Zaterdag en weekend, het mag nu wel wat rustiger worden !


 Neen, dit zijn niet mijn hortensias, zoveel heb ik er niet staan, ik heb er helemaal geen staan dit jaar, ik denk dat het misschien wel het eerste jaar is dat ik die niet heb maar ik mis ze niet echt, ze zouden tegen deze warmte, hitte op het midden van de dag mag je ook zeggen, ze zouden het niet lang uithouden, ze zouden gans verbrand zijn maar dus die heb ik nu echt niet meer.

Ook de laurier zijn bladeren verbranden, wel met plekken waar hij steeds in de zon staat, het is dan ook een struik die eigenlijk in de halfschaduw thuis hoort en die wil dat zijn wortels steeds voldoende water hebben.  Er zaten ook bladluizen op en nog van die witte vliegjes, ik heb de plant in de regen maar laten staan, zo is hij steeds goed afgeregend en hoef ik hem niet steeds te gieten.  Al zou ik wel eens wat mest mogen geven in het water, maar daar moet ik voor wachten tot het avond is.  En zo is een mens steeds maar met allerlei dingen bezig.

Neem nu gisteren, in de morgen was ik vrij vroeg wakker maar ik wou ook nog eerst naar mijn Facebookpagina gaan en de vrienden een fijne morgen toe wensen en tegelijk een mooie dag ook, ik probeer dat echt wel iedere dag te doen en tot nu toe is me dat vrij goed gelukt ook.  Verder zorg ik er ook voor dat ik mijn krant heb gelezen, dat alles is vaak al gedaan voordat ik ontbijt, maar deze keer was mijn ontbijt het eerste wat ik deed en dat smaakte zo lekker . . . !  Ook al is het net hetzelfde als de vorige dagen want ik eet bijna altijd hetzelfde in de morgen !  Toch is er vaak verschil in, was het omdat ik op donderdag een dutje had gedaan toen het nieuws op 19u op stond, ik weet het niet maar ik voelde me beter uitgerust dan eerder, hoe het kwam, geen idee, ik had nochtans niet stil gezeten op die dagen, helemaal niet, was altijd doende geweest met wel iets in huis, van die kleine dingen die ook moeten gedaan worden maar die vaak even opzij worden gezet voor wat anders.

Ik besliste dat ik na mijn krant te lezen op vrijdag, dadelijk erna naar de winkel zou gaan want ik wou nog even bij de beenhouwer binnen gaan om wat boerenworsten en nog wat gepaneerde lapjes mee te brengen, die begon ik nu even te missen, ja, ik koop er meerdere aan maar ik neem ook vaak meer mee dan wat ik nodig heb.  En die diepvriezer blijft niet vol zitten met eten, ik zorg dat het regelmatig weg gaat, is het gezondste voor iedereen, nu heb ik dus weer wat voorraad ingedaan en kan ik voor even ermee verder.

Van het warenhuis was ik op vrijdag, snel terug, er waren heel wat kassa's open en ik kon dadelijk al mijn spullen op de loopband leggen zodat het snel gedaan was met afrekenen, handig als je weet wat je moet doen en hoe je het moet doen om alles goed te doen lukken.  Ik probeer dan ook telkens mijn spullen al op voorhand wat te sorteren, dit gaat in mijn winkeltas op wielen, dat gaat in de grote tas van de winkel zelf die ik aan mijn hand moet houden om naar huis te gaan.  Dat zijn meestal de meest kwetsbare spullen maar nu denk ik eraan dat er eigenlijk nog wat aardbeien nodig zijn ook maar dat kan ik vandaag ook nog doen, we zien wel hoe we dat regelen, misschien best ook in de morgen gaan ?!  En nog een brood meebrengen ook, ik steek dat toch dadelijk in de diepvriezer.

