Woensdag, benieuwd wat we vandaag gaan krijgen van weer ?!


We zijn weer in het midden van de werkweek aangekomen, maar wat ons nog meer bezig houd dan de dagen is vooral het weer, wat zal het doen vandaag, krijgen we onweer, hebben we tijdens de voorbije nacht al regen gekregen en was er ook onweer bij.  Want over het weer kan je van alles zeggen maar nooit dat het ietwat standvastig is of dat het te voorspellen valt want het kan gans omkeren zonder dat je er erg in hebt en dan sta je daar met je paraplu of je regenjas en je rubberen laarzen aan ?!  Ik hoop alleen dat het niet zo'n vaart zal lopen maar een mens moet toch was voorzorgen nemen als je ergens naartoe trekt.

En ja, ook ik ga wel eens weg en vandaag is zo een dag, een reünie met 13 mensen, allemaal ietwat gelijkgezinden, de mannen hebben samen op school gezeten en zijn ongeveer 58 jaren geleden afgestudeerd, hier en daar zal er wel ietwat verschil op zitten maar we zijn ongeveer allemaal dezelfde leeftijd, of ook daaromtrent, het is niet zo heel zeker voor mezelf want de ene zit er nog heel goed uit en de andere die ziet er ouder uit dan alle anderen, je weet het nooit voor 100 % zeker, dat is een feit.  Eén zaak is zeker, ik hoop dat we allemaal heel lekker zullen smullen van een fijn maal dat ons wordt opgediend in de zaak waar we vorig jaar ook waren, het kan er goed zijn en ik denk dat ik mijn zin al heb gevonden of er moest nog wat anders op de kaart staan als suggestie ?! 

Ik wacht dus af maar ik beslis wel zelf wat ik neem, het is geen vastgelegd menu, daar ben ik al blij voor want dat kan soms wel wat te copieus uitvallen . . . net zoals de eerste keer dat we in de hotelschool gingen eten, het was een feestmenu want we hadden toen ook samen ingeschreven en we benamen de helft van de zaal met onze groep, die toen nog wel iets groter was dan het nu is.  Nu is iedereen niet mee die er misschien anders wel bij zou geweest zijn maar het is nu eenmaal zo, als je niet snel kan beslissen dan wordt er niet voor je gezorgd ook niet en misschien zijn die reeds met vakantie en hebben het beter dan dat wij het hier nu hebben, dat weet je maar nooit, alles is mogelijk !

Vandaag, dinsdag, ben ik al bezig met het voorbereiden van wat ik morgen zal dragen, iets gewoon eigenlijk, een roze los kleedje met V-hals denk ik, ofwel een broek met daarover een losse bloes, ik ben nog niet zeker, ik wacht steeds wat af want je weet nooit dat je toch voor wat anders zou gaan ?!  Eerst zien hoe ik me erin voel als ik het aantrek na mijn douche in de morgen en daarna pas beslissen !  En een paraplu mee nemen of niet, zou het nodig zijn, zou het wenselijk zijn, of zou het tenslotte allemaal wat veel zijn dat je wil meenemen in die handtas ?!

Mijn nageltjes zijn al gelakt maar ik kan er morgen nog best een laagje bovenop geven als ik mijn haren heb in de plooi gelegd en wanneer ik klaar ben met al de rest, we zien dat wel want de dag is nog lang, ik weet ook niet wanneer we weer terug thuis zullen zijn, dat valt af te wachten wat anderen nog verder met hun dag willen doen nadien, meestal loopt dat wel ietwat uit maar dat zien we dan wel.

En nu ga ik jullie gerust laten, ik wil seffens een boterhammetje eten met wat beleg, of eten we meloen met ham en een stukje brood, kan ook natuurlijk.  En op deze dinsdag gaat het naar de avond toe, het is al 17u gepasseerd en dan komt de avond ook snel, daarom zet ik dit hier al neer, krijgen we onweer of neit, mogen we gerust slapen of worden we gewekt door een onweer en door de wind die te keer gaat, het kan allemaal maar het is telkens bang afwachten en hopen dat het zal voorbij gaan zonder al te veel erg, schade is altijd maar ellendig voor wie het aan de hand heeft en dat hoeft voor mij dus niet, ik heb genoeg gezien toen ik op Schade Brand werkte, ik kreeg daar ook bepaalde dossiers te verwerken en dat lukte wel maar de zware stormen die brachten me toen even van mijn stuk, en dat mag je niet toegeven dat het je zo erg raakt als mensen heel wat zijn kwijt gespeeld, het kan nog erger, er kunnen doden en gewonden vallen  maar dat heb je met wagens ook wel, brandschade is meestal het ergste wat er is en als het van een onweer komt dan kan er nog veel meer schade zijn dan ze dadelijk te zien krijgen, ik zou het niet willen meemaken en gelukkig ben ik van dat werk al 23 jaren vanaf !

Nog een fijne dag wens ik iedereen toe, geniet van elk moment dat jullie gegeven is want die tijd komt nooit meer terug, ik kan het niet genoeg herhalen.  Zeg tegen iedereen die je goed gezind is en die jij ook ziet zitten dat je ze mooi en goed en lief vind, zeg het vooral tegen je eigen man of vriendin, eender hoe het koppel is gevormd, later heb je misschien de tijd er niet meer voor en heb je spijt dat je dit achterwege hebt gelaten, ach, ik ben deze week vreemd wakker geworden na een droom en dat blijft me nog wel even achtervolgen. 

Gisteren kon ik mij hart eens luchten tegen iemand en dat deed me goed maar ook toen waren er tranen bij, ik voelde me nadien zo ellendig en kon ook de slaap niet zo goed vatten, al zullen die enkele stukjes chips er ook wel voor iets hebben tussen gezeten.  Na nog een half uurtje puzzelen in de zetel en een groot glas water drinken, ben ik naar bed terug getrokken en sliep daarna verder als een roos tot rond 5u45, ik het het raam in het keukengedeelte open gezet zodat de koele lucht naar binnen kon komen maar echt goed afkoelen deed het niet, de temperatuur lag vermoedelijk nog te hoog.

Maak er een mooie dag van, eender hoe het weer zal reageren, groetjes en tot een volgende keer !





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!