Woensdag, krijgen we vandaag wat regen ?!


Eender wel weer we vandaag krijgen, de voorbije dagen is alles tenminste al wat afgekoeld, alleen als je alles dicht houdt, zoals tijdens de nacht, dan komt de warmte nog altijd uit de muren en voelt het weer iets warmer aan, gewoon omdat je niet alles kan laten open staan !  Maar omdat er toch ook wat wind bij is, koelt het meestal vrij goed af, ik heb dan ook nog een raam in de kamer open gezet zodat het daar ook weer fris is.

Vandaag heb ik ook nog wat verder opgeruimd en ik dacht eerst aan die papieren hier nog te beginnen maar dan denk ik eraan dat het weldra ook een nieuwe maand is dan kan ik dat best allemaal tegelijk doen.  Dus heb ik ze wijselijk weer bij mekaar gezet, weet je nog dat ik er met mijn aircooler eens had doorheen geblazen en dat ze achter de kast waren verdwenen ?!  Wel het gaat nog altijd over die papieren en omdat het dan ook papieren zijn die gewoon moeten in de mappen in de kast komen, doe ik dat meestal na een tweetal weken pas uit de voeten, met dat warme weer heb ik dat laten liggen omdat er eerst wat orde moet in geschapen worden !  En als ik nog wacht tot in het weekend, dan zijn ook weer die papieren van de voorbije maand er nog allemaal bij en ben ik weer effen met alles, zo heb ik het nog het liefst van alles.

Dinsdagmorgen ben ik al vroeg gaan shoppen in het warenhuis, ik wou mijn mondvoorraad bijvullen maar ik vond er niet alles wat ik nodig had en ja, die aardbeien kan ik niet missen maar ik moet ze nu wel één dag missen omdat ik pas morgen weer kan gaan kijken of er wel gebracht zijn en er dan  maar voldoende meenemen, zo doe ik dat dan, dan val ik niet snel zonder !  Voor woensdagmorgen zal het een nectarine worden met die blauwe bessen en dat zal ook wel eens smaken !

Verder heb ik in de namiddag naar een film gekeken, tussendoor heb ik wel nog wat opgeruimd en afgewassen, mijn vloer in de keuken is nu zo vuil als wat, zeker toen ik ook nog snel de bloemen ben water gaan geven en ietwat gemorst had.  Op woensdag wil ik nu alles mooi weer in orde zien, alles stofzuigen en op donderdagmorgen wil ik alles met nat goed onder handen nemen zodat het weer prima in orde is gebracht na die warme periode, heeft lang genoeg geduurd maar op dinsdagavond, als ik hier mijn logje zit in te tikken op mijn computer, dan zie ik nogal grijze wolken over komen, zou het gaan regenen ?!  Het mag van mij maar het moet nu morgen niet blijven regenen want dan wil ik nog wel eens naar het warenhuis.

Ze zijn hier dus begonnen met de werken aan het dubbel fietspad over ongeveer een kilometer weg is dat die normaal wel druk bereden wordt.  Maar de periode van de werken is vrij goed gekozen omdat de jeugd nu toch al in de examens zit en minder onder weg is naar hier en daar, van op de middag zijn de meeste dan al thuis en om er eens door te moeten met de fiets, zal ook wel lukken !  Alleen vind ik het niet fijn dat er aan de oversteek op diezelfde steenweg, die gaat van de ene kant naar de weg van waar het warenhuis in is, daar staat een plaat dat er geen oversteekplaats meer is en verboden is voor voetgangers.  Nu moet je mij eens zeggen hoe ik dan daar kan over de baan steken, denken nu echt dat ik met al die boodschappen en voor hun plezier, een hele omweg ga maken om weer terug thuis te geraken, dat is een hele omweg en doe dat maar eens beladen en wel te voet !  Ik zit er niet mee in om te voet wat te doen maar ze moeten er nu ook niet mee spelen, er zijden als niet te veel wagens over de baan op dit moment, waarom kon die oversteek met zebrapad, daar dan niet blijven, moeten de voetgangers verongelukken of wat ?!  Daar wordt geeneens rekening mee gehouden en ze zijn er , heel wat als je het mij vraagt maar als niemand daarop reageert dan wordt er ook niks gedaan natuurlijk en denken ze dat iedereen maar met de wagen moet en ja, dan kan je er wel goed geraken.  Al zag ik deze morgen wel een grote vrachtwagen van de groep waartoe het warenhuis toe behoort, hier veel moeten doen om toch goed naar de richting Aarschot te kunnen verder rijden, hij kwam uit de straat gereden waar de winkel gelegen is, dat is maar een paar stappen achterin.  Heel weinig mensen waren er ook in de winkel maar daar maal ik niet om, ik wil wat ik nodig heb en als het er niet is dan verdienen ze aan mij niks.
Ze willen dus dat de mensen niet oversteken over de baan, dat moeten de voetgangers die komen van dezelfde zijde als waar wij wonen, altijd toch doen, zeker als ze er normaal willen geraken, hoe doen anderen dat dan ?!  Ik kan er geen antwoord op geven maar ik ben niet echt tevreden met hoe dit hier geregeld is.  En ze zijn dan nog geeneens aan de straat toe gekomen om alles op te breken, in de komende dagen zal dat wél zo zijn maar dan zien we wel hoe we dat flikken, lukt het op de ene manier niet, dan maar op de andere, al blijven de voetgangers ook hier meestal in de kou staan, het fietspad gebruiken zeggen ze dan . . . maar een fietspad is een pad waar je mag op stappen maar waar de voetgangers gewoon "gedoogd" worden en het niet gemakkelijk hebben, denk maar aan een dubbel fietspad zoals hier, het zou heel wat beter kunnen en daar moeten we nog opwachten tot ze binnen dit en een paar jaren de hele boel weer eens open leggen en alles te herbeginnen valt, tot de beide rijvakken met al de rest !!!

Nog een heel fijne woensdag wens ik iedereen toe en geniet van de dagen, ik kan me wel blijven opboeien over die wegenwerken maar het lost niks op, niks van aan trekken en doen wat je altijd doet, ik zag deze morgen nog een aantal mensen komen zien waar de werken nu precies waren en hoever ze al ermee bezig waren.  Maar ik moest verder gaan en dacht bij mezelf, rij met de wagens en je hebt geen probleem, dan gaat alles !  Nog veel genieten voor wij al thuis is en weldra zal ook voor de studenten het weer vakantie worden, mogen jullie van een weldoende vakantie genieten en dat het weer ook wel mooi blijft, maar het is zoals altijd zeker, de ene keer te warm, daarna weer te nat of te koud, al zal dat wel geen probleem worden, dat hoop ik tenminste.  Maak er het beste van en geniet !  Groetjes.









Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!