Donderdag, de dag voor een feestdag !


Zonnig ?!  Ik heb er geen idee van maar we zullen het maar geloven zeker, in ieder geval is dat beter dan dat het regent, eender wat het zal doen maar we zijn dankbaar voor iedere moment zon dat we te zien krijgen, als het niet een ganse dag regent en het ook nog zacht weer is, wel dan is iedereen best tevreden en tegelijk is dat echt Belgisch weer, zeker rond de de 21ste juli, onze nationale feestdag.

Dat wil zeggen dat het vandaag de laatste werkdag van de week is voor vele werkende mensen onder ons, en dat ze thuis zijn op vrijdag, zaterdag en zondag, een lang weekend dus en fijn om dat weer eens mee te maken.  Al heb ik er zelf niks aan, ik ben immers iedere dag thuis en dan zijn bijna alle dagen hetzelfde, tenzij je er zelf wat anders van maakt natuurlijk, vandaag is het voor mij naar de kapper gaan in de namiddag en daarna kan het weekend beginnen !  Ik wens dan ook iedereen een mooi weekend toe en geniet maar van die dagen, samen of alleen, het is eender, maak gebruik van die vrije tijd en probeer er ook wat moois van te maken.

Gisteren heb ik ook weer wat gestreken, heel veel was er eigenlijk niet maar je kent dat wel : hier wat opvouwen, daar wat strijken en ook op een kleerhanger hangen en daarna mag het de kast weer in voor volgend gebruik.  De andere spullen zoals katoenen open topjes die worden gestreken en opgevouwen en gaan zo op een stapeltje de kast in, daar liggen er nog andere maar die zijn ietwat zwaarder van stof en voelen warmer aan.  Je kan die nu wel goed dragen als je tenminste verdraagt dat je armen tot op de schouders bloot zijn, ik kan het verdragen tijdens de dag als het warm is maar tegen de avond aan moet ik er wat overheen dragen en dat is nu net iets wat ik niet meer in huis heb, die waren versleten, gewoon omdat je dat meestal maar een dag of wat draagt en daarna weer wast om het op te bergen.

Een mens zijn gedrag verandert wat met het ouder worden, je kan niet zoveel meer verdragen, zo heb ik opgemerkt en dat wist ik van mijn ouders en schoonouders, die hadden steeds wat nodig om over hun hemd of bloes te trekken wanneer ze buiten bleven zitten toen het naar de avond toe ging.  Ook ik heb nu dus datzelfde gevoel en daarom is het handig als je een kleedje of bloes draagt die ook net dat gedeelte van de bovenarm bedekt, vlak tegen de schouder aan.  Omdat niet alles precies van pas is moet een mens zich daar zelf aan behelpen door een licht vestje met desnoods korte mouwen te dragen.  Ik had vroeger nooit kou op mijn bovenarm maar nu is dat het eerste wat iets extra vraagt als het tegen de avond aan gaat.

Verder heb ik zo nog wat van die kleine dingen gedaan, hier wat opgeruimd, daar wat klaar gelegd of gedaan tegen dat het weekend is, wat schoenen opgeruimd die daar onder een kast in de kamer stonden, ze stonden daar goed maar ze kunnen ook best in de kast een plaats vinden, daarvoor heb ik er leggers laten onderin leggen om dat te kunnen doen.

In de namiddag heb ik wat naar tv gekeken, naar een eerder opgenomen programma maar daarna wou ik ook wat naar de koers zien, niet de hele tijd daarmee bezig zijn maar ook nog wat andere dingen doen en heb ik mijn nagels verzorgd met eerst de nagels wat gelijk te maken van lengte, de ene was ingescheurd, een beetje maar, en de andere was te lang geworden ten opzichte van de rest dus daar werd dan aan verholpen.  Ik heb mijn nagels behandeld met abrikozenolie, met een borstel erover gaan en tegelijk ook de nagelriemen behandelen, om na een wasbeurt van diezelfde handen, alle nagels met een bepaald product te behandelen tegen breken en scheuren.  Als ik dan wil mijn nagels lakken tegen de bbq op zondag, dan kan dat, wordt het niet gedaan dan is dat ook goed maar dan hebben mijn handen de nodige zorg gekregen en daar zijn ze meestal ook dankbaar voor.  Je kan dat verschil vrij goed zien aan de nagels want die blijven dan sterker dan voorheen . . . alleen zou ik dat wel eens wat meer mogen doen maar ja, niet dat ik er geen tijd voor heb maar het is steeds wel hier of daar wat ik nog zou moeten doen en ja, dan schiet die verzorging er weer maar eens bij in !