Maar eigenlijk had ik vrij veel meegebracht, ik had nog een zakje aardappelen bij van 2kg, ik had er eerder ook al eentje meegenomen maar 2 kilo aardappelen is snel erdoorheen als je alle dagen aardappelen zou eten.  Alleen heb ik op vrijdagmiddag een pastaschotel gegeten, een voorbereidde schotel van uit het warenhuis en dat kan ook wel eens lekker zijn.  Je hoeft er niet veel aan te doen, alleen op te warmen en daarna te smullen van alles wat erin is, zijn alleen maar groenten met glasnoedels dus ja, een grote eter maar daar wel nog een restje vis of vlees bij doen om alles wat meer te laten vullen.  Zelf heb ik een gerookte forel erbij gegeten omdat die al een paar dagen na de vervaldag nog in mijn koelkast lag en hij smaakte nog net of het was een verse, dus geen nood een paar dagen over tijd kan best als alles koel ligt !
'k Had ook nog wat glazen flessen en glazen potjes met sausen erin meegebracht, omdat dit in knijpflessen niet meer voorhanden was maar de smaak zal wel bijna hetzelfde zijn denk in dan zo. Ik neem meestal die plastieken flesjes met me mee omdat die lichter zijn in gewicht en je dan niet ermee naar de glasbak moet zeulen want dat kan soms ook al een hele karwij zijn als je wat flessen leeg maakt.

Wat ik op donderdag ook nog deed was een fles rode wijn open doen om eens te proeven of die wijn zo lekker is dan dat ik me die herinner, van in Spanje was het geleden dat ik die nog gedronken hadden.  We kregen daar vaak in die hotels een bon voor een gratis diner, de drank moet je dan wel zelf betalen maar dan nemen wij meestal een duurdere fles en ja, die wijnen zijn dan ook wel beter te noemen. Ik herinnerde me nog heel goed de naam en het etiket en het uitzicht van de fles en het waren net diezelfde wijnen die ik aankocht in het waren huis toen ik ze een week of meer geleden liet aan de deur leveren.  Naargelang het jaartal kan het verschillen van smaak dat die wijn heeft, de ene keer wat meer zuren, de andere keer wat zachter en hoe ouder de fles van zulke goede wijnen wordt de inhoud ook steeds wat beter, dat gaat niet op voor alle wijnen maar wel voor de bewaarwijnen en deze is er zo eentje van maar hij is echt wel goed op dronk.  Ik nam een half glas ervan om te proeven, toen ik een halve meloen met wat Zwarte-Woudham had gegeten en vond het toen net een goed idee om die wijn te proeven na mijn eten.  Het was toen dat ik daarna in slaap ben gevallen als ik naar het nieuws aan het kijken was . . .  of beter gezegd : toen het nieuws bezig was en ik ben in slaap gevallen na het nuttigen van die wijn !!!  Nu weet ik wat ik moet doen om een dutje te kunnen doen, ik had toen wel ongeveer een half uur geslapen en ik begon te dromen over iets, dat weet ik nu echt niet meer, en ik schrok wakker en zou later dan wel naar het late nieuws kijken op VRT1 !

Op vrijdag heb ik dan ook nog een paar wasjes gedaan, ge kent dat wel, een aantal bloesjes hier en daar en nog wat shorts erbij zodat alles er daarna weer proper uit ziet, dat wat ik nu dus draag zal er daarna moeten aan geloven, niet alles samen want dan heb je niks meer om aan te doen !  Al heb ik wel genoeg van al die spullen in de kasten hangen maar toch neem je steeds naar dat wat je het beste zit en wat je het liefste draagt !  En zo blijft de boel hier maar draaiende en dat is goed ook, zo blijven wij ook bezig met alles en nog wat en ja hoor, die strijk hangt er nog altijd en is nog altijd niet gedaan, misschien krijgen we weer eens een kouder moment zodat je ook die dingen weer kan gaan doen, we zien wel eens in een koele morgen misschien, dan zet ik mijn strijkplank buiten op het terras, daar schijnt de zon dan toch nog niet en zo zou ik ermee gedaan kunnen krijgen, al is er niet zoveel werk aan maar de warmte speelt me vaak parten en net dat is er te veel aan !

Nog een heel fijn weekend wens ik iedereen toe en geniet ervan, hou je rustig bezig als het heel warm is zoals op zondag maar verder, doen zoals je bezig bent, we zijn de warmte ondertussen toch al wat gewoon !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!