Vrijdag, ik vond het gisteren ietwat minder warm, hoe het komt of wat dit deed, geen idee . . . iets meer wolken misschien ?!




Net of de vorige dagen waren niet meer zonnig, al scheen de zon op donderdag, gisteren dus, wel iets minder in de namiddag, er waren meer wolken in de weg van diezelfde zon en volgens mij deed dit er wel heel wat aan.  Zo had ik op de middag nog maar 22° in onze living, na de middag begon het stilaan hogen er gaan, eerst met een halve graad en werd het daarna uiteindelijk 23,5°  Wat het nu is weet ik niet, ik heb niet gekeken maar alles is hier dicht geweest, gewoon ook de verticale lamellen dicht gedaan en zo weer je ook wat van de zonnestralen, ze schijnen wel naar binnen maar worden eerder weerkaatst door de zonnewering, is het dan toch wat milder aan het worden met die warmte van de voorbije dagen, weken al eigenlijk ?!

Ook ik ben ondertussen wat lichter geworden, wat gezweet om te voet naar de kapper te gaan, om door de schooljeugd te gaan die op datzelfde moment de school verliet en waar er wachters staan die ze laten oversteken over de baan, de mensen wachten hier meestal heel geduldig omdat ze weten waarom ze stil staan op diezelfde baan, volgende week zal het wat anders zijn, dan komen ze maar in één richting gereden, tenminste als de werken beginnen die ze ons hebben beloofd maar daar zullen we op vandaag misschien ook al wel wat van merken.  Want ze moeten toch signalisatie aanbrengen en dat over een kilometer lang ongeveer.  De mensen die deze baan nemen moeten dan ook vooraf verwittigd worden om ze de kans te geven een andere weg te nemen en dat is deels over de autostrade, dat is het snelst volgens mij.  Komt er dan nog bij dat er ook weldra evenementen zijn georganiseerd zoals in Werchter (deelgemeente Rotselaar) maar tegen dan zal het meeste wel uitgevoerd zijn vermoed ik zo, behalve wanneer het weer roet in het eten zou strooien en dat weet je maar nooit op voorhand ! 

Dus ik had het eerder over mij, mijn haren zijn gekortwiekt en ja, dan wil ik me daarna ook wel eens wegen, immers ik heb in deze warme dagen geen soep en van al die dingen gegeten, ook niet gesnoept eigenlijk en dat zou ik best wel eens kunnen voelen.  Tel daarbij dat je dan minder goed slaapt van de warmte, al is het hier wel degelijk goed te verdragen, toch voelt een mens dat dat moe zijn werkt ook op je systeem, een geluk dat ik niet meer moet gaan werken want dan zou het voor mij nog wat erger zijn, ik kan het vaak gewoon niet opbrengen om dan veel te werken ook niet, hier hoeft dat nu niet maar wanneer je bazen hebt die je moet gehoorzamen is het wat anders.  Ook mijn rekening is weer wat lichter gemaakt, veel betaal ik niet maar met een beetje tegelijk geraakt dat ook op, niet dat ik armoede ga lijden maar je weet maar nooit wat er ooit zou kunnen voorvallen.

Al die zaken gingen er doorheen mijn hoofd, en nu heb ik zin in een ijsje en dat ga ik nog eten ook, ik heb geen stuk fruit gegeten en straks moet ik dat ook niet meer hebben want dan eet ik liever een boterham, voor deze avond heb ik in de voorbije dagen wat kleine zakjes chips meegebracht en daar ga ik er eentje van soldaat maken, met opzet waren het kleine zakjes omdat ik van die grote niet echt meer veel vond in de rekken, vermoedelijk is dat ook verkocht aan mensen die wat meer zout tot zich willen nemen en daarvoor is het echt wel goed.

Geniet nog van een mooie dag, maak er ook een fijne dag van voor jezelf en verzorg jezelf goed met deze warmte, ook al zou het na het weekend wat milder kunnen worden, we wachten af want je weet nooit wat dit ons nog allemaal kan brengen.  Vanaf nu gaan we genieten van een mooi weekend dat zich aandient en ook daar willen we dan van genieten, eender hoe, misschien eens wat gaan zonnen als de zon zo fel niet meer is en daarna genieten van een lekkere douche, is ook mooi meegenomen.  Mijn haren zijn nu toch kort en als ik ze moet wassen dan is dat geen erg, als ik zweet dan zweet ik echt ook aan mijn hoofd en in de haren, zodat ik eraan ben voor mijn moeite van naar de kapper te gaan !  Maar dat kan ook verholpen worden.  Groetjes.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!