Maandag en een hemdje frisser geworden . . .

Een heel fijne maandag iedereen, ik was jullie niet vergeten maar ik had eerst wat te doen hier in huis en dat ging nu wel even voor, ik heb nu al twee pompoenen in de diepvriezer steken ondertussen, en nog een derde ligt te wachten tot in de namiddag, niet alles tegelijk willen doen en ja, dan volgt er nog wel wat in de komende dagen maar dat zien we dan wel, eerst dit doen dat ik daar weer vanaf ben.  Dat was dus even uitstel om hier te verschijnen maar wees gerust, er wordt gewerkt en nu leg ik er even op de middag, toch ook de riem eraf om wat pauze te nemen . . . om daarna weer fris en fruitig aan de derde pompoen te beginnen.

Vandaag voelde mijn rug vrij goed aan, zelfs zo goed dat ik eraan dacht van die pilletjes tegen de pijn nog even te laten maar ik heb ze nog ingenomen, ik ga er voor vandaag maar twee nemen en ik hoop dat ik morgen ermee kan stoppen, we zien wel.  Op de middag ga ik maar een boterham eten en daarna wat rust nemen zodoende kan ik er weer even tegenaan gaan en hoef ik niet dadelijk mijn tafel helemaal leeg te maken want ik werk nu op een zeil dat we vroeger over tafel legden en dat houdt heel wat van die kleurstof van de pompoenen tegen, is ook handig om daarna weer alles op te ruimen, het andere zeil  dat eronder ligt dat kan dan niet die oranje/gele kleur krijgen van wat de pompoenen meestal toch hebben.  Ik heb namelijk van die felle oranje pompoenen met een vrij harde schil en die zijn wat lastiger om te pellen en om te bewerken in het geheel.  De andere soorten kan je gewoon in zijn geheel, sommige zelfs met pel en alles verwerken in soepen en dergelijke.  Ik hou deze vooral voor de soep, ik vind dat ze daardoor de beste smaak krijgt en ja, ik hou ervan om pompoensoep te eten en daar is het nu net de tijd voor !

Ook is het vandaag een hemdje kouder geworden, dat was al voelbaar in de voorbije dagen maar nu voel je dat nog beter, zeker in de morgen, ik had de verwarming gisteren al eens uitgeprobeerd, ik weet nu dat ze toch steeds op staat en dat ik de thermostaat wat hoger kan zetten wanneer ik de koude te fel voel, hangt er ook vanaf waar ik ga zitten, hier aan de computer zit ik vrij dicht bij het raam en daar met die permanente verluchting voel je dat er lichte koude naar binnen stroomt.  Niet echt slecht is dat maar je moet er toch steeds rekening mee houden !

En verder is er niks speciaals te zien hier, alleen dat ze nu mijn groene tuin komen bewonderen, ook die welke er tussendoor veel commentaar op hadden, ook die staan dan ook op de voorste rij natuurlijk, maar ja, zo zijn de mensen nu eenmaal, ik maak soms ook opmerkingen maar ik probeer die niet echt uit te spreken als er anderen bij zijn, ik probeer mijn mond te houden en mijn gedachten kunnen ze gelukkig nog niet lezen, dus, daar zitten ze veilig.

Nu ga ik eerst en vooral mijn boterhammetje eten en daarna zien we wel wanneer ik aan nummer drie zal beginnen, als ik niet in slaap val of zo goed in de zetel zit dat ik nog wat wil blijven zitten, welja, dan zal ik weer aan het werk gaan, is het vroeg of is het laat in de namiddag, dat trek ik me niet aan, ik doe het op mijn manier en daar hoef ik verder geen commentaar op te krijgen !  Hier ben ik thuis en hier gaat het zoals ik het in mijn gedachten heb en dat is meestal maar goed ook, zo blijf je steeds tevreden en dat is iets wat niet altijd iedereen kan zeggen.

Geniet van jullie maandag en als het zo mooi blijft zit er wel een kans in om een wandeling te doen, profiteer ervan om wat beweging te nemen, ik zou het ook doen maar ik vrees dat dit nu niet allemaal kan, ik heb ook nog een hele was weg te werken en daar is wel even werk aan . . . eens dat je ermee begonnen bent !!!  Groetjes.





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!