelijke binnen gekomen dat je daaraan ook nog je tijd gaat verspillen en dat is niet echt nodig, dus eerst dit alles doen in de voormiddag !  Dat is dus iets wat ik me had voorgenomen.

Ondertussen is het bijna middag geworden maar ik denk eraan dat ik ook best nu gewoon een boterham kan eten en straks als het donker is geworden, dan pas mijn avondmaal verorberen, het kan allemaal, je doet immers wat je wil als je hier alleen zit.  Al drukte de dokter er gisteren op dat ik echt wel moest rusten en die rust ga ik mezelf deze dagen dan ook gunnen, een drietal afspraken zijn daardoor wel moeten afgezegd worden maar ik neem iets later dan nu wel contact weer met die mensen om een nieuwe vast te leggen voor volgende week of zo, moet kunnen, ziek kan je toch niet overal aan komen en samen met die natte weer van deze dagen, is het ploeteren om er te geraken, niet letterlijk in de modder dan steeds maar wel om door die regen te geraken waar je wil geraken !  Ja, ik moet ook dit te voet doen en ik hoop erop dat er ooit eens een drogere periode komt, niet alleen voor mij maar ik denk dan eerder aan de mensen die in de omgeving van de Westhoek wonen en waar het water hen soms al tot aan de lippen staat, dat is pas erg en het zou nog erger zijn wanneer er nog wat regen bij komt.  En zo te zien valt het er hier echt wel serieus uit, ik zie het aan mijn terras en buiten . . . daar weet ik verder niet zoveel van.

Gisteren moest ik er dus door om naar de apotheek te gaan, anders geen medicijnen om te genezen en ja, toen was het net droog geworden, al begon het terug te regenen toen ik bijna aan de apotheek was aangekomen, niet ver van waar ik woon maar de regen bleef dus ook nog terwijl ik naar huis toe ging.  En ik moet zeggen dat die medicijnen vrij snel hun werk deden, ik wacht dan ook zelden om er wat van te nemen, en dan werkt dat vrij goed, zeker als je voordien niet echt iets in huis had om er werk van te maken, nu dus wel en hopelijk is alles tegen het einde van de week al zo goed als alweer vergeten, ja hoesten doe je meestal nog wel iets langer maar een lichte hoest stoort niemand, die zware hoest waar ik mee zat wel !!!

Vandaag ga ik eens alles op een rijtje zetten wat hier nog moet gedaan worden, niet alles hoeft snel te verlopen maar gewoon oplijsten zodat je van dag tot dag wel iets daarvan kan uitvoeren, dat moet lukken, rusten kan tussen de bedrijven door en dat deed ik voordien ook al wel, een mens op leeftijd hoeft niet altijd bezig te zijn met werken en dan zeker niet wanneer die ziek was, al was het maar een virusje dat je had opgedaan, het heeft je gezondheid zeker geen goed gedaan, ik zie het aan mijn gelaat, zou me best eens kunnen wegen maar dat doe ik in de ochtend wanneer ik naakt in de badkamer sta, dus dat zou morgen best wel eens kunnen zijn als ik een douche ga nemen, wordt genoteerd !

Verder moet er nog wat opgeruimd worden hier van glas, naar de glasbollen gedaan en daar geraak je de meeste dingen dan ook wel kwijt !  Alleen weegt dat heel wat en als ik dat in mijn boodschappentas op wielen moet doen dan rammelt alles door mekaar eer ik daar ben geraakt !  Dus wacht ik op iemand die ze eens met de wagen kan meenemen, het is een volle doos met flessen en meestal kleinere flesjes ook en potten van sausen en dergelijke, een wirwar van glas dat veel plaats in neemt en zwaar weegt ook !  Zowel in aankoop als in afval maar je kan het gratis kwijt dus waarom niet ?!

En in de namiddag zal ik me dus proberen bezig te houden met het zoeken naar films hier en daar, liefst iets waarvoor niet te betalen valt, en die proberen op te nemen op het juiste moment zodat we later ook nog wat ervan kunnen bekijken, ik doe dat dus regelmatig om alles wat af te schuimen van filmen en programma's die ik wil bekijken, al is er niet altijd tijd voor.  Maar geen nood, als ik niet ernaar kan kijken dan delete ik ze in hun geheel zonder erg, geen man over boord en ja, je kan het ook wel eens laten staan zodat je dat later nog wel eens kan bekijken, al heb ik dat de laatste tijd zoveel gedaan en meestal viel dat erg mee, een groot aantal van al die dingen had ik nog nooit gezien dus ja, als ze nieuw zijn voor jezelf dan ben je daarmee gered, al is dat niet altijd zo want er komen er vaak terug in bepaalde programma's en iets wat je reeds had bekeken, dat hoeft daarna niet meer van mij, tenzij ik het zo mooi vond dat ik het wél eens wou terugzien, misschien soms in een andere versie maar steeds mooi om datzelfde verhaal terug te bekijken !  

De geest vergist zich daar soms in en denkt al snel dat je alles al hebt gezien maar na een tijd is er toch ook dat geheugen wat gewist en kan je opnieuw gaan opnemen, waarom niet dan, en terwijl je vrije tijd opvullen al zou ik het veel liever doen met een fijne wandeling, geen te grote inspanningen maar wel eens wandelen, het zou me terug deugd doen !

Nog een heel fijne dinsdag wens ik iedereen toe, geniet van je warme woning en hou je veilig binnen als je niet naar buiten moet gaan.  Zelf moet ik dat wel, ik heb geen andere keuze, maar als het anders kon dan zou ik het anders doen en blijf vooral genieten, want dat doe ik ook met de minieme mogelijkheden die ik momenteel heb !  Hou je veilig en gezond !  Groetjes.





Reacties

  1. Fijn dat je medicatie werkt Chris. Gisteren ben ik ook maar naar de dokter gegaan want ik loop ook al meer dan een week met een zware hoest en koppijn en voelde me niet ok. Ze schreef me ook iets voor en zei dat die hoest nog wel eventjes kan blijven hangen want dat de virus die nu de ronde doet een kwade is die niet snel opgeeft.Ik heb ook meer voor de TV gehangen of niets gedaan de laatste dagen want het lukte niet om iets deftigs te doen. Vandaag gaat het al iets beter als het nu eens kon stoppen met regenen dan kan een mens weer buiten . Ja , soms moeten we luisteren naar ons lichaam en niet altijd willen bezig zijn want er valt altijd iets te doen maar we vergeten dat we geen 3x7 meer zijn. Ik neem ook vaak films op en zie dan wel of ze voldoen en anders wis ik ze weer. Gelukkig kunnen wij nog genieten van een warme huis en geen wateroverlast. Ik voel echt mee met die mensen , je zou al voor minder ziek worden! Verzorg je daar maar en onthoud alles mag en niets moet dus neem je tijd . Een hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!