Maandag, een nieuwe week begint !

 


Een heel fijne maandag voor iedereen, een nieuwe week begint alweer en we gaan proberen er ook een mooie week van te maken, eender wat het weer zal doen, dat valt steeds af te wachten en niets is grilliger dan het weer in onze streken maar we leggen er ons bij neer, je kan ook gewoon niet anders en als het even over blijft in de loop van de namiddag, kan ik misschien toch ook nog even gaan winkelen om wat spullen bij te halen die ik nog nodig heb, ook al ga ik regelmatig maar ook regelmatig vergeet ik dan weeral wat of moet ik terug omdat het niet voorhanden is, of gewoon dat ik er voorbij loop zonder er naar te kijken, kan allemaal . . . daar zijn dan zulke maandagen net goed voor !

Zaterdag voelde ik me niet echt op mijne kilo zoals ze zeggen, ik had het van vrijdag eigenlijk al en naar mijn idee was dat al van donderdag, toen ging ik immers naar de kapper.  En zoals altijd heb ik wel wat last als ik in de stoel zit om mijn haren te laten wassen, ook al weet ik ondertussen welke stoel ik het beste neem, die is nog het minste van al gebruikt en die kussens zijn daar nog ietwat dikker gebleven en daardoor zit een mens iets hoger.  Ikzelf ben niet van de grootste, amper 1,58m dus en dat is reeds een tijd geleden dat ik nog gemeten ben, ik kan best een paar centimeters kleiner zijn geworden en ja, dat voel je altijd wel hier of daar.  Mijn rug liet zich eerder al gevoelen toen ik had gestreken maar ik verdenkt het moment en de tijd die we nu hebben, eerst onweerachtig met daarna tussendoor buien en ook al eens een onweer en zo, het weer werkt ook niet echt mee om ons goed te laten voelen.  

Ik heb dan in de avond mijn kersenpitkussen genomen en opgewarmd in de oven zodat ik het kon gebruiken om in mijn hals en over de schouders te leggen, geen vierkant deze keer maar wel zo een soort van worst met drie onderverdelingen.  Dat is handiger om in je hals te leggen en heel warm mag het dan ook weeral niet zijn want je krijgt daardoor heel snel brandwonden maar dat zou ik niet doen tenzij ik het niet meer zou voelen, ik laat meestal mijn kussen toch even gewoon liggen op een plat bord, ik neem dat uit veiligheid omdat er al snel ook wat vuiligheid op je draaiende schotel in de microgolfoven kan zijn gekomen en daardoor zou je alles nog wat vuiler kunnen maken.  Zo wil ik dat dus voorkomen en die gewoonte heb ik altijd aangenomen, soms kan je daar mee lachen maar zo is het veilig en proper. 
Al dadelijk voelde ik de weldoende warmte en ik ontspande me helemaal, ik zat in de zetel naar iets op tv te kijken en het verbaasde me dat het weeral zo snel is afgekoeld allemaal, ach, dat is normaal maar als je ontspannen ergens kan naar kijken dan gaat de tijd veel sneller en ja, ik voelde me toen wat beter.  De dag erna stond ik echter op en mijn gelaat leek wel wat opgezwollen, ik had toch geen pijnstiller ingenomen, dacht ik bij mezelf en ja, ik zag het aan mijn gelaat dat er ergens wat scheelde, mij, uitzicht was gewoon anders dan anders !

Ook dus op zaterdag heb ik nog steeds dat ietwat stijve gevoel aan mijn spieren in de hals, ik heb geen idee waarvan het anders zou kunnen komen, ik werd nochtans heel zacht behandeld en ik had er toen echt geen last van, is het iets wat ik later heb gedaan of wat, ik heb er geen idee van.  Dus kan ik deze dagen maar best voorzichtig zijn met wat ik doe allemaal en iets meenemen dat ik kan in mijn hals leggen of over mijn schouders ook, zodat dat gedeelte tenminste warm heeft, ik weet niet wat me scheelt.  Maar ik had ook nog wel een verstopte neus en dat wijt ik dan weer aan de allergie waar ik wat last kan van hebben en als dat erg is dan zou ik ook hoofdpijn kunnen krijgen en dat wil ik mezelf besparen, daarom heb ik nog een bijkomend pilletje genomen en nadien bleek alles veel vlotter te gaan ook, er zit nog wel steeds iets in die hals wat niet normaal is voor mijn doen maar ik kan echt niet zeggen wat het dan zou kunnen zijn, ik hoop dat de pil die ik ook op zondag nog moet nemen, toch wat meer soelaas brengt, maar dat is steeds af te wachten natuurlijk, je weet het nooit vooraf.

En weet je nog dat ik dit steeds allemaal op voorhand klaar zet, nu ben ik er reeds op zaterdag mee bezig omdat ik op zondag gerust zou zijn en op maandag niet snel naar de computer zou gaan om aan alles te beginnen, wat ik nu kan doen is gedaan en dan ben ik wat rustiger om op te staan.  Ik heb in de voorbije dagen dan ook wat langer geslapen, al was dat op zaterdag niet zo, ik denk dan steeds maar aan de krant die in de bus steekt en dan wil ik die zo snel als mogelijk eruit halen om te lezen bij mijn ontbijt, dan begint mijn dag pas goed !  Toch op zaterdag want andere dagen lees ik ze digitaal, ik kan dat op zaterdag ook maar ik zit graag in die weekendkrant te puzzelen en dat geeft ook wat ontspanning.

En verder niet veel nieuws onder de zon eigenlijk, het enige wat ik nog niet weet voor morgen is welke kledij ik best zou aantrekken, het is niet echt koud maar ik moet toch zien dat ik voldoende kledij draag omdat we vermoedelijk in de veranda zullen zitten en ik hoop dat de zon er dan eens even gaat door komen zodat je toch ook naar buiten kan om een frisse neus te halen !  Maar we zien wel wat het wordt, ik hoop dat het goed zal zijn maar je weet nooit wat er kan tussen komen hier of daar, in ieder geval wordt ik er op tijd van verwittigd dat ze me zullen oppikken en dan zorg ik wel dat ik klaar sta.

Nog een fijne nieuwe week en maak er ook een mooie dag van vandaag, want daar gaan we mee beginnen, wat er geworden is van de bbq zal ik later wel vertellen, geniet nog van alles wat op jullie pad komt en laat geen tijd verloren gaan !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!