Dan heb ik nog die flappen die aan het hoofdeinde van de zetels liggen, in leder wel te verstaan, ook nog afgewassen, ik doe dat meestal maar met een product speciaal voor leder ofwel gewoon met zuiver water, dat kan ook natuurlijk want het is toch gewoon bovenop het leder dat er een eerder vettig laagje ligt door daar steeds tegen te zitten tijdens de dag of avond.  Ik laat ze daarna gewoon aan de lucht drogen en dan kan je die dadelijk terug gebruiken en gaan ze nog wel even mee.  Dat zijn zo van die kleine dingen die je steeds maar weer vergeet, gewoon omdat je daaraan voorbij gaat en wanneer je zit dan weet je het wel weer en dan denk je : volgende keer niet vergeten !  Maar daar blijft het tussendoor ook bij en zodoende is dat ook weer eens gedaan !

Tussendoor had ik me voor op de middag een lekkere koude schotel voorbereid, was gisteren al gedaan eigenlijk, en kon ik er vandaag heel rustig van genieten.  Niks zo lekker dan spullen kunnen eten wanneer je ze voordien niet snel nog moet klaar maken, dat vind ik er toch van en daarom doe ik ook vaak een aantal van die werkjes het liefst van al vooraf, het kan ook diezelfde dag zijn maar ook de dag ervoor.  Tegelijk zijn er zo weer wat restjes weg gewerkt al eet ik die restjes zo wel graag, wat sla erbij en ik had ook nog een 100 gram garnaaltjes staan, twee halfzacht gekookte eitjes . . . en smaken dat dit deed, ik heb er heel goed mee gegeten, gewoon wat koude aardappelen erbij gevoegd en mijn schotel lag zo vol als wat.

Zo zie je dat een mens niet moeilijk is om te eten, dien die de restjes van de dag op en hij maakt het voor hemzelf zo lekker dat hij er goed kan mee eten, meer moet een mens toch niet hebben !  En eigenlijk, kan ik iedere dag wel twee keren koude schotel eten . . . alleen is dit niet zo gezond voor je maag, je kan dat ééns eten maar de tweede keer eet je toch best wat anders, je maag zal je er dankbaar voor zijn !  Dus toen het tegen zessen aan liep op woensdag, toen at ik een lekkere boterham, gesmeerd met kaas met een tikje zeezout erin en daarna een boterham erop gelegd waarop ik kruidenkaas had gesmeerd, weer zo lekker maar niet te zwaar voor die maag van mij !

En nu ga ik het jullie wensen, voor morgen een fijne nationale feestdag, breng hem door hoe jullie zelf willen, ik hoop dat het ook een mooie dag wordt op alle vlakken en dat je met welbehagen je bedje op zoekt, ook al zullen er veel mensen zijn die niet veel hebben verricht aan werk op die dag.

Daarna nog een heel fijn weekend want dat gaat dan ook weeral in en geniet ervan, ik laat me die dagen niet echt tegen houden maar ik wil wel mijn voorraad ook nog wat aanvullen, die koelkast kan nog even wachten om gereinigd te worden, of zou dat passen tijdens de 21ste ?!  Misschien wel, zoveel werk is er nu ook weeral niet aan . . . we zien wel !

Geniet van deze korte werkweek en maak tenminste iets van deze dagen en het lange weekend.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!