Woensdag, de week is al half voorbij . . .


De week is mooi begonnen en doet er voor vandaag nog een zonnig dagje bij, tenminste, dat werd zo voorspeld maar of het ook zo zal verlopen is vaak gans wat anders, er kan ook bewolking optreden en als die wolken er zijn in de namiddag, dan krijg je die ook niet meer weg, zo vergaat het meestal toch.  Maar we moeten genieten terwijl het nog kan, het zijn vermoedelijk de laatste zonnestralen die we krijgen in deze maand, ze is nog niet half en er kan nog wel eens een zonnestraaltje komen maar zoveel als we er nu hebben gehad, wel dat zal niet vaak meer het geval zijn, en die temperaturen !  Wel ik hoorde gisteren de weerman zeggen dat we die temperaturen nu hebben die we in zomer hadden moeten krijgen maar die er toen niet waren . . . ach, alles is anders tegen vroeger maar is het minder goed of is het beter, maak zelf maar de keuze, in ieder geval . . . vergeet niet te genieten !

Nogal een intro vandaag van jewelste, over de discussie of het een mooie zomer was of niet, of de zon heeft geschenen of niet, of het warm is of eerder een hittegolf, we hadden het eigenlijk allemaal en waarom er niet tevreden mee zijn zoals het is of is geweest ?!  We zijn verwend geweest en dat weten we, dus wie niet heeft genoten heeft pech gehad en ja, ook ik probeer ervan te genieten maar dat lukt deze dagen niet echt zo goed.  Al die last, of het meeste toch, komt van mijn rug verder, ja, het oude zeer duikt weeral op en dat voelt niet zo goed aan.  Ik ga nu echt wel opletten wat ik doe en hoe ik het doe, zo  had ik gisteren mijn ramenlapper al in huis en ja, dat is weeral proper.  Maar nu zou ik deze week toch ook weer eens even over die vloer willen gaan, moet kunnen als ik er niet te geweldig in vlieg en het rustig afhaspel op mijn eigen mogelijke tempo op dit moment.  Ik weet dat ik geen zware potten moet verplaatsen en dat ik mijn stoelen in de living niet moet op tafel heffen en er ook weeral af na gedane zaken, dan weet ik dat het wel zal lukken, al gaat dat dan ook een beetje trager dan anders, ik probeer het toch met een paar kamers seffens en daarna zien we wel weer.

Alleen dat stofzuigen is er wat te veel aan maar ik ga dat deze keer doen met de steelstofzuiger, al is dat niet hetzelfde als met die zwaardere stofzuiger maar toch, proberen en lukt het daar, dan kan ik het hier ook doen, al zal dat wel wat moeilijker zijn omdat ik hier met die steelstofzuiger niet overal onder geraak !  Ik plan dat nu wel zo in maar of het ook zal lukken is nog wat anders.  Toch maar voorzichtig zijn want die rug daar moet je het nog een hele tijd mee stellen en je wil toch niet naar de tandarts gaan voor die ingreep als je nog veel van die rugpijn voelt, daar een paar uren op die stoel gaan zitten/liggen om daarna als een stijve plank eraf te rollen, het is geen lolletje, geloof me vrij maar dat in mijn achterhoofd zal me ook wel wat tegen houden zeker ?!

'k Heb dan ook nog wat bankzaken te regelen, dat ga ik zeker en vast vandaag proberen allemaal af te werken, het is hier nog iets betalen, daar nog wat overschrijven en ja, dan weet je het wel, dan is dat sommetje van je pensioen al heel wat gedaald, dan zie je dat je weer wat meer hebt uitgegeven maar het moet maar, de ene keer dit en de andere keer dat, die kleine sommetjes die voel je niet zo fel maar die grote die slagen gaten in je budget en dat is wel redelijk voor mijn doen maar dat wil niet zeggen dat daar alles moet van op gaan, ik zet ook telkens een sommetje opzij om toch zeker te zijn dat ik wat kan houden voor wat er nog na dit allemaal komt.

Nu wou ik nog even voor schoenen gaan zien maar ik vond het nu echt niet goed om dat te gaan doen, schoenen passen, als ze je overal in helpen wel maar ik doe dat graag op mijn manier, als je ongeveer weet welke schoen je zoekt dan hoeft dat niet zo lang te duren.  En zijn ze er daarna niet meer, welja, dan zien we wel hoe we verder gaan met wat we hebben, al is schoeisel iets wel dat je na verloop van tijd wel moet vervangen, tenminste als je die vaak draagt.  Net die schoenen wil ik nu nieuw aankopen omdat ze me iets lijken voor mezelf om mee verder te doen tijdens de wintermaanden, ik heb bijna niks meer van die soort en ja, je wil toch ook steeds goed voor de dag komen als je ergens naartoe moet.

Voor kledij trek ik misschien na die ingrepen die moeten gebeuren en al wat er bij komt kijken, zou ik willen naar de stad eens gaan, al vind ik daar niet dadelijk iets, ik zal er wel iets vinden wat draagbaar is en meer hoef ik dit jaar eigenlijk niet, zeker niet als je weer veel zal thuis zitten, heel rustig alleen en misschien beter eens je omgeving van de computer weer in orde zet . . . ach ja, als je bekijkt wat hier allemaal ligt en wat er niet nodig is als dat is afgewerkt, dan kan ik hier ook wel eens wat orde maken in die wanorde, want dat is het ondertussen wel geworden !  Zo zie je maar dat ook ik hier nog niet rond ben met alles, ach, je ziet dat wel maar denkt dan, laat nog maar even liggen, ik kan dat best nog wat laten voor wat het is, daarna doe ik alles uit de voeten !  Ja, zo gaat dat dan, je doet wat je kan doen en dan valt er dit voor, die heup die wat opspeelt en nu die rug erbij, het kan niet op, dus mensen, pas goed op wat je doet en hoe je het doet !  En ik zou op pad gaan voor kledij en schoenen, welnee, daar begin ik nu niet aan, we zien later wel.

En zo gaat de tijd van dit alles ook weeral voorbij, nu duurt de zomer al zo lang tot de winter er bijna is, immers zover is het nu wel gekomen, je kan dromen over vroeger hoe het was maar we hadden dit jaar geen goede zomer al is die later wel weer goedgemaakt door het mooie weer dat we hadden, de hittegolven en nu nog het mooie zonnige weer tot half oktober, het kan niet meer op.  Hopelijk zal de winter nu niet dubbel zo koud zijn als het de vorige jaren was, dan kan ik mijn bloemetjes goed inpakken tegen de vrieskou en rustig laten staan hier op ons terras.  De ruitenwasser zei me dat hij ze ook bij hem had staan en dat die een hele lente zomer en nazomer lang mooi bleven staan, ik hou ze dan ook totdat de eerste vorst ze heeft geveld of zal vellen, tegen half december zijn ze vorig jaar blijven staan, ik dacht 12 december maar het kan best ook een andere dag zijn geweest.  Bloemen op je terras zijn altijd mooi, ik hou ervan om die steeds voor mijn te zien staan als ik naar buiten kijk, als nu mijn kunstgras er nog eens ligt dan mogen we tevreden terug kijken op een zomer om U tegen te zeggen, voor mij was die mooi genoeg en ik ben tevreden zoals het is verlopen.

Nog een heel fijne woensdag wens ik iedereen toe, geniet ervan, maak er een mooie dag van en doe wat je graag doet, eender wat het is, het kan werken zijn, het kan wandelen zij, alles is mogelijk als het weer even mee zit !   Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!