Vrijdag, ja sorry, gisteren wat veel willen doen !


Inderdaad, we gaan naar het weekend toe en ik hoop dat het tegen dan toch weer wat mooier weer wordt want het was maar triestig om er doorheen te moeten, al was ik vrij goed gekleed ook en ben ik niet nat geworden tot op mijn vel, ik ben wel nat geworden maar alleen mijn regenvestje en verder ook mijn voeten.  Want een droge plek vinden was onbegonnen werk.  Ik ben er immers gewoon doorheen gegaan om naar de pedicure te gaan, ja, ik moest er toch geraken ook, en ja, daarna nog naar het warenhuis toe waar ik meestal naartoe ga, ik moest een paar eitjes hebben !  En ja, het was soms echt wel fijn om door de regen te lopen, gewoon mijn kap van mijn vestje op mijn hoofd en hoe we er daarna uitzien dat trekken we ons niet aan, ik moest en zou toch die eitjes halen ook, anders kon ik immers mijn gehaktbroodje niet maken, daar had ik eerder niet aan gedacht maar op donderdag dus wel !

Ik had immers gehakt meegebracht van het warenhuis maar was vergeten dat ik maar twee eitjes had en dat is echt wel wat te weinig, ik had immers meer dan een kilo vlees en dan  heb je toch iets meer van dat ei nodig dan je denkt, al kan ik het ook anders maken natuurlijk maar dan is het zo smakelijk niet.  Dadelijk thuis gekomen ging ik eerst wat uit de diepvriezer halen beneden en heb dat ontdooid, dat waren de groenten, witte kool, dat is handig dat die deels gekookt in de vriezer steekt en je daar kan van nemen wanneer je dat wil, ik had daar nu eens goesting in en de dag ervoor had ik ook nog een worstje gebakken, dat was overschot van een pakje die ook uit de diepvriezer kwamen.  Immers is het zo als je dat laatste restje bij een ander pak zou doen, waarvan de worsten vers waren ingevroren, dan zit je weeral met dat oudere stuk daarbij en dat is geen goed idee, je moet dat op tijd en stond verbruiken.

In de namiddag ben ik dan aan dat gehaktbroodje begonnen, wat kruiden hier en daar, wat gedroogde kruiden toegevoegd en ook nog wat paprika, ik weet niet of het lekker zal zijn maar het ruikt toch lekker als het aan het bakken is in de oven en dat geeft al een goed gevoel !  Ook nog op donderdag heb ik een boekje meegebracht van het warenhuis, en ik weet ook wel dat er verder in het dorp nog een krantenwinkel ook is maar daar ging ik liever niet naartoe, dat is nog wat verderop gaan dan waar ik zo nodig moest zijn, dus dan maar meegebracht van het warenhuis.  Ondertussen bleef het dus regenen en terwijl ik dit hier op donderdag klaar zet voor morgen vrijdag, dan was het zo juist nog danig aan het gieten, pijpenstelen regende het en nu staat de kraan wat meer dicht gedraaid dan voorheen, gelukkig maar.

In de late namiddag ga ik dus witte kool eten met een worstje dat eerder al gebakken werd en gekookte aardappelen, het kan ook wel eens lekker zijn van alles weer warm te eten.  Meestal maakte ik een deel warm eten klaar, erbij een slaatje zodat je ook dat weer naar binnen krijgt maar nu maak ik weer mijn soepjes en de kervelsoep is zo goed als leeg eigenlijk, nog wat voor vrijdag en daarna kan de kom weer afgewassen worden !  Als ik er dan zin in heb kan ik weer een soepje maken voor de volgende dagen, we zien wel, ik weet nog niet welke soep het deze keer zal zijn maar ik hoop van weer eens balletjes in de soep te kunnen doen !  En dan is er niks beters dan tomatensoep, die met balletjes klaar maken, het is een lekkernij voor groot en klein.   Zo zit ik hier mijn speeksel in te slikken, ik moest mezelf maar niet zo plagen met over al dat eten te spreken, ach, de avond zal weer snel vallen, dat heb je nu dat ook de herfst weer haar intrede heeft gedaan.

Ondertussen houden we ons rustig bezig met wat naar tv te kijken, puzzelen in boekjes en wat snuisteren in de meegebrachte lectuur, het kan allemaal, als je er rustig van wordt voordat je slapen gaat dan kan dat allemaal, alleen slaap ik niet zo snel in dus ja, het kan al wel eens problemen geven.

Blijkbaar is er hier gisteren toch iets mis gelopen met het zetten van mijn logje, ik zie dat ik niet heb normaal afgesloten en dat er geen afbeelding werd gezet om je nog een fijn weekend toe te wensen, ach, het kan ook bij mij wel eens mis gaan.  Ik had dan ook aan zoveel te denken op die dag dat je er soms het noorden wel eens door kwijt geraakt, sorry daarvoor.

Geniet nog van deze vrijdag, het is de laatste werkdag in de rij, maak er ook een mooie dag van, ook al zal dat meestal wel terug binnen te doen zijn.  Immers het wordt stillaan kouder en en je voelt het al aan alles, ook ik voel dat aan mijn ouder knoken maar ze willen nog redelijk mee, ik trek ter tenminste mijn plan mee en zo moet je dat ook zien !  Nog een heel fijn weekend dat eraan komt en probeer daar vooral nog van te genieten, ze geven weer ietwat beter weer en zeker op zondag al !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!