Vrijdag, eindelijk wat frisser ?! Maar voor hoe lang !?

 


Lap en mijne tekst, die ik zo mooi had neergezet was helemaal weg, waar naartoe, geen idee maar hij was verdwenen en net alleen de laatste regels stonden hier nog onder die afbeelding, jammer maar helaas valt dat dan te herbeginnen, al zal die tekst misschien nog wel ergens terug op te snorren vallen maar ik doe het dan maar opnieuw . . . kan ook natuurlijk !

Voor iedereen een heel fijne vrijdag toegewenst, het voelt toch al wat beter aan als die hitte er niet is van in de morgen, al weet ik niet goed wat we voor weer vandaag we gaan krijgen maar ik probeer toch telkens alles wat te verluchten zodat je jezelf wat beter voelt dan met die felle hitte.  Ik heb er nooit goed tegen gekund eigenlijk, ik werd er niet echt ziek van maar daarvoor wou ik precies passen, omdat mijn ingewanden dan overhoop beginnen te liggen en dan heb je zelf geen normaal leven meer en mag niet meer eten wat je wil en moet even op dieet.  En net dat heb ik er niet voor over maar ik leef nog en heb vaak in de zon en de warmte rond gelopen maar dat was dan meestal wel op vakantie.

Gisteren was het voor mij nog geen vakantie, ik heb in de voormiddag eten klaar gemaakt, aardappeltjes gekookt, komt altijd van pas, tenzij gewoon koud of je kan ze ook opbakken, maar dat deed ik dus niet, ik at ze gewoon koud, de rest was ook koud maar allemaal wel degelijk gekookt of had in een marinade gelegen en meer hoeft dat niet te zijn.  Ik ben ook begonnen met alle apparaten te ontkalken die moesten ontkalkt worden, dat doet me er nu aan denken dat ik ook eens naar de filters van de kranen moet kijken of daar niet eens wat moet aan gedaan worden zodat ze ook weer kalkvrij zijn !?  Ik heb wel een waterontharder hier staan maar dat neemt niet alle kalk weg uit datzelfde water, dat weet iedere mens wel.
Bij die apparaten zijn delen bij die je niet in de vaatwasser mag steken, diezelfde vaatwasser had ik al eerder op de dag opgezet dus die zat vol, ik kon daar niks meer bij in zetten dus blijft er voor mij alles nog over wat hier hangt en staat, alleen de waterkoker die is weer klaar voor gebruik maar dat is dan alles.  Zo moet ik nog voor de koffiezet zorgen, al die kleine en gevoelige onderdelen moet je met zachtheid behandelen, daarvoor is het beter dat je ze met de hand zuiver maakt en het gaat ook vrij snel eigenlijk.  Ik neem dan ook steeds mijn voorzorgen en hou die waterfilter, die ook een nieuwe filter vraagt, te houden tot het laatste stuk dat ik afwas, zo kan ik steeds water bijvullen en dat telkens ook gebruiken in de afgewassen apparaten, het neemt wat tijd en moeite in beslag maar zo blijven ze naar mijn oordeel ook het langste mee gaan.  Van mezelf alleen zal er al niet zoveel verslijten maar de echtgenoot die deed niet alles zo zacht als ik er mee om spring, die zou soms al eens wat zwaardere middelen ervoor gebruikt hebben, zitten krabben met een mesje hier en daar als er kalkaanslag te zien was maar dat werkt gewoon averechts, dat brengt schade toe en het kan ook gewoon anders en beter.

Verder ben ik het winkelen aan het uitstellen, ik vraag me alleen af of ik er morgen wel zal kunnen door gaan, ik ga me niet laten nat regenen als het zo blijft vallen als het nu bezig is, maar dat zal op vrijdag of zaterdag ook nog wel kunnen zeker ?!  Veel langer hou ik het niet uit zonder al mijn gerief in huis.

En beroep doen op iemand anders, neen, dat ligt niet in mijn aard, het is altijd mogelijk natuurlijk maar voor mij hoeft dat dan weer niet, ik zal wel een dag of wat langer wachten, ik heb immers twee diepvriezers en daarmee zal ik het dan moeten stellen.  Of ik daar  nog veel zal kunnen uit toveren, ik zou het echt niet weten maar wat moet dat moet en anders kan ik nog een lasagne klaar maken ook, dat weet ik zeker dat die hier nog in de diepvriezer zit, ik moet echt eens wat gaan sorteren zodat ik een beter overzicht heb van wat nog kan allemaal.  Maar ja, dat stelt een mens dan vaak wel uit, ondertussen heb ik ook nog een zak met afval allerhande hier klaar gezet om naar de containers te doen, naar mijn containers die in de ondergrondse garage op een rij zijn gezet tegen de muur aan.

Verder blijft er niet zoveel meer over om te vertellen eigenlijk, ja, dat mijn tekst weg was, ik had eigenlijk al een afbeelding ook klaar die ik wou zetten maar zover ben ik dus niet geraakt.  Ik ga je nog een heel fijne vrijdag toewensen en hopelijk valt het met de regen hier vrij goed mee, hoe het elders is gesteld, daar heb ik tot nu toe nog niet zoveel over gehoord maar ik hoop dat het niet te veel schade heeft aangericht, want dat wens je ook niemand toe.  Nog een heel fijn weekend, dat begint ook alweer vandaag dus, geniet ervan en maak er een mooi weekend van maar dat zal wel vermoed ik zo !  Groetjes.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!