Vrijdag, een heel fijne dag toegewenst voor iedereen !!!

 


We zijn weer aan de vrijdag toegekomen in deze week en het was tegelijk ook een mooie week die gisteren weer een hoogtepunt kreeg, gewoon omdat ik een fijne namiddag heb meegemaakt. Ik had immers afgesproken met mijn nicht, of beter gezegd, de weduwe van mijn kozijn en ja, ook zo die uren die we samen doorbrachten zijn echt wel heel mooi geweest, we hebben heel erg kunnen bijpraten, het was mooi geweest, we zaten daar net goed en ik genoot ervan en ik ben ervan overtuigd dat we dat nog wel eens zullen doen, maar dan zal het al iets later op het jaar zijn maar we zien wel, contact houden is de zaak en dat is gisteren heel goed gelukt !

Samen zijn we dan op de middag gaan eten en dat smaakte zo lekker dat ik van de hele avond echt geen zin meer had om nog iets te eten, ik was voldaan, mijn ziel was gelukkig en mijn lichaam beaamde dat en meer moet dat niet zijn !!!  Het gevoel dat ik toen had, weer eens terug in eigen woning, ik kan het niet omschrijven, het was niet dat ik me gelukkig voelde maar ik leek weer wat meer te leven, we hebben gelachen en bijna geweend ook maar het was mooi om zo met mekaar te kunnen omgaan, we hebben immers allebei onze echtgenoot kwijt gespeeld aan een ziekte genaamd Alzheimer, en ach, echt fraai verloopt die ziekte niet maar we hebben er ons doorheen geslagen, ik heb me eerder vaak alleen gevoeld maar nu vond ik echt wel een bondgenoot, samen praten over wat er was geweest en dan lachen met ons eigen stoten die we toch ook soms uithalen, welja, dat moet kunnen, ook dat zat er al eens tussen maar steeds kwam die overleden echtgenoot toch weer ter sprake.  Ons hart luchten bij mekaar, het kan goed doen en dat hebben we misschien wat te lang uitgesteld, daarom dat we daarna toch ook een goed gevoel hadden, het was goed geweest, voor herhaling vatbaar.

Komt daar nog bij dat we samen in dezelfde straat hebben gewoond voor toch ongeveer 3 jaren en dat we dan nog familie van mekaar waren gaf ons toen een band en we waren vaak samen te zien ook.  Alleen maar naar de avond toe, om tegelijk van de tv te genieten of van wat erop was beter gezegd !

Na al dat praten kwam de rust van de eigen woning wel net goed uit, ik dacht dat ik daarna wel goed zou slapen ook maar neen, ik was weer lang op, ik geraakte niet in slaap, ik stond dus daar weer zonder de nodige slaap en het was dan ook al 1u30 gepasseerd toen ik weer in bed trok en daarna echt wel in kon slapen zonder problemen.  Die pijn aan de heup deed er dan ook geen deugd aan maar ook dat zal wel weer door gaan zonder blazen, dat denk ik dan zo, dat hoop ik tenminste . . .  Ik besloot gisteren om in de komende dagen toch eens hulp in te roepen van de huisarts want alleen zal ik er wel weer niet meer door geraken, een spuit kan een oplossing zijn op die pijnlijke plek en daarna zakt dat wel weer weg !

Zo gaan we dan weer het weekend tegemoet, er wordt nog mooi weer voorspeld en als ik het kan ga ik toch ook nog wat buiten doorbrengen, al zal dat vermoedelijk niet voor vandaag zijn, ik wil hier ook nog wel eens wat opruimen want dat is vaak nodig als je maar klein behuisd bent.  Ik ruim dan ook niet zo vaak op wanneer ik laat op de avond nog met iets bezig ben geweest, al zorg ik wel dat mijn tafel steeds klaar staat om in de morgen te kunnen ontbijten, al vergeet ik soms ook wel eens wat te doen en dan sta je de volgende dag verbaasd te kijken dat dit en dat toch nog niet op orde werd gezet of dat je een deel vergeten was om te doen.  Maar ja, dat zal iedereen wel eens hebben en als je niet vroeg naar hier of daar toe moet gaan dan komt dat uiteindelijk niet zo nauw, dan doe je dat 's morgens en het is voorbij en vergeten eer je een paar uren verder bent !

Maak van deze dagen nog mooie dagen, eender of je kan genieten van het zonnetje of dat er een grijze lucht komt opzetten, ik zie dit hier al van op een afstand gebeuren dus die voorspelde regen zal vermoedelijk niet zo lang op zich laten wachten !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!