Vrijdag, we gaan naar het weekend toe !!!

 


Ja, hier staat wel "lieve morgengroetjes" maar we zijn ondertussen al zo goed als middag en ondertussen heb ik al heel wat werk verzet ook : ik was namelijk met de strijk bezig, ik heb nog niet alles gedaan maar wat ik uit de weg wou werken dat is toch al gebeurd.  Er valt nog wat op te vouwen ook maar dat kan straks ook wel . . .  als ik er zin voor heb en niet naar buiten wil met dit mooie weer !

Ach, ook voor mijn gaat de tijd voorbij zonder dat je er even bij stil staat, ik heb blijkbaar tijd te kort en dat hoorde ik ook toen ik gisteren mijn nicht aan de telefoon had.  Ik wou met haar afspreken om te gaan eten en daarna nog wat verder te babbelen ook en dat gaat dus niet door, tenminste nu toch niet, het kan later altijd natuurlijk.

Maar terug naar de orde van de dag, ik begin overal wat aan mijn toestellen te zien, aan de koffiezet zie ik sporen van het "doorlaten van vocht" ik zie dat goed omdat die op een houten plaat staat, moet ge weten dat ik met een koffiezet ooit eens iets aan de hand heb gehad en vanaf die tijd zet ik die steeds op een houten plank zeg maar, het is geen gewoon hout, het is in bamboe dat het is gemaakt maar toch, je begrijpt wel wat ik bedoel.  Toen in Kessel-lo hadden we een koffiezet met een timer ingewerkt, zo kon je op bepaalde momenten dat toestel afstellen dat het koffie zette voordat je zelf op stond, was handig toen er nog gewerkt werd en je op tijd moest zijn om te beginnen, en dat was nog niet zoals nu, toch niet overal, ik had wel glijdende uren maar de echtgenoot zat in een andere afdeling en had dat dus nog niet !  Dus die koffiezet werd gebruikt naar behoren en op een morgen kom je dan in je keuken en er staat helemaal geen koffie op je te wachten, die machine was gewoon ontploft en had alles eronder zwart gemaakt.  Een houten plank vervangen is geen probleem maar toen stond dat maar op iets dun, ik denk een soort van onderlegger voor op tafel om je bord en dergelijke op te zetten.  En gelukkig maar, dat zag dus zwart en dat stond daar maar raar te doen, er zal wel vuur of hitte aan te pas zijn gekomen, anders was dat niet zo zwart maar je staat daar op dat moment wel met je mond vol tanden en een koffie tas zonder koffie erin in de morgen !  Dat indachtig heb ik daarna steeds die volhouten planken gebruikt, ik heb er daar drie van aangekocht en twee ervan worden gebruikt om pannen en potten die heet zijn op te zetten, die liggen steeds naast mijn vuur en dat gebruik ik zo nu al vele jaren. 

Het probleem dat ik toen al had met de echtgenoot was dat hij zo maar een hete pan of kom gewoon op dat blad van de keuken wou zetten en ik was er zo bang voor dat hij wat zou uitzetten met zijn pannen en potten als hij wat wou koken !  Toe heb ik die beslissing genomen en het is handig om die planken daar te leggen zodat je toch steeds gerust was als er eens iemand anders je keuken gebruikte.  Nu zijn die planken er dus ook nog en daarop zie ik dus dat nat steeds verschijnen, het lijkt me wel of die naden van de koffiezet zo goed als uitgezet zijn en vocht door laten, het kan bijna niet anders maar ja, alles werkt nog en ik doe ermee verder.  In de week na dat onweer in het weekend of er vlak na, toen deed ik mijn dampkap open en ik hoorde een raar geluid . . . want die ene spot in de dampkap zelf, begaf het blijkbaar zacht maar zeker.  Een beetje lichtten die leds nog op maar niet meer klaar genoeg om er rustig te kunnen op koken, niet op de dampkap natuurlijk maar op mijn vuur, vervelend zonder licht en ik sukkelde maar verder.  Nu heb ik net de juiste spots gevonden op een site op internet en ik heb er twee van besteld, kwestie van nog wat voorraad te hebben ook, als ze zo snel stuk gaan dan zal dat tweede lampje ook wel snel volgen.  Ik ben nu in de volgende dagen wel benieuwd want het zal ook wel weer wat zijn om die lampen te vervangen, al heb ik al wel de handleiding hier klaar liggen waarop staat hoe je dat moet doen.  Zo zie je maar dat een vrouw ook heel wat problemen kan oplossen.

Dat was niet alles wat in panne lag, ook mijn lampje in de hal dat steeds aanfloept wanneer het niet klaar genoeg is in de hal, of wanneer er iemand voorbij gaat bij nacht of gewoon terwijl je naar het toilet gaat en geen lamp wil aansteken, het gaf ook de geest.  Het geeft nog licht maar gaat niet meer uit als de tijd voorbij is en schiet weer in volle actie, wat nu echt niet nodig is !!!  Dadelijk opgezocht wat ik moest hebben, gewoon bij dezelfde zaak waar ik het gehaald had en ja, er waren er nog enkele in voorraad, had dan ook een gereserveerd maar toen zei onze dochter dat ze daar in de buurt van die andere winkel van dezelfde keten was, dat ze eens naar binnen zouden gaan om ernaar te zoeken, ik gaf haar de info door en ja hoor, het was er ook in voorraad.  Zo had ik veel sneller dan gedacht er terug eentje in huis.  Al werkt dit niet precies op dezelfde manier als het eerste, het blijft niet zo lang branden nadat het is opgesprongen en ja, dat is misschien wel onhandig, ik ga toch eens kijken naar een andere winkel of ze die daar ook niet hebben, we zien maar en doen verder met wat we hebben.

Dus ja, zo zit een mens dan een halve dag met zulke dingen bezig, hier wat gaan zoeken op internet, daar wat bestellen en betalen en zo gaat een paar uren voorbij zonder dat je veel hebt gedaan.  En die strijk die bleef maar steeds liggen maar vandaag heb ik er toch al wat tegen gezegd ook en het grootste gedeelte was gedaan, de rest volgt dan ook nog wel, we zien wel wanneer want me haasten ga ik nu ook weer niet doen.  Vandaag wou ik toch ook nog wat zetten voordat het weekend er weer aan komt en dat is straks al dat we daaraan beginnen.

Dus geniet nog van het mooie weer voor zo lang het duurt, volgende week krijgen we echt weer ander weer te verwerken !!!  Nog een heel fijne vrijdag wens ik jullie dus toe, maak een mooi begin van het weekend en probeer van iedere dag het beste te maken.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!