Dinsdag, vandaag weer een mooiere dag ?!


Met dit eerder typisch Belgisch weertje, hopen we iedere dag weer dat het een mooie dag zal worden maar als het weer die kans niet grijpt dan kunnen wij er weinig aan veranderen.  Wat de weergoden beslissen dat wordt het en daar hebben wij helemaal geen zeggenschap in, jammer maar helaas, of beter gezegd : wij hebben hier niks aan te zeggen !!!  Hoe ons lot ook ligt, wij weten er helemaal niks van af en we ondergaan het gewoon, zo ook met dit weer en ja, het ene moment scheen de zon, dan werd het weer even donkerder zodat je dacht : het gaat regenen.  En als het dan toch een tijdje droog bleef dan hoopte je erop dat je een wandeling kon maken maar dan kwamen daar weer wat regendruppels aan, zo op en af gaat het telkens en daar kan je dus echt geen staat op maken !

Omdat ik al wat op mijn lijstje staan had voor de winkel, dacht ik eraan om na de middag dadelijk op te stappen naar het warenhuis en mijn ding te doen, meebrengen wat ik ervan vond, want op maandag vind je niet alles in het warenhuis, dan is niet alles weer aangevuld.  Zo had ik er brood op staan maar net dat brood dat was er niet meer in voorraad, ook dat is dan weer voor in de komende dagen.  Ook dat fruit, aardbeien en kersen, niks stond er maar daar had ik ook niet op gehoopt en ja, dan kom je met nog wat anders naar huis dan wat je had opgeschreven, zo had ik er "roze Dreft" op staan, die had ik dadelijk vast en dacht er ineens op dat mijn "Dreft donker" ook aan zijn laatste beetjes toe was, dan zie ik nog een lekkere meloen liggen en ja, die ging ook mee.  Allemaal spullen die al snel doorwegen, en dan maar naar huis toe.  Hopelijk zonder dat er wat regen valt . . . daar had ik eerst niet meer aan gedacht maar op mijn gsm zag ik wel nog dat er regen was voorspeld . . . wanneer die precies komt weet je ook niet zo goed dus ja, ik reken minstens een half uur tot een uur eer het zover is volgens de app op mijn gsm !

Ik was dan ook al even thuis, ik had al een stukje taart gegeten en dan ook nog een stuk fruit erna en toen pas vielen er enkele druppels, ik had toch geluk gehad om er door te gaan, ja, dat was mooi meegenomen, mijn dag was goed geweest, mijn koelkast zit reeds terug bomvol en alles moet al gestapeld worden met het gevaar dat je hier of daar wat uit het rekje neemt en dat er wat anders nog mee naar buiten komt gebuiteld, hopelijk niet maar je weet het maar nooit !  En ik die nog altijd ervan overtuigd was dat ik weldra weer eens mijn koelkast kon onder handen nemen, ik was eraan voor de moeite !  Maar uitstel is geen afstel dus dat doen we dan later maar eens, misschien wel een goed idee om dat op vrijdag te doen, dan zal er toch al wat meer uit die koelkast zijn gehaald dan wat er nu in steekt.  Al kan het dan wel zijn dat ik ook weer wat anders moet aanvullen hier en daar, ach, zo gaat dat nu eens altijd, je kan immers niet iedere dag blijven uitstellen met opruimen van die koelkast.  Ooit moet het er wel eens van komen ook en dat zou wel sneller kunnen zijn dan je zelf denkt !

Toen ik hier aan die tekst bezig was ging de bel, wie kon dat nu zijn, wel het was onze jongste dochter, ze bracht mijn bestelling van waters die ik had gevraagd om mee te brengen, als ik dat zelf moet doen dan moet ik bijna iedere dag gaan wil ik alles weer in huis hebben wat ik op dit moment nodig heb.  Nog even nagepraat over wat ik ga doen in de komende dagen en ja, daarna is ze weer vertrokken, ik mag het niet vergeten om haar dat geld over te maken dat ik haar nog moest betalen, nu weet ik precies hoeveel het is en dit er dan nog bij dan komt dat weeral goed.

Op maandag, en rustdag in de ronde, is het overal vrij rustig, de mensen zitten niet voor de tv, ze genieten van andere dingen, eender wat je aan het doen was, ook ik was niet aan het kijken want ik zat hier dit in te tikken en op dinsdag krijgen jullie het te lezen.

Geniet nog van een mooie dinsdag, maak er een fijne dag van om te beleven en doe wat je graag doet, een vriendelijk mens met veel zin in het leven maakt het jullie wijs, ik doe het ook en tussendoor geniet ik vaak meer dan de meeste mensen van mijn leeftijd, ook al ben ik alleen.  Ik krijg vaak te horen dat ze niet zo zoals mezelf willen door het leven gaan maar dat is iets wat anderen van mij zeggen, ik weet het mijne en als ik dat voldoende vind om gelukkig te zijn, wel dan is dat voor mij voldoende.  Wat er vroeger was kan ik toch niet in die vorm weer terug krijgen en om helemaal opnieuw te beginnen, daar pas ik voor, ik heb het mijne gehad en ik denk in mijn idee dat niemand dat beter had kunnen doen.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!