Eindelijk wat frisser, gelukkig . . . !


Dit kleine vogeltje is blij dat het vandaag was frisser is dan in de voorbije dagen en die hitte moet voor mijn part niet dadelijk weer terug komen, hou nog iets over voor de volgende dagen en geniet wanneer je dat kan !  Een fijne dinsdag voor iedereen en maak er weer een mooie dag van, meer moet dat immers niet zijn voor de gemiddelde Vlaming !

Gisteren was een dag dat ik nog aan het opruimen was maar daarna uit mijn bezigheden werd gehaald door bezoek.  En geloof me vrij, bezoek is steeds welkom maar dit was wel onverwacht, de ene was nog niet goed weg of de andere stond al hier klaar om wat tijd samen met mij door te brengen !  Ja, in de namiddag was de jongste dochter met haar echtgenoot hier geweest, ze  hadden mijn bloemen bij die er werden beloofd, sanseveria's zoals ze vroeger overal voor de ramen stonden, terug naar vroeger dus voor een beetje.  Er werd wat over en weer gepraat en daarna trokken ze weer naar huis terug, ze moesten ook nog wat ophalen onderweg en moesten daar ter plekke zijn maar wel liefst binnen de tijd, het liep toen rond 18u aan.

Ik had snel mijn koffie klaar gezet en net een boterhammetje gegeten en wou ook nog gaan opruimen . . . en ook nog wat spullen uitwassen, daar was normaal gezien nog genoeg tijd voor.  Alleen moest ik alles nog gaan verzamelen om te wassen en daardoor werd dit maar uitgesteld.  Ondertussen hoorden we het rommelen in de lucht en de volgende diende zich reeds aan, de oudste dochter en haar echtgenoot, ze waren samen op pad met de wagen, wat normaal niet van hun gewoonte was maar er werd onweer voorspeld en dan kan je maar beter voorzichtig zijn en je maatregelen treffen, in dit geval met de wagen rijden !

Een beetje later volgde de eerste bliksemschicht en hoorden we het onweer dichterbij komen, ook volgden er reeds enkele regendruppels, niet veel echter maar de echte regen kwam ook zo goed als dadelijk daarna, met dikke druppels en daarna een lekkere plens water dat volgde, het bleef vrij rustig verder doen met licht- en klankspel en droop af naar andere oorden blijkbaar, we hoorden het nog en zagen het nog bliksemen maar van op een afstand, hier was de felle bui voorbij gegaan zonder al te veel erg, tenminste dat hopen we toch.

Na nog wat naar tv te hebben gekeken en over bepaalde dingen gepraat zijn ze weer terug naar huis toe gegaan.  Ze wisten me nog te zeggen dat ze in de garage een degelijk nazicht hadden laten uitvoeren nadat ze daar in het buitenland in panne stonden met hun wagen, er was wel degelijk iets stuk gegaan en dat werd al dadelijk gevonden ook, waarna een herstelling werd gedaan en later het forse bedrag van rond de 600 € moest betaald worden volgens de factuur.  Al bij al toch gevonden wat er scheelde, wat de man van de herstelling toen onderweg, niet had gevonden. 

Alleen was het toen nog wat afwachten tot het minder zou regenen, ze moesten er immers doorheen gaan van aan mijn inkom tot vooraan waar de wagen stond geparkeerd.  Er werd al gelachen met het gegeven dat ze toch wel met de wagen tot hier konden komen en de andere oppikken maar dat werd wijselijk niet gedaan.  En even later was het zover, er kwamen opklaringen in de lucht die zo goed als donker al was en ze besloten naar huis te vertrekken.  Een avond waarop ik nog redelijk wat werk had kunnen verzetten, was uitgelopen tot een rustige avond waarop we aan het praten waren.  Daarna hervatte ik mijn gewone schema van altijd : kijken naar wat ik in de vooravond had opgenomen en daarna rustig naar mijn bedje toe, ik had het echt wel nodig, dat voelde ik aan mijn lichaam.  En niet lang daarna was ik al in dromenland, heerlijk toch om zo snel in te slapen, dank ook aan de afgekoelde omgeving, het zal er ook wel iets aan gedaan hebben !

Nog een heel fijne dag verder, geniet ervan en laat geen seconde ervan verloren gaan want die tijd komt nooit meer terug !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!