Woensdag, een wisselvallige dag ?!


Wat het weer vandaag zal doen valt steeds maar weer af te wachten, op dit moment is het overal grijs maar tot nu toe is er nog niet echt regen gevallen, tenminste niet na achten, heel vroeg was ik dus niet wakker, ik lag zo lekker te slapen dat ik ervan genoten heb hoeft jullie niet te verwonderen.  Ik was gisteren dan ook redelijk moe, omdat het eerder een drukke dag is geworden en ja, ook vandaag zet zich dat nog meestal verder zoals ik hier verder wel zal vertellen . . .!

Gisteren kreeg ik het idee om een berichtje te sturen naar de jongste dochter met erin de vraag of ze in de komende dagen tijd had om nog eens met mij naar Herent toe te rijden om wat mondvoorraad in te doen.  Daar hebben ze heel wat ingevroren vleessoorten maar daar was het me niet echt om te doen, wel de soepgroenten, ik vind die daar prima verzorgd en ze zijn echt wel heel fijn gesneden, is handig om in een soep te doen en dan kan je ook vrij snel iets lekkers op tafel zetten !  Niet alleen die groenten breng ik er van mee maar ook scampi en vissoorten, allerlei dingen die je kan bewaren in je diepvriezer en voor mij alleen heb je dan ook al snel wat voorraad klaar om dadelijk te gebruiken.  Vers versneden vlees van varken, kip en kalkoen, rund, alles is voorhanden en meestal neem ik er wel wat van mee ook maar nu was het me vooral te doen om die groenten.  Ik dacht dan al wat verder voor wanneer ik mijn tanden moet laten verzorgen en niet goed meer zal kunnen kauwen op een bepaald moment, ja, je voorzorgen nemen zeg maar.

Onze dochter antwoordde me dat we dadelijk na de middag zouden rijden als dat goed was voor mij, en ja hoor, ik hapte dadelijk toe want dan kom ik daar toch al een heel eind mee verder.  Ik hoef niet steeds alles aan te halen vanuit het warenhuis hier in de buurt, het kan ook zo wel eens en die producten kende ik reeds vele jaren, het was er steeds toch wat goedkoper dan op andere plekken en dat is mooi meegenomen.  We reden dus na de middag er naartoe en haalden alles naar huis wat we nodig hadden, ondertussen hadden zij, onze jongste dochter en de schoonzoon al aan mijn lampje gedacht, ach, zo een nachtlampje dat in de hal steeds op de muur staat in dat stopcontact, is handig wanneer je tijdens de nacht naar het toilet moet en dat had eerder de geest gegeven.  

Ik had toen de deuren en het raam van het keukengedeelte open gezet om te verluchten en zodoende kreeg ik in het oog dat het licht even uit ging maar dadelijk ook weer aan floepte en dat was niet zoals verwacht.  Maar ja, dat lampje ging dan ook al een hele tijd mee en dan wou ik nog wel eens een ander hebben dat net dezelfde functie zou hebben.  Ik had het al opgezocht bij de zaak waar ik mijn vorige heb gehaald en dat mailde ik door naar de dochter, "voor als ze daar ergens moesten passeren".  Ik wist geeneens waar ze naartoe waren gereden maar blijkbaar zochten ze iets voor in hun woning om te vervangen.  Hebben ze dat toch al snel daar gaan aankopen waar ik het in een ander filiaal hier dichter bij ons, zoveel jaren terug had gehaald.  Dat dit nu niet hetzelfde was als wat ik in huis had, dat geeft niet, ook dat wat ik gekozen had uit de lampjes die er voorradig waren, zag er anders uit maar als het dat doet waar ik het voor nodig heb, wel dan is dat mooi meegenomen.

Zodoende kwam de dochter dus al met dat lampje én de rekening bij mij aan en gaf het af, ik was zo blij als een kind dat ik weer met dit lampje verder kon, niet dat dit dringend nodig was maar je bent dan nu zo gewoon geraakt dat ik er zelf ook wel ben beginnen van houden en dat ik zou missen mocht het er niet meer zijn !

Daarna zijn we snel vertrokken, ik stond klaar om te vertrekken, dat had ik eerder al laten weten dat ik zou klaar zijn maar ik had niet naar mijn gsm gekeken, daar had ze al bericht gedaan maar ik had me nog wat rustig in de zetel gezet, ik heb dat tegenwoordig echt wel nodig.

Nadien werd dus mijn diepvriezer die beneden staat, snel bijgevuld en ik kan er weer voor even tegen.  Dan mocht ik hier nog aan alles beginnen want dat was met al die dingen blijven liggen.  Had ik gisteren weer het ongeluk dat mijn tv aan stond toen ik in de living kwam, ach en 's avonds deed hij het ook weer, ik had rond tienen de tv uitgezet en dacht : nog even wat puzzelen zodat ik rustig ben en kan gaan slapen, ik voelde dat ik beter wat vroeger mijn bed kon in duiken en dat heb ik dan ook gedaan.  Tot die tv weer terug tot leven kwam zonder behulp van anderen, zonder dat je aan een toets komt, zonder dat je het wilt eigenlijk !  Tegenwoordig gaat er bijna geen dag voorbij dat ik het zie en hoe vaak zou het niet kunnen gebeurd zijn dat ik het niet te zien krijg en dat die daar staat mooi te wezen zonder dat er iemand kijkt.  Immers als je weg bent dan zie je het niet en weet je het ook niet maar het zal wel gebeuren als het tussendoor ook gebeurt wanneer je toch thuis bent en zelfs in huis bent.

Net zoals vorige avond dus was het ook weer deze voormiddag, het was nog maar negen gepasseerd en floep, die tv weeral aan en waarom en hoe ?!  Geen idee maar het is toch zo.  Al had ik voordien wel even uit het raam gekeken, ik zag een vlaamse gaai daar zitten in het gras, ik dacht eerst dat het een hop zou zijn maar dat was verkeerd gezien, die hop zou ik nog wel eens willen terug zien maar die krijg je hier niet zo vaak te zien, al kan het wel.  Verder had ik al met mijn lampje bezig geweest het op de juiste plek geïnstalleerd zoals het er moet staan op die muur en het werkte tot nu toe toch weer.

Verder wil ik nog mijn boodschappen gedaan krijgen en misschien is wel het moment gekomen dat ik die moet gaan uitvoeren, ik zie hier een vleugje van de zon op de muur van de buurvrouw schijnen, is ze toch ook daar, wel dan is het moment gekomen om te winkelen, dan kan het best maar wat goed weer blijven zodat ik droog en wel ermee terug thuis geraak.

Hopelijk wordt deze dag niet zo druk als die van gisteren maar als het even kan, geef me dan op de middag maar even de rust zodat ik vandaag toch nog wat meer gedaan kan krijgen, immers dat werk van gisteren stond er ook nog en dat is gisterenavond voor een deel al gedaan, de rest heb ik gelaten voor vandaag !

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toen, geniet van de woensdag en laat geen tijd voorbij gaan want die komt nooit meer terug !   Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!