Dinsdag, vandaag nog op controle voor de ogen . . .


Vandaag dus op controle voor mijn ogen en hopen dat alles nog vrij goed is, al is het al een tijdje gelden dat ik die ogen nog liet controleren, kan best meer dan drie jaren geleden zijn.  Zo lang er niks speciaals aan de hand is met je ogen, dan is een jaarlijkse controle niet echt nodig en kan je best eens een jaartje over slagen.  Maar nu zie ik zelf dat ze niet meer zijn zoals ze voordien waren.  Toen ik een bril droeg en dat was zo rond mijn 40/45 jaren, toen kon ik nog heel gemakkelijk de krant lezen, al had ik al wel eens een bril nodig, hing maar af van de situatie.  

Lang zitten lezen veroorzaakt vermoeidheid van de ogen en met een bril ben je dan vaak goed geholpen om toch ietwat gemakkelijker die teksten te kunnen lezen.  Dus rond die periode in mijn leven kreeg ik ook een bril en tegelijk eentje met dubbele focus dus ik deed er toch telkens een hele tijd mee voordat ik een hogere sterkte nodig had om te lezen.  Nu heb ik zelfs last als ik veel die bril draag en ja, dus vrees ik dat er wel eens wat veranderingen in die zin kunnen optreden maar niet op de zaken vooruit lopen.  Wat ik ook hoop is dat die verdoving en behandeling van mijn tanden en alles wat er omheen hangt, geen invloed heeft op mijn ogen, maar we zien wel wat er uit de bus komt. 

En daarna hoop ik dat ze me wat gerust laten want ik wil hier ook nog wel eens poetsen en zorgen dat al dat stof weg is, ik zit hier iedere dag een aantal keren te niezen en dat schud je hele lichaam door mekaar, er lijkt in het begin geen stoppen meer aan te zijn, ene keer heb ik zelfs nadien gezien dat mijn neus wat heeft gebloed en dat er een soort van prop bloed in mijn neus hing, heel toevallig kwam ik daarop uit toen ik mijn neus ging snuiten en een raar gevoel had van diezelfde neus, even gekeken in de spiegel en ja hoor, toen zag ik waar ik waarschijnlijk al een tijdje mee rond liep, met een bloedprop in mijn neus.  Of ik dat voordien niet heb gevoeld of gezien, geen idee, ik ondervond het toen ik terug thuis was van de kinesiste en ik weer terug binnen in de warmte kwam.  Ach, ook zoiets gaat voorbij, we trekken ons plan zoals we bezig zijn en als dan ook al die dingen weer zijn opgeruimd en gewassen, dan kan ik weer normaal gaan verder doen zoals ik deed voordat mijn tanden werden getrokken en alles werd gedaan wat daarna nog moest gedaan worden om er weer wat toonbaar uit te zien, en ook om weer een beetje normaal te kunnen eten.

Een mens ziet er naar uit om zulke dingen te laten verbeteren, hopelijk toch dat het nu wat beter gaat, en daarna weer alles te kunnen doen wat je ook voordien deed.  Weer eens een lekkere steak te kunnen bakken voor mezelf en daarvan te smullen met wat gebakken champignons, veel meer moet dat niet zijn, er mag nog wel een slaatje van groene sla en tomaat bij zijn maar meer hoeft echt niet !  Ondertussen hoop ik dan ook dat mijn definitieve tanden, die er later worden op vastgezet, dat die niet weer zulke last veroorzaken als deze, natuurlijk ik weet het ook wel, dat tandvlees en alles er omheen moet zich nog herstellen, tenslotte zijn er toch 6 tanden op dat gedeelte getrokken en de tandarts zei me dat ik geweldige grote tandwortels had, ja, ik wist dat en heb hem dat dan ook gezegd, ik had ook echt grote tanden en die tandjes die ik nu voorlopig heb, die vallen in het niet als je die met mijn vroegere echte tanden zou vergelijken.

Eens ik mijn draai weer opnieuw heb gevonden en de medicatie weg valt, en dat laatste is vrij snel, dan zal dat allemaal wel weer terug in zijn normale plooi vallen en kan ik hopen op wat rust, want die rust is ver te zoeken als je zo een paar weken van hier naar daar moet, een afspraak hier en afspraak daar, het is net o het houdt niet meer op voor mij maar ik hoop dat tegen het einde van het jaar alles weer eens zowat normaler kan worden, mijn gewone leven in hetzelfde tempo terug hervatten, heerlijk om even wat gerust van alles te zijn.  Je weet dat alleen wanneer je zo een aantal weken na mekaar dan het ene en dan weer het andere aan de hand hebt, dan kan die stilte daarna zoveel deugd doen dat je het niet voor mogelijk houdt !

Ik wens iedereen nog een heel fijne dinsdag toe, geniet ervan eender wel weer we te verwerken krijgen, ik zie onderaan mijn beeld in die balk toch al een paraplu met druppels erbij verschijnen, dus ja, ik weet niet wat jullie van deze dag verwachten maar veel goeds zal het toch ook niet zijn als je dit al te zien krijgt van in de voormiddag, nog geeneens tien uur !!!  Maak ook van deze dag een mooie dag voor jezelf !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!