Dinsdag, een dag met regen en wind ?!


Een heel fijne dag toegewenst iedereen, geniet ervan, eender of we goed of slecht weer krijgen, we moeten er toch doorheen spartelen en met wat regen en wind kan dat ook wel.  Alleen is dat niet altijd even aangenaam en we hadden eerder al onstandvastig weer en dat bleef dus ook in het lange weekend aan houden, zodanig dat we de bbq binnen hebben gedaan, het bakken en braden gebeurde wel buiten maar wel even beschut tegen alle weer en wind, of toch een beetje zoals het meestal gaat.

Het werd op zondag nog een mooie dag binnen, gelukkig maar, alleen was het beter geweest als het weer ook had meegewerkt maar dat was niet het geval dus moet iedereen zijn plan maar trekken zoals het gaat ! 

En vandaag wordt de jarige die we op zondag reeds vierden, dus 50 jaren oud, met een dag seffens komt dat en nu is het dus zijn echte verjaardag, vandaag is dus de dag dat ik hem feliciteren mag !  We wensen je nog heel veel jaren onder ons toe en geniet maar van jullie vakantie die er ook aan komt.  Ze gaan naar een hotel dat ook wij een aantal jaren hebben gehad toen we daar verbleven in Oostenrijk, het kan er mooi zijn maar met zulk weer als we hier nu hebben gehad, wel dan is het er ook triestig, al hebben wij wel van iedere dag iets speciaal gemaakt, gewoon omdat we wisten waar we naartoe konden rijden en daar genieten van wat er te doen of te zien was.  Ook regendagen kunnen mooi zijn maar in Oostenrijk zijn ze dan nog erger dan hier, het kan er ook dagen op een stuk regenen en je kan er niks tegen beginnen tenzij te zorgen dat je goede kledij hebt tegen de regen en een paar paraplu's, stevige schoenen en warme kledij !

Vandaag is het normale leven in eigen land overal hervat, na een lang weekend was dat wel even terug stevig beginnen maar voor iemand die met pensioen is zijn zo goed als iedere dag weer hetzelfde, je bent de hele dag thuis als je niet weg gaat en voor de rest regel je alles zelf.  Echt uit huis weg gaan doe ik niet meer, tenzij voor een wandeling of als er iemand me komt halen, al is dat niet van mijn gewoonte, al rij ik dan wel met de ene eens mee en dan met de andere, de chauffeurs verschillen al eens en het kan me niet echt schelen wie het is, als ik er maar eens uit kan gaan en dat zou ik wat vaker zelf moeten doen, al is het met de bus !  Weet ge dat het van in het begin van de lente geleden is dat ik nog weg ben geweest en ik beklaag me dat nu wel echt.  Ik weet nu dat ik verschillende nieuwe stukken zal moeten aankopen, gewoon omdat ik weer wat bij ben gekomen en dan geraak je niet meer in je lange broeken en dergelijke voor de winter.  Ik weet het dat ik eraan moet beginnen om er nieuwe aan te kopen maar waar ga ik ze weeral halen, ik wil ook wel eens iets stevig en wat degelijk kopen om er even mee verder te doen, ik wil niet altijd iets van de solden kopen omdat ik weet dat ik die spullen na verloop van tijd toch ben moe gezien, ik wil ook wel eens iets modieus zien, ik wil iets dragen wat ik eerder in de voorbije jaren ook zou aangekocht hebben, iets wat klasse uitstraalt al is dat niet voor alles van toepassing maar ik wil wel mooi zijn ook !

Met een aantal spullen heb ik al komaf mee gemaakt, ik kan ze toch niet meer dragen zoals ik dat eerder deed, ik zie dat ze te vast aan mijn lichaam zitten en dat is niet gemakkelijk, maar ik denk dan zelf : ik moet toch ook eten en ik kan toch niet steeds vasten om alles wat er is bij gekomen te laten minderen ?!  Ik heb toch ook mijn eigen leven en nu ben ik door het ergste heen na het overlijden van de echtgenoot en ben zowat mijn eigen weg aan het bepalen voor alles wat ik doe en wat ik graag zie, ik wil ook wel eens iets anders dan wat er normaal is, eens iets stevig en deftig voor mezelf !  Alleen is dat niet eenvoudig als je niet weg kan van huis en steeds aan anderen gebonden bent, begrijp je wat ik bedoel ?!

Zo zit je dan vaak te piekeren over allerhande zaken en wat te doen met dit en met dat, het is niet altijd gemakkelijk voor iedereen, ik doe wat ik moet doen, gewoon alles verzorgen, wassen, strijken, opruimen, zorgen dat ik iets te eten heb, nu is het steeds wel iets warm, dat was met die hittegolven wel anders, toen had ik meestal iets dat koud was voorbereid voor op de middag.  En ook voor de broodmaaltijd zorgde ik bijvoorbeeld dat het een stuk meloen was met gerookte ham erbij, veel meer moet dat niet zijn en ik hoef dat nu ook weer niet iedere dag maar toen was het leven heel wat gemakkelijker.  Nu met die regen heb je meer wat stevige kost nodig en dan denk je steeds voor de middag : wat eten we nu weer vandaag.  

Dat had ik vandaag ook weer maar ik denk eraan om eens erwten en wortelen te maken, niet te veel want daar zitten heel wat calorietjes in en ik kan die vele calorietjes wel missen maar toch zoiets en daarbij een stukje mager vlees, wat kip of kalkoen en dan kunnen we weer verder doen !  Echt veel vraag ik nu echt niet maar wel iets wat niet echt iets speciaal is, ik kan ook nog eens wat scampi klaar maken maar dat is dan weer eerder koud dat je die eet, tenzij ik er een lekkere saus op klaar zou maken, kan ook natuurlijk maar ik vind dat dit eerder een "feest-eten" is, voor mij toch en iets voor op speciale dagen.  En dan proef ik al dadelijk de scampi die we vroeger steeds bestelden om 's avonds op kerstavond te eten en met oudejaarsavond, die schotels waren steeds zo lekker maar die zijn al een hele tijd niet meer beschikbaar wegens het stoppen van hun uitbating.

Zo droomt een mens over zijn kledij en over het eten dat we zullen gaan eten, het kan niet meer op als je mij hoort doen maar zo denk ik er nu eenmaal over, het zijn misschien je laatste jaren, dus neem ze zoals ze komen maar geniet van alles wat je kan genieten, waar je ook bent of wat je ook doet, doe het goed en geniet maar met mate, zo is het geen overdaad al kunnen we genieten met gewone dingen ook maar van tijd tot stond moet een mens zich laten verwennen.  Ook ik doe dat wel eens en dat voelt goed aan als het bezig is en daarna denk je er weer anders over . . . !  Ach het is nu ook eens niet altijd goed, we trekken toch ons plan en zorgen ervoor dat de wereld blijft draaien.

Nog een heel fijne dag, geniet ervan en luister niet al te veel naar wat ik hierboven heb gezet, het zijn vaak emoties die een mens zover leiden maar die hebben dan ook weer andere oorzaken dan gewoon het zijn hier thuis.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